Scania Ar&Ge Departmanı, Almanya Biyolojik Sibernetik Max Planck Enstitüsü işbirliği ile beyin dalgalarının sürücü performansına etkilerini araştırdı. Araştırmalarda sürücülerin yol engeli, yük kayması, olumsuz hava şartları gibi durumlarda sesli ikazlara nasıl tepkiler verdiği takip edildi.
Elde edilen sonuçlara göre sürücülerin bazı seslere diğerlerine kıyasla daha fazla ve daha çabuk tepki gösterdikleri ortaya çıktı. Ayrıca sürücünün her gün seyir halinde verdiği tepkilerin, sesli sinyaller sonucu nasıl değiştiği takip edildi.
Araştırmaya 16 sürücü katıldı. Sürücülerin kafasına 64 elektrot bağlı EEG başlığı takıldı. Bu başlık ile sürücülerin özel beyin dalgaları ölçülerek verdikleri tepkiler kaydedildi. Her sürücü, iki kez olmak üzere aynı yolda ve simülatörde 25 dakika boyunca araç kullandı. Araç kullanımı sırasında on iki farklı uyarı sesi toplam 25 kez çalındı. Yol boyunca sürücüler uyarı seslerini duyduklarında onay butonuna bastılar.
Proje yöneticileri uyarı sesinin sürücüleri önlem almaları gereken eyleme hazırladığını belirterek “İyi bir uyarı sesi hızlıca anlaşılmalıdır. Sözlü komutlar açıkça anlaşılabilir, ama araştırmalar sonucu anlıyoruz ki sesli uyarıların sürücüye etkisi oldukça fazladır. Örneğin, bir ambulans sireni, acil hareket yönünün bir göstergesi olarak kabul edilir” açıklamasında bulundu.
Scania yapmış olduğu Ar&Ge çalışmalarına durmaksızın devam ederek teknoloji alanında liderliğini koruyor. Tüm sürücüler için daha güvenli yol koşulları sağlama hedefiyle geleceğin araçlarını tasarlayarak rekabete yön veriyor.