2011 yılında başlattığı Euro 6 motor satışı ile sektörün öncülerinden olan Scania, bugün son emisyon standartlarını karşılayan, 250 beygirden 580 beygire kadar değişen dokuz farklı dizel motor seçeneğini sektöre sunuyor. Fuar standında sunulan araç ve endüstriyel motor örneklerinin yanısıra Scania jeneratörleri Scania Genset, müşterilerin kesintisiz işlerine devamını sağlayan Scania saha servis istasyonları ve madencilik sektörüne özel uygulamalar dikkat çekti.
Scania’nın yeni ağır yük taşımacılığına uygun konseptindeki çekiciler, kullanıcılarına 180 ton ağırlığa ve hatta özel uygulamalarla 250 ton ağırlığa kadar çekiş imkanı sunuyor. Scania, Bauma 2013’teki fuar standında altı farklı ağır vasıta aracını sergiledi, sergilenen altı araçtan üçü Euro 6 ile uyumlu, Scania’nın son geliştirdiği kompakt yapısı ve hafifliği ile kullanıcılarına kolaylık sağlayan motorlara sahip.
Endüstriyel motorlarda ise 9, 13 ve 16 litrelik yeni ürün yelpazesi yer aldı. Fuar kapsamında ayrıca Scania’nın uzak bölgelerde yerinde kolay servis imkanı sağlayan saha servis istasyonu sergilendi ve gereken her yerde güç kaynağı sağlayan jeneratör sistemi Scania Genset, Avrupa’da ilk kez görücüye çıktı.
Son dönemde hızlı büyüyen madencilik sektörüne, ürünleri ve deneyimleri ile katkı sağlayan Scania, madencilik sektörüne yönelik araçlarını da ilk kez Bauma’da sergiledi.
Yeni, Opticruise
Yeni, otomatik vitesli ağır yük çekicileri, 250 ton ağırlığa kadar yüklerin taşınmasına imkan sağlıyor. Modüler parça sistemi, ağır vasıta sektörünün profesyonelleri için düşük ilk yatırım maliyeti, bakım ve tamir maliyetlerinde kazanç gibi faydalar sunuyor. Scania’nın en güçlü parçaları, birçok konfigürasyon alternatifi sunan bu yüksek verimli ve iddialı çekici grubu için biraraya geldi.
Yeni ağır yük çekici ailesi, Scania’nın en güçlü 16.4 litre V8 motoruna sahip, 3.500 Nm tork ve 730 beygir güç üretiyor, ve Scania Opticruise otomatize şanzımanı, 9 veya 10 tonluk ön ve ilave dingil, 32 ton cerli tandem çeker dingil, kampana ya da disk frenleri, hava süspansiyonu ya da parabolik yaprak yaylar ve ağır işlere uygun boydan boya takviyeli şasi ile tanımlanıyor. 8X4 modeli, uygun dingil seçimi ve yerel yönetmelikler çerçevesinde 180 ton, hatta 250 tona kadar olan ağırlıklar için uygun.
Scania’nın Euro 6 normlarını sağlayan V8 motoru 520 beygir’den itibaren sunuluyor. Bazı uygulamalar için ilgi çekici bir alternatif, yüksek tork/güç oranı nedeniyle Scania’nın yeni 13 litre altı silindir, 2.550 Nm ve 490 beygirlik motoru oluyor.
Tork konventörsüz mekanik vites değişimi, zorlu koşullarda bile aktarma organlarının yüksek verim ve mükemmel yakıt ekonomisine ulaşmasını sağlıyor. 12+2 vitesli çift karınca vitesi, kolay hızlanma ve ana yolda uygun motor hızı ile seyir sağlıyor. Gelişmiş debriyaj kontrolü yumuşak kalkışta minimum sarsıntı sağlarken özel manevra modu, milimetrik hassasiyet kontrolüne imkan veriyor. Tork konventörlü şanzıman opsiyonel olarak sunuluyor.
Scania Euro 6 V8 motor
Scania’nın 16 litre Euro 6 V8 motorları ilk kez Bauma 2013’te sergilendi. Bu güçlü, sağlam ve ekonomik olan motorlar, sıradışı tork – güç oranı, düşük devirdeki performansları ve dayanıklılıkları ile dikkat çekiyor. 13 litrede 410, 450 ve 490 beygir güçlerindeki motorlar da ilk kez müşterilerinin beğenilerine sunuluyor. 410 beygir özelliğindeki motor, Euro 6 normunu sadece SCR teknolojisi ile sağlarken, 450, 490 beygirlerindeki ve V8 motorlar ise EGR ve SCR teknolojisine sahip.
Scania Madencilik
Scania’nın bu yeni iş alanı, madencilik sektöründeki geniş hizmet ve ürün ihtiyaçlarını karşılamaya yöneliktir. Scania, maden içi ve dışı taşımalar için Scania çekiciler, Scania gücü, personel taşımacığı için otobüs, jeneratör ihtiyacına yönelik Scania Genset gibi farklı ihtiyaçlara rekabetçi çözümler sunar. Sahada servis hizmeti de bu hizmetlerin en can alıcı kısmını oluşturmaktadır.
Scania Saha Servis İstasyonları
Scania’nın sahada servis ve bakım ile ilgili yaklaşımını örnekleyen bir saha servis istasyonu Bauma Fuarı’nda sergilendi. Bu yeni hizmet, ıssız bölgelerde dahi birkaç ay içerisinde kurulup hizmet vermek üzere aktif hale getirilebilmektedir. Bu hizmet için sahadaki ileri teknik destek, bakım ve tamir ihtiyaçlarına yönelik özel olarak tasarlanan sekiz konteynır modülü biraraya getirilmiştir. Bu sayede çalışma zamanı ve işletmenin verimliliği maksimize edilir.