Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
16 Temmuz 2020 Perşembe - 13:53

Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan; "Ticaret Hacmi ve Ekonomik Büyüme Olduğu Sürece Ağır Ticari Sektörünün Önü Çok Açık"

Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan sektörün önemli temsilcileri ile canlı bağlantılar üzerinden söyleşilerine devam ediyor. Bu kapsamda ‘Nuray Pekcan ile Sektöre Dair’in konuğu Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan oluyor. Turfan sektöre dair genel değerlendirmelerde bulunurken Kovid-19 sürecinin etkilerinden de söz ediyor.

Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan;  Ticaret Hacmi ve Ekonomik Büyüme Olduğu Sürece Ağır Ticari Sektörünün Önü Çok Açık

Pandemi sürecinin pazara etkilerini değerlendiren Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan, “Geçen sene sektör açısından pazarın oldukça sığ olduğu bir dönemdi. Yaklaşık biz 2010-2015 yılları arasında 30 binli pazarlardayken,  geçen sene bu pazarın 7 bin 500’lere kadar düştüğünü gördük. Dolayısı ile geçen yıl içerisinde neredeyse son 25 yılın en düşük pazarlarından birini yaşadık. Oysa bu seneye çok ümitle başladık. Bir büyüme olacağını tüm sektör temsilcileri olarak da öngörüyorduk. Bunun nedeni de son dört yıldır; oldukça düşük pazar, ertelenen talepler ve araçların eskimesi. Türkiye’de kamyonların ortalama üç buçuk, dört yılda bir yenilendiğini söyleyebiliriz. Böyle baktığımız zaman araçların da eskidiğini ve değişmesi gerektiğini öngörüyorduk.  Bu sayede seneye ciddi bir büyüme planı ile başladık. Bütçelerimizi bu şekilde kurduk. Nitekim tahminimize göre de gerçekleşti. Ocak- Şubat ayları çok yüksek başladı. Geçen yıl neredeyse 600 ağır ticari satılırken bu yıl ilk iki ayda 1.500 adet satıldı. Büyüme olarak bakarsanız neredeyse yüzde 200’lük bir büyüme ile başladık. Bu 1.500 adet; yıl sonu itibari ile bu pazarın çok rahat belki bütçelerimizin de üzerinde 12 binli seviyelere gelebileceğini gösteriyordu. Nitekim Mart ayı da böyle başladı. Fakat Mart ayının ortalarından itibaren Kovid-19’un devreye girmesi ile birlikte o düşüş gerçekleşti.” diyor.

“Kovid-19 Öncesi Olan  Döneme Yavaş Yavaş Döndüğümüzü Düşünüyorum”

Kovid-19 öncesi döneme dönüldüğünü belirten Turfan şunları dile getiriyor; “Nisan ayında Kovid-19 öncesine göre yurt içi pazarda yüzde 50 düşüş oluştu. Nisan’da tabii birçok üretici sağlık şartları nedeniyle kapatmak zorunda kaldı. Ancak Mayıs ayı itibari ile üretimler tekrar başladı ve bu düşüşün yüzde 25’e geldiğini görebiliriz. Haziran itibariyle ama şunu çok rahatlıkla söyleyebilirim; Kovid-19 öncesi olan döneme yavaş yavaş döndüğümüzü düşünüyorum. Buradaki ana etken gıda sektörü lojistik taşımacılığı. Özellikle buradan çok talep olduğunu görüyoruz. Tabii ki Kovid-19 döneminde taşımacılık hızlı bir şekilde arttı. Bunun dışında şu an faizlerin düşük olması ve alım şartlarının sağlanması da pazarın yükselmesine neden oluyor.”  

Turfan,  Ford Trucks olarak gerekli önlemlerin alınması ile pandemi sürecini sorunsuz geçirdiklerini belirtiyor. Aynı zamanda pandemi öncesi üretim periyoduna da döndüklerini vurgulayan Turfan, “Ford Trucks olarak bu dönemi oldukça iyi geçirdiğimizi söyleyebilirim. Sağlık açısından Mayıs ayında iyi başladık, bütün önlemlerimizi aldık. Kovid-19 öncesi üretim periyodumuza döndüğümüzü rahatlıkla söyleyebilirim. Dolayısı ile gerçekten de olumlu bir hava var.” diyor.

“Her Müşterimizin İhtiyacı Farklı”

Sektörde araçların birbirleri ile aynı olmadığı ve ihtiyaca göre farklı opsiyonları olduğuna dikkat çeken Turfan, “ Sektörde sığ bir pazar olması nedeniyle stok durumları geçmişte 30 binli pazarlar ile kıyaslandığında çok daha düşük.  Çünkü satış planlarına göre stok tutuluyor. Örneğin her firmanın kendine özgü stratejileri var. Bir, iki aylık stok rakamları ile ilerliyorlar. Dolayısı ile düşük pazarlarda tabii ki stok adetleri de o oranda düşük oluyor. Üretimlerin kapalı olması, özellikle belli oranda mix problemlerine yol açtı. Çünkü bizim sektörümüz araçların birbiri ile aynı olduğu bir model sektörü değil. Her müşterimizin ihtiyacı farklı. Örneğin, çekici dediğimiz zaman; 5. teker yüksekliği 960, 1100, 1200 gibi opsiyonları var. Dolayısı ile her araç birbirinden farklı olduğu için en çok sıkıntıyı müşterimiz burada yaşıyor. Belli model araçları bulabiliyorlar. İstedikleri opsiyonda olanı bulamayabiliyorlar. Bazı modellerde taleplere yetişemiyoruz. Ancak tüm müşterilerimizden sabırlı olmalarını diliyorum. Çünkü Haziran ve Temmuz ayı itibari ile düzen normale dönecektir. Elbette bir aylık sürede araç bulma sorunu olacaktır. Fakat özellikle bizim gibi yerli marka üretim yapan şirketler bu talebi kısa zamanda karşılayacaktır.” şeklinde konuşuyor.

Şu anda maliyet artışlarını yansıtmamaya çalıştıklarını belirten Turfan, “Kur artışları oldukça fazla. Pandeminin de getirmiş olduğu bir maliyet artışı var. Onlar ister istemez müşterilerimize yansıyor. Bulunamamasından kaynaklı bir yükseliş tahmin etmiyorum. Çünkü biz şu anda Temmuz ayı için müşterimiz ile bağlantı yapabiliyoruz.” şeklinde açıklıyor.

“Truck Market Markamızın İkinci Elde Çok Hareketli Olduğunu Görüyoruz”

İkinci el piyasasının çok hareketli olduğunu belirten Turfan şunları dile getiriyor; “Tabii ki çok acil ihtiyacı olan müşteri talebinin karşılanması için ikinci ele yöneliyor. Bizim de Truck Market markamızın ikinci elde çok hareketli olduğunu görüyoruz.  Burada da son iki ayda satışların yükselmesi bize hareketin gerçekleştiğini gösteriyor. Çünkü bazı müşteriler var. Aracı bu ay alması gerekiyor ve mutlaka o taşımacılığı yapması gerekiyor. Önümüzdeki ayın üretimini bekleyemeyen müşterilerimize de bu şekilde yardımcı oluyoruz.”

“Biz de Taksit Ertelemeli, Ötelemeli Kampanyalar Düzenliyoruz; Bunlar  Müşterilerimizin Alımlarını Kolaylaştırıyor”

Devletin sektöre sağladığı finansman desteklerinin önemini ve Ford Trucks olarak da müşterilerin alımlarını kolaylaştıracak kampanyalar düzenlediklerini vurgulayan Turfan, “Bizim sektörümüzde finansman olmazsa olmazlardan. Hatta birinci öncelik, müşteriye alımda yardımcı olacak konu. Şu anda da faizlerdeki özellikle kamu bankalarının yapmış olduğu kampanyalar. Sektörden olan herkesin bildiği 0,69 faiz kampanyası oldukça etkili. Biz de taksit ertelemeli, ötelemeli kampanyalar düzenliyoruz; bunlar tabii müşterilerimizin alımlarını kolaylaştırıyor. Yine takas desteği verdiğimiz kampanyalarımız var. Bunların şu anda sektörün önünü açtığını söyleyebilirim.” diyor.

“Birçok Müşterimizin Aracı Değişmeyi Bekliyor”

Turfan, Ford Trucks olarak alımlara yönelik desteklerinin devam edeceğini belirtiyor. Aynı zamanda birçok müşterinin aracını değiştirebilmek için fırsat beklediğini de dile getiren Turfan, “ Bizim düşüncemiz pazarın çok daha yukarılara gidebilmesi. Söylediğim gibi geçen yıl ile karşılaştırdığımızda büyüme gibi görsek de esasında geçmiş 30 binli pazarımıza göre çok düşük bir yerdeyiz. Ama önümüzün çok daha açık olduğunu söyleyebilirim. Birçok müşterimizin aracı değişmeyi bekliyor. Bu nedenle onlar da fırsatları bekliyorlar. Bizler de elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyoruz.” açıklamasında bulunuyor.

 

 

“Yurt Dışı Pazarları Türkiye’den Daha Fazla Etkilendi”

Pandemi sürecinden yurt dışı pazarlarının daha çok etkilendiğine dikkat çeken Turfan, “Yurt dışı pazarlarının Türkiye’den daha fazla etkilendiğini söyleyebilirim. Özellikle de Avrupa ve Orta Doğu pazarları. Avrupa’da başta İtalya ve İspanya olmak üzere, bizim bulunduğumuz pazarlar fazlası ile etkilendi. Bunlar bizim geçen yıl girdiğimiz pazarlardı. Rakamlar iç pazarda Nisan’da yüzde 50, Mayıs’ta yüzde 25 düştü.  İhracat pazarlarında Nisan’da yüzde 70 düşüş oldu. Nitekim Mayıs’ta da bu rakam yüzde 50’lere geldi. Dolayısı ile daha hızlı bir düşüş olduğunu söyleyebiliriz. Bu da tabii Avrupa pazarının bize göre geçmişte daha dengeli olmasından kaynaklanıyor. Zaten bizim kadar düşük de değillerdi. O nedenle de bu düşüşleri öngörüyoruz. Ama eminim Türkiye’de olduğu gibi buradaki toparlanma da aynı şekilde ileriye dönük olacaktır. Şu anda örneğin; Haziran itibari ile ihracat pazarları için çok daha iyi siparişler aldığımızı söyleyebilirim.” değerlendirmesinde bulunuyor.

“Birçok Yan Sanayimiz Burada, Onlar ile İlişkilerimiz Çok Güçlü”

Turfan, yerli marka olmalarının kendilerine avantaj sağladığını şu sözlerle ifade ediyor; “ Sonuçta, biz tabii ki yerli olmanın avantajını kullanıyoruz. Birçok yan sanayimiz burada, onlar ile ilişkilerimiz çok güçlü. Bu Kovid-19 dönemini de hep beraber iyi geçirdiğimizi düşünüyorum. Mesela,  şu anda çok hızlı bir şekilde Kovid-19 öncesi üretim adetlerine döndük. Dolayısı ile bir parça sorunu yaşamıyoruz. Bunu daha hızlı hallettik. Buradaki önemli konu, yurt içi talebini tam kapasite karşılamaya çalışıyoruz. Burada önemli olan yurt dışından gelebilecek olası yükselmeler ile üretim kapasitemizi arttırmak. Yoksa geçmiş dönemdeki; yani ilk Kovid-19 öncesindeki Ocak, Şubat temposu bizim açımızdan sorun olacak bir tempo değil. Ona geri dönebilmiş durumdayız, herhangi bir tedarik sorunu yaşamıyoruz. Eğer hızlı şekilde bir talep olursa özellikle Avrupa pazarlarında bu bize avantaj yaratabilir. Çünkü tedariki kendi içimizde çok daha hızlı bir şekilde sağlayabiliyoruz.  Şu anda söylediğimiz iç pazardaki talebi henüz daha yurt dışında görmüş değiliz.”  

“Bu Sene Planlarımız Arasında Fransa, Önümüzdeki Sene de Almanya Pazarına Girmek Bulunuyordu.”

Yeni pazar planları içerisinde Fransa ve Almanya’nın olduğunu dile getiren Turfan şöyle konuşuyor; “Biz öncelikle Batı Avrupa’da Akdeniz ülkelerinden başladık. İtalya, İspanya ve Portekiz’e girmiştik. Bu sene planlarımız arasında Fransa, önümüzdeki sene de Almanya pazarına girmek bulunuyordu. Dolayısı ile Akdeniz’den başlayıp daha çok kuzeye yönelme planımız vardı. Şu anda Kovid-19 nedeni ile biraz gecikmeler söz konusu ama planlarımızda genel olarak bir değişiklik yok. Fransa pazarı üzerinde ciddi olarak çalışıyoruz.   Buradaki güçlü distribütör arayışlarımız devam ediyor. Yani biraz gecikmeli de olsa planlarımıza devam edeceğimizi söyleyebilirim. Kovid-19 bizim planlarımızda bir değişikliğe sebep olmadı. Sadece gecikmeler söz konusu.  Şu anda pazar arayışlarında aynı doğrultuda  devam ediyoruz.”

“Kovid-19 ile İlgili Merkezden Çok Önemli Çalışmalar Yaptık”

Pandemi sürecinde gerekli tüm önlemleri aldıklarını ifade eden Turfan; “ Kovid-19, sağlık önlemleri ve operasyonel destek açısından olaya iki açıdan baktık. Kovid-19 ile ilgili merkezden çok önemli çalışmalar yaptık. Avrupa’dan da yine ortağımız Ford ile beraber yapmış olduğumuz çalışmaların hepsini bayilerimizde uyguladık.  Bütün dezenfeksiyon işlemleri ve önlemlerini tüm bayilerde aldık. En büyük yardımımız merkezden bu şekilde oldu. Onlara gerekli bütün ekipmanları gönderdik ve gerekli prosesleri geçirdik. Fabrikamız içerisinde ne uyguluyorsak, önlemler olarak bayilerimizde de uyguladık. Şu ana kadar tüm Ford Trucks bayilerinde 1 vaka dışında pozitif vaka olmadı. Dolayısı ile iyi önlemler aldığımızı düşünüyorum. ” diyor ve ekliyor, “ İkinci taraf da operasyonel destekler. Elbette ki dönemin getirmiş olduğu zorlukları aşmak için bayilerimize de; gerek ödemeler gerekse teşvikler sağlayarak nasıl müşterilerimize destek veriyorsak,  onların da bu dönemi biraz daha rahat atlatmalarına destek olduk. Genelde Koç Grubu olarak bayiler ile ilişkilerimiz he zaman çok yüksektir. Bu tip dönemlerde de kenetleniriz ve iyi bir şekilde işbirliğimizi götürürüz. Şu anda da açıkçası memnun olduklarını düşünüyorum.”

“Ticaret Hacmi ve Ekonomik Büyüme Olduğu Sürece Ağır Ticari Sektörünün Önü Çok Açık”

2020 yılının 2019’dan daha iyi bir yıl olacağına işaret eden Turfan, “2019’u kesinlikle geçeceğimizi düşünüyorum. 2019 çok kötü bir yıldı. Türkiye bence çok büyük bir potansiyel, 30 binlerden dörtte birine düşen bir pazar. Bizim bütün işlerimiz devam ediyor. Bu işler, ticaret hacmi ve ekonomik büyüme olduğu sürece ağır ticari sektörünün önü çok açık. Dolayısı ile önümüzdeki yıl daha da yüksek olacağını şimdiden söyleyebilirim. Biz onun planlamalarına başladık.” açıklamasında bulunuyor.

Son olarak Kovid-19’a yönelik gerekli önlemlerin devam ettirilmesi gerektiğine vurgu yapan Turfan, “İkinci dalganın olmaması en büyük dileğimiz. Tüm müşterilerimize, tüm sanayiye ve hepimize çok büyük işler düşüyor. Gerekli önlemleri hiç gevşemeden sürdürmemiz lazım, biz bunu şirket içerisinde ve bayilerimizde çok iyi bir şekilde yapmaya çalışıyoruz. Dışarıda görüp çok üzüldüğümüz noktalar var. İnşallah hep beraber gerekli önlemleri alırsak ikinci dalgayı yaşamayacağız.” diyor.

 
PETLAS Türkiye’nin En Büyük 100 Sanayi Şirketi Arasında Yer Aldı
 
The Heavy Commercial Sector Is Very Open As Long As There Are The Trade Volume And Economic Growth
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
NSK Otomotiv Genel Müdürü Sinan Zırhlı: Bu Süreçten Az Zarar ile Çıktığımıza İnanıyorum ve Böyle de Olacak
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, ROTA markalı ürünleri ...
Uluslararası Taşıma Yapan Şoförlerin Sıkıntıları Bitmiyor
Yurt dışı taşımacılığı yapan Korkut Pekcan, Mehmet Koçer, Nurullah Bıyık ...
"Karayolu Taşımacılık Sektörü Salgın Öncesinde de Zaten Kötü Durumdaydı"
S.S. 88 Nolu Dilovası Motorlu Taşıyıcılar Kooperatif Başkanı Nizamettin ...
 
UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, ''Dünya Ticaret Sisteminin Akışını Daha Alternatifli Hale Getirmek İçin Yapılacak Planlar İçerisinde Türkiye Mutlaka Olacak''
Korona virüs salgın sürecinin taşımacılık sektörüne ve iş yapma potansiyeline ...
Ayşem Ulusoy, "Şoför Yoksa ve Sağ Salim Götürülemiyorsa O Yükün Olması Bir Şey İfade Etmiyor"
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) ...
Hangi Belediyede Hangi Araç Var!
Uzun süredir belediyelerle yakın temasta olan Kamyonum Dergisi olarak ...
 
IVECO Yeni Araçları ile İddiasını Sürdürüyor
IVECO Türkiye, Antalya Belek’te düzenlediği toplantılarla uzun yol taşımacılığı ...
Lojistik Firmaları Bize Göre Çok Avantajlı
Kamyonum Dergisi Türkiye’yi dolaşmaya devam ediyor. Üretimde adından sıkça ...
Cumhurbaşkanımızın Sorunları Çözeceğine İnanıyorum
Kamyonum Dergisi’nin kooperatif ziyaretlerinde bir durağı da Kocaeli’nin ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
treylertürkiyedikkattruckkamyonumbussrcfahrersondakika