Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
20 Temmuz 2020 Pazartesi - 15:24

S.S. Manisa Kamyoncular ve Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Mustafa Şahintepe; "Birlik Beraberlik Olmazsa Geleceğimizi İyi Görmüyorum"

Kamyonum Dergisi olarak kooperatifleri dinlemeye, sorunlarını dile getirmeye devam ediyoruz. Bu kapsamda 50 yıllık bir kooperatif olan S.S. Manisa Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Mustafa Şahintepe ile sektöre dair konuştuk.  Başkan Şahintepe, “Biz birlik olmadığımız sürece sonumuzu hiç iyi görmüyorum. Lojistik firmaları bir gün bizi yok edecek.” diyor.

S.S. Manisa Kamyoncular ve Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Mustafa Şahintepe;  Birlik Beraberlik Olmazsa Geleceğimizi İyi Görmüyorum

“PANDEMİ SÜRECİNDE NAKLİYE SEKTÖRÜ HİÇ DURMADAN ÇALIŞTI”

S.S. Manisa Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifinin 6 yıldır başkanlık görevini yürüttüğünü belirten Şahintepe 1970 yılında kurulan kooperatife ilişkin olarak şunları dile getiriyor; “ Ben 43 yıldır bu çatının altındayım. Burayı babam ve amcam kurdu. 6 yıldır da başkanlık yapıyorum. Daha önce 2 dönem başkan vekilliği yaptım. 2 dönem de yönetim kurulunda bulundum. Manisa kooperatifini her gün bir adım öne nasıl taşırız; bunun hesabını yapıyoruz. Kendimizi geliştirmeye devam ediyoruz. Daha önce 8 teker kamyonlarımız vardı; bunlar 10 teker oldu. Şu anda bir tır filosu da kurduk. Aynı zamanda bir buçuk yıl önce uluslararası C2 belgemizi de alarak uluslararası taşımacılık yapmaya başladık.  Şu anda Balkan ülkeleri, Moskova, Gürcistan, Azerbaycan ve Rusya’ya sevkiyatlar yapıyoruz. Türkiye’de uluslararası taşıma yapan bir iki kooperatif var. Bizler de şehrimizdeki sanayi ve ihracat fazla olduğu için C2 belgemizi aldık. C2 filomuzda da 20-25 araç var.”

“Çok Yoğun Sevkiyatlarımız Oluyor”

Uzun zamandır Vestel ile çalıştıklarını dile getiren Şahintepe, aynı zamanda lojistik hizmeti de sağladıklarını şu sözlerle açıklıyor; “1985 yılından beri Vestel’in yükünü lojistik firmaları ile birlikte Türkiye’nin en ücra köşelerine kadar taşıyoruz. 408 üyemiz ve 500-600 araçlık bir filomuz var. Ağımız geniş bu nedenle bütün araçlara iş veriyoruz. Sevkiyatlarımız çok yoğun olduğu için bazen ay sonlarında daha çok yoğunlaşabiliyor. Günde 150-200 araçlık sevkiyatlarımız oluyor. Vestel bizim için çok kıymetli. Çünkü yan sanayilerle beraber Manisa’mızın belki yüzde 40’ı buradan ekmek yiyor. Bir de 1985’ten bu yana devamlı çalıştığımız ambalaj üzerine olan Polonez fabrikası var. Aynı zamanda Serel Seramik’e de lojistik hizmeti veriyoruz. Tüm Türkiye dağıtımını yaptığımız bir depo kiraladık. Mallar fabrikadan geliyor; buradan organizasyonunu ve sevkiyatını yapıyoruz. Performansımız firmalar tarafından ölçüyor. Şu an iş yapabilme kapasitesi olarak yüzde 96’lardayız.”

“Her Geçen Gün Kendimizi Geliştirmeliyiz”

Sigortalara ilişkin değerlendirmelerde bulunan Başkan; “Araçlarımız tentesi, dorsesi ve sigortası ile şu andaki piyasaya uygun ve her şeyi ile sigortalı. Taşıdığımız mallar çok değerli olduğu için sigortacımıza paket sigorta yaptırıyoruz. Şimdiye kadar başımıza bir iş gelmedi; fakat yol hali ne olacağı belli olmuyor. Kazada ya da çalınan malda sigortamız ödemeyi yapıyor. Şimdiye kadar işverenimize mahcup olmadık. Çalıştığımız fabrikalar, Manisa kooperatifi üyesinin kaza ya da arızası olsa bile malının zamanında yerine ulaşacağını bilir. Biz o sorumluluk bilincine sahibiz.” diyor.

“Pandemi Sürecinde Nakliye Sektörü Hiç Durmadan Çalıştı”

Pandemi sürecine ilişkin aldıkları önlemleri dile getiren Şahintepe şöyle konuşuyor; “Biz Türkiye’yi dolaşıyoruz ve yurt dışına çıkan şoförlerimiz de var. Bu nedenle pandemi bizi biraz korkuttu. Fakat pandemi sürecinde nakliye sektörü hiç durmadan çalıştı. Bu dönemde; hatta daha yoğun çalıştık. Dedik ki ‘arkadaşlar bu süreçte bir kural var; maske, sosyal mesafe ve temizlik. İlçe Belediyemiz de dezenfekte tüneli yapmış.  Dışarıdan geldiğimiz ve 200-300 kişi olduğumuz için biz de bu tüneli kooperatifimizde uygulayalım istedik. Bu tünel Manisa’da bir tek bizde var. Dezenfekte oluyoruz; hem içimiz rahatlıyor hem de pandemi sürecinde bu sayede hiçbir üyemizde hastalığa rastlanmadı.”

“Birlik Beraberlik Olmazsa Geleceğimizi İyi Görmüyorum”

Kooperatiflerin birlik olması gerektiğine dikkat çeken Şahintepe, “Birlik beraberlik olmazsa geleceğimizi hiç iyi görmüyorum. Bunu da diğer kooperatif başkanlarımız ile görüşüyoruz; bir fikir alışverişi yapıyoruz. Fakat maalesef kenetlenemiyoruz. Bölge birliğimiz var; Başkanlığını da be yapıyorum. Fakat öncelikle benim birliğim toplanamıyor. Şu anda bölgedeki 15 kooperatifin 8 tanesi bize kayıtlı. Üst birlik bizim toplanacağımız bir yer; ama arkadaşlarım üst birlikten menfaat bekliyorlar. Bölge birlik başkanıyım kimseden menfaat beklemiyorum. Mesela Salihli bir ihaleye girecek, karşısında rakipleri var. Biz üyemizin yanında olunca karşındaki onun yanındaki gücü görecek. Tek başına olman ile bölge olarak orada bulunman ayrı. Manisa Kooperatifi olarak bizim birliğe ihtiyacımız yok; fakat birliği biz taşıyoruz. ” diyor ve ekliyor, “Önce bölgemizde toplanacağız; Manisa’da bir güç olacağız. Şunu da belirteyim; Türkiye’de ne kadar Merkez Birliği olduğunu bilmiyorum; ancak çoğu kooperatif kayıtlı değil.”

“Lojistik Firmaları Bir Gün Bizi Yok Edecek”

Şahintepe lojistik firmalarının kooperatifleri yok edeceğini vurgularken birlik olmayan küçük kooperatiflerin ayakta kalma şansının olmadığına dikkat çekiyor; “Biz birlik olmadığımız sürece sonumuzu hiç iyi görmüyorum. Lojistik firmaları bir gün bizi yok edecek. Güçlü kooperatifler bir şekilde ayakta kalır; ancak küçükler yok olacak. Ben diyorum ki; ‘gelin arkadaşlar Ege Bölge Birliğini kuralım’. 8-10 kooperatifin olduğu bir üst birlik değil de; 80-100 kooperatifin olduğu bir birlik olsun. Başına da bir arkadaşımız geçsin. Bölgede çalışma yapsın; hep birlikte kenetlenelim. Arkadaşlar toplantıda  ‘tamam’ diyor. Ancak bir türlü toplanamıyoruz.  Manisa kooperatifi olarak bizim işlerimiz çok yoğun.  Dört  yönetim kurulu üyesi olarak aktif çalışıyoruz. 24 tane çalışanım var; yıllık cirom 70 milyon TL. Üst birliğimizi de bu şekilde çalıştıralım. Her toplantıda söylüyorum, sonra bunlar unutuluyor. Kusura bakmasınlar ama birkaç sene sonra dağılacaklar.”açıklaması yapıyor.

“Bizim Sektörümüz Alın Teri, Göz Nuru”

Başkan Şahintepe sektörün önemli sorunlarına dikkat çekerek;  “Bizim sektörümüz alın teri, göz nuru. Kamyoncunun emeği var. Ben de 35 yıl direksiyon salladım ve bu süreçte Türkiye’de gitmediğim yer kalmadı. Öncelikle kamyoncunun hakkının korunması ve isteğimiz ton kilometrenin uygulanması gerekiyor. Taksici, minibüsçü hakkını alıyor. Ton kilometre uygulansa ne kamyoncu ne fabrikacı itiraz edecek.  Ama şu an bir rekabet ortamı var. 2002’de bir yasa çıkmıştı. Ben de o zaman yönetim kurulundaydım. Gelen yasaları okudum, o yasalar yürürlüğe girseydi kamyoncu altın çağını yaşardı. Çünkü hakkını almış olurdu. Ancak bu yasalar bazı kişileri rahatsız etti. Sonra hiçbir şey yapılamadı. Ton kilometre olayı olsa zaten fabrika direk benimle çalışacak. Çünkü onda da 5 lira fiyat, ben de 5 lira fiyat. Elinin altında ben varsam beni tercih edecek. Rekabet ortamı var; lojistik firmasının da tek bir aracı yok. Mesela benim 5 lira para kazanmadığım yere 3 lira fiyat veriyor. O yıllık ne kazanabilirim diye bakıyor. Kamyoncu para kazanmış kazanmamış onun umurunda değil.” açıklamasında bulunuyor.

“24 Saat Çalışmışken Karnımızı Zor Doyuruyoruz; 9 Saat Çalışsak Aç Kalırız”

Takograf uygulamasına karşı olmadıklarını vurgulayan Şahintepe konuya ilişkin şöyle konuşuyor; “Tabii benim şoförüm istirahatını etsin. Hem mallar hem şoför sağlıklı gitsin. Çünkü uykusuz yola gitmek kendine de karşısındakine de zarar verir. Takograf olayını çıkardılar; fakat altyapımız yok.  Biz buna itiraz ettik, ötelendi. Araçlarımız Avrupa’ya gidiyor. Orada şoförün rahat edeceği her şey var. Biz yolda benzinliğe giriyoruz, ‘kamyoncu girmesin’ deniliyor. Ben takografın süresini nerede dolduracağım.  Devletimiz önce bunun altyapısını oluştursun. Biz de bunun karşılığında paramızı kazanalım. 24 saat çalışırken karnımızı zor doyuruyoruz; 9 saat çalışsak aç kalırız.”

“Kamyoncunun Derdini Biraz Anlayabilmek Lazım; Yüksek Rakamlar Ödüyoruz”

Vergilerin çok yüksek olduğunu ve sigorta primlerinde tavan, taban fiyat uygulamasının olması gerektiğini belirten Şahintepe, “Biz 23 kalem vergi veriyoruz. ÖTV, KDV, stopaj… Artık onları takip edemiyoruz.  Muhasebecime talimat verdim; ’ne gerekiyorsa yap’ dedim. Bir tırın şu an sigortası 20 bin lirayı geçiyor. Bir hasar olduğunda bu fiyat katlanıyor. Bu yüzden küçük hasarları biz kendimiz yaptırıyoruz. Sigorta primi neden çok yükseliyor. Buna bir tavan, taban fiyat getirilmeli. 4-5 sigortadan teklif alıp yıllık sigorta yapıyoruz. Ödeme şekline, kapasitesine bakıyoruz. Mali müşavirimiz ve avukatımız inceliyor. Kamyoncunun derdini biraz anlayabilmek lazım; yüksek rakamlar ödüyoruz.” diyor.

Şahintepe Belediyeye ait garajları için çok fazla kira ödediklerini ve bu konu da belediyeden indirim beklentileri olduğunu, “Garajımız 55 hektar; belediyeye ait. 2005 yılında yapılan yanlış sözleşmelerden dolayı, belediyeye 40 bin lira ödüyoruz. Pandemi nedeniyle bekliyoruz. Biz esnafız, bu nedenle belediyenin bize destek olması gerekiyor. Büyükşehir hariç her yerden destek görüyoruz. Fakat Büyükşehir’e ulaşamıyoruz. Biz burada bir kitleyi temsil ediyoruz. Bu kirayı ödeyemediğimiz için Belediyeden bir indirim bekliyoruz.” sözleri ile dile getiriyor.

 

 
Kırklareli Üsküp Belediyesi Akaryakıt Alacak
 
Mercedes-Benz Türk Tersine Mentorluk Programında Üçüncü Dönemi Tamamladı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
S.S. Yahyalı Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Selahattin Saatçi; Bizi Üvey Evlat Olarak Görüyorlar, Halbuki Türkiye’yi Ayakta Tutan Kamyoncu
Kooperatifler ile gerçekleştirdiğimiz söyleşilerimiz kapsamında Kamyonum ...
Prometeon Türkiye, Rusya, Orta Asya ve Kafkaslar Ticaret Direktörü Gökçe Şenocak; "Kamyon Lastiğinde Kullanıcıya Dokunmayı Çok Önemsiyoruz"
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan Prometeon Türkiye, ...
Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan; "Ticaret Hacmi ve Ekonomik Büyüme Olduğu Sürece Ağır Ticari Sektörünün Önü Çok Açık"
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan sektörün önemli temsilcileri ...
 
NSK Otomotiv Genel Müdürü Sinan Zırhlı: Bu Süreçten Az Zarar ile Çıktığımıza İnanıyorum ve Böyle de Olacak
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, ROTA markalı ürünleri ...
Uluslararası Taşıma Yapan Şoförlerin Sıkıntıları Bitmiyor
Yurt dışı taşımacılığı yapan Korkut Pekcan, Mehmet Koçer, Nurullah Bıyık ...
"Karayolu Taşımacılık Sektörü Salgın Öncesinde de Zaten Kötü Durumdaydı"
S.S. 88 Nolu Dilovası Motorlu Taşıyıcılar Kooperatif Başkanı Nizamettin ...
 
UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, ''Dünya Ticaret Sisteminin Akışını Daha Alternatifli Hale Getirmek İçin Yapılacak Planlar İçerisinde Türkiye Mutlaka Olacak''
Korona virüs salgın sürecinin taşımacılık sektörüne ve iş yapma potansiyeline ...
Ayşem Ulusoy, "Şoför Yoksa ve Sağ Salim Götürülemiyorsa O Yükün Olması Bir Şey İfade Etmiyor"
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) ...
Hangi Belediyede Hangi Araç Var!
Uzun süredir belediyelerle yakın temasta olan Kamyonum Dergisi olarak ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newssondakikatreylertrucklkwkamyoncu haberler fahrerdikkat