Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
4 Nisan 2008 Cuma - 00:00

Özelleştirmeler Mayısta Başlıyor

Özelleştirmeler Mayısta Başlıyor

Avustralyalı Macquarie, İspanyol Abertis, Portekizli Brisa , Fransız Bouygues ve İtalyan Autostrade"nin en iddialı adaylar olarak görüldüğü, köprü ve otoyol işletmeciliği yarışında, geri sayım başladı. Köprü ve otoyolların ihale sürecinin Mayısta başlaması beklenirken, Yap - İşlet - Devret modeli ile yeni yapılacak otoyolların ilki olan ve İzmit Köprüsü "nü de kapsayan Gebze -İzmir güzergahının ihalesi de bu yıl planlanıyor. Köprü ve otoyollardan elde edilmesi beklenen 5-6 milyar doların yanı sıra, yeni otoyoldan da bir o kadar gelir bekleniyor. Toplam 10-12 milyar dolarlık bir gelirle köprü ve otoyollarla, özelleştirme tarihinde yeni bir rekora imza atılmış olacak.

MAYISTA SÜREÇ BAŞLIYOR

Başta Maliye Bakanı Kemal Unakıtan olmak üzere, yetkililerin açıklamalarına göre köprü ve otoyolların özelleştirme sürece mayıs ayında başlıyor. Henüz Özelleştirme İdaresi tarafından kesin bir takvim ilan edilmese de, tüm tarafların beklentisi sürecin yıl sonuna kadar tamamlanması yönünde. Havayollarında olduğu gibi işletme hakkının 20-25 yıllığına özel sektöre devredilmesini içeren bu ilk ihale paketinin içinde, 2 boğaz köprüsü ve 6 otoyol yer alıyor. İhaledeki yarışın nereye kadar varacağı bilinmez ama bu pakete şimdiden 5-6 milyar dolarlık bir fiyat biçiliyor. Bu da Özelleştirme İdaresi "nin bu yıl için öngördüğü 12 milyar dolarlık hedefin yarısını buradan elde etmeyi planladığını gösteriyor.

İLK YİD TANSİYONU YÜKSELTTİ

Bu paketin yanı sıra dev otoyol işletmecileri arasında tansiyonu yükselten bir diğer gelişme de, körfeze bir köprü yapımını da kapsayan Gebze -İzmir güzergahında yapılacak otoyol projesi için Yüksek Planlama Kurulu "ndan (YPK ) onay çıkması. Yap-İşlet-Devret (YİD ) modeliyle yapılacak bu katılımcıların iştahını kabartmış görünüyor. YİDile yapılacak 6 otoyoldan ilki olacak bu otoyola da tek başına 5-6 milyar dolar teklif gelmesi bekleniyor. Gündemdeki bu 2 paketten toplam 10-12 milyar dolarlık bir gelir elde edilmesi bekleniyor. Böylece köprü ve otoyoldan elde edilen gelirin, bugüne kadar ki en büyük özelleştirme olan Telekom "u (6.5 milyar dolar) geride bırakacağına dikkat çekiliyor.

Otoyollar, Yeşilköy Havalimanı gibi olacak.

İtalyan Autostrade"ye danışmanlık hizmeti vererek yarışa hazırlayan Garanti Yatırım İcra Kurulu Başkanı Metin Ar , bu iş için tam 2.5 yıldır hazırlandıklarını açıkladı. Autostrade"in her iki ihaleye de katılacağını açıklayan Metin Ar , bu ihalelerin Türkiye açısından da özel bir öneme sahip olduğunu vurguladı. Köprü ve otoyol ihalelerinden elde edilecek gelirin özelleştirme tarihinde önemli bir yere sahip olmasını bekleyen Metin Ar , bunun yanı sıra bu özelleştirmenin kaliteyi artıracağını vurguladı. İhalelerin tamamlanmasının hemen ardından park alanı, lokanta, akaryakıt istasyonu, otel, alışveriş merkezi gibi pek çok biriminin başlanacağına da dikkat çeken Ar , şöyle konuştu: "Bunun sağlayacağı yarar için İstanbul Havalimanının eski halini düşünmek lazım. Nasıl TAV işletmesini aldıktan sonra Atatürk Hava Limanı Dış Hatlar Terminali dünyanın en modern terminallerinden biri oldu, otoyollar da öyle olacak. Bu iş ayrıca inşaat şirketleri için de önemli bir gelir kapısı olacak."

Uluslararası devler Türk partner arıyor

İşletme hakkının verilmesi yöntemiyle özelleştirilecek köprü ve otoyol ihalelerinde 5 yabancı aday çok güçlü görülürken, bunların yanı sıra Japonya "dan Kanada "ya kadar pek çok grubun adı daha geçiyor. Ücretli otoyol işletmeciliğinde deneyimli bu şirketler, Türkiye "de bu işi birlikte yapabileceği partnerler arıyor. Autostrade"nin Doğuş ve Doğan grupları ile, Portekizli Brisa "nın Akfen Grubu ile, Global Holding "in de Avustralyalı Macquarie ile ortaklık yaptığı yönünde söylentiler dolaşıyor. Ancak konunun uzmanları, henüz ihale şartnamesi ortaya çıkmamışken, kimsenin kimseyle bir anlaşma imzalamasının mümkün olmadığını vurguluyor. Doğan Holding de, borsaya bir açıklama yaparak, değerlendirmelerinin sürdüğünü, ancak bugüne kadar üzerinde mutabakata varılan birlikte hareket etme niyeti ya da bununla ilgili bir ortaklık anlaşması olmadığını bildirdi. Yerli ve yabancı tüm gruplarda arayışların sürdüğünü söyleyen uzmanlar da, "Daha vakit varken kimse kimseyle nikah kıymaz, ancak flört eder" benzetmesi yapıyor.

 
Mazot Kuyrukları Uzuyor
 
Volvo Kamyon 2008'e artışla Başladı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwnewsKamyonbuskamyoncudikkattürkiyekamyonumfahrer