“LuK Hikayesi. 50 yıl. Kalite. Teknoloji. İnovasyon” isimli sergi, 20 Haziran 2015 tarihinde aralarında Baden-Württemberg Eyalet Başbakanı Winfried Kretschmann’ın da bulunduğu yaklaşık 100 davetlinin katıldığı özel bir törenle açıldı. Schaeffler ortaklarından Maria-Elisabeth Schaeffler-Thumann, Georg Schaeffler’ın girişimcilik başarılarını hatırlatarak “Schaeffler kardeşler, 1960lı yılların başında o zamanın yeni diyafram yay debriyajı ile sunulan fırsatların farkına varmış ve bu önemli girişim teşebbüsünü üstlenerek yüksek motivasyonlu ekip ile birlikte zorlukların üstesinden gelmiştir” açıklamasında bulunmuştur. Üretime Nisan 1965’te Bühl’de bulunan bugünkü LuK şirket merkezinde başlanmıştır. Şimdi ise LuK, Schaeffler Grup'un ayrılmaz bir parçasıdır. Schaeffler AG’nin CEO’su Klaus Rosenfeld ise şu açıklamalarda bulundu: “İki yıl önce mega trendleri analiz ettik ve Gelecek için Mobilite stratejisini geliştirdik. LuK’un şanzıman teknolojisindeki olağanüstü uzmanlığı olmadan Schaeffler Grup’un stratejisini güvenilir bir şekilde uygulayamazdık”. LuK’daki kariyer hayatına 25 yıl önce başlayan Schaeffler AG Otomotiv’in CEO’su Norbert Indlekofer tören sırasında konuşmasında, “bu başarı hikayesine nihai katkılar sağlayan dünya çapındaki çalışanlarımızla gurur duyuyoruz; güvenlerinden ve uzun vadeli projelerde çalışma fırsatı sağlamalarından dolayı Schaeffler ortaklarına teşekkür etmek istiyoruz” şeklinde belirtti.. Sözlerine “Schaeffler gibi aile şirketlerinin ayırt edici özelliği olan bu uzun vadeli yaklaşım, yenilikçi ve başarılı olabilmenin temel ön koşuludur” diyerek devam etti.
Şirket tarihçesini hayata geçirme
“LuK Hikayesi. 50 yıl. Kalite. Teknoloji. İnovasyon” sergisi, Schaeffler’in LuK markasının tarihçesini hayata geçirmektedir. Şirket; beş konu başlığı altında çalışanlarına, müşterilerine ve teknoloji severlere, gelişimleri sırasında mobilitenin daha fazla gelişmesinde önemli rol oynayan inovasyonlara tarihi, heyecanlı ve teknik olarak sağlam bir bakış açısı sunmaktadır.
Şirketin başarı hikâyesi, Dr. Georg ve Dr. Wilhelm Schaeffler kardeşlerin aldığı “Lamellen- und Kupplungsbau August Häussermann” şirketine ciddi bir yatırım yapma ve sonrasında LuK’u kurmaya ilişkin kurumsal kararla başlamıştır. İlk üretim tesisi yalnızca altı ay içinde inşa edilmiştir ve LuK, 1965 ortalarında VW’e Avrupa’da yeni sayılabilecek diyafram yay debriyajını ayda 25.000 adet olmak üzere tedarik etmekteydi. Volkswagen, o sıralarda dünyanın lider iğneli rulman üreticisi konumunda olan "Industriewerke Schaeffler"e hızlı bir şekilde yüksek hacimli üretim sağlaması için güvenmiştir. Schaeffler, bileşenin tanımı olan ET 12’nin üretimi için gerekli uzmanlığa sahip olmayı "LuK Häussermann"a yatırım yaparak sağlamıştır. Bu yatırım, başarının temelini atmıştır.
İnovasyonla gelen başarı
50. yıl kutlamalarını simgeleyen “İnovasyon Galerisi”, serginin merkezidir. Sergi, şirket tarihçesindeki altı kilit inovasyonu incelemektedir. Bu inovasyonlar; diyafram yay debriyajı, çift kütleli volan (DMF), kendinden ayarlı debriyaj (SAC), sürekli değişken şanzıman bileşenleri, çift balatalı debriyaj ve entegre tork konvertörüdür. 1960lı yıllarda diyafram yay debriyajı, helezon yay debriyajının yerini almıştır; 1980li yıllarda ise çift kütleli volan (DMF), turbo dizel motorlu sürüşü akustik açısından daha eğlenceli hale getirmiştir. Doksanlı yıllardan itibaren kendinden ayarlı debriyaj (SAC), artan tork ile araçlardaki pedal kuvveti toplamını azaltmıştır. 2000 yılından itibaren sürekli değişken şanzıman, otomatik şanzımanlı daha rahat bir sürüşü mümkün kılmıştır. Bir reklam kampanyası için tasarlanan hareketli Elvis oyuncağı, bugün için hala efsanedir. Dans eden Elvis oyuncağının kalçalarını sallaması için yeterli titreşimin olmaması, Audi’nin o zamanlarda pazara sunduğu “Multitronik” şanzımana olan ilginin bir kanıtıdır. LuK varyatörü ve çok mafsallı zincir şu ana kadar müşterilerin mümkün olduğunu düşünemediği sürüş rahatlığı sağlamaktadır. Tanıtım safhasındayken bile Ingolstadt’daki otomobil üreticileri neredeyse her saniye sürekli değişken şanzımanlı A6 2.8 teslim etmekteydiler.
2008 yılının başlarındayken çift balatalı debriyajın seri üretimi sürüş konforuna ve yakıt tüketimine ilişkin olarak yeni standartlar belirlemiştir. Bu yıl ise düşük titreşim düzeyli konvertörlerin tamamen yenilenmiş, daha hafif jenerasyonu yeni geliştirilmiş entegre tork konvertörüyle sunulacaktır. Yeni geliştirilmiş tork konvertör sisteminin ana özelliği, tork konvertör türbinine entegre kilitleme debriyajıdır. Kilitleme debriyajının entegrasyonu ile sistem, daha hafif olmanın yanı sıra, yine LuK tarafından geliştirilen sarkaç tip sönümleyici gibi daha verimli burulma damperleri için boşluk yaratmaktadır. Bu da titreşim izolasyonunu önemli ölçüde geliştirebilmektedir.
Schaeffler’da Şanzıman Sistemleri Bölüm Başkanı olan Matthias Zink İnovasyon Galerisi’nin gelecekte de devam edeceğine inandığını belirterek “İnovasyon arayışımız devam etmektedir. Schaeffler’de teknolojik ilerlememizi geliştirmeye devam edebilmek için koşulsuz bir isteğimiz bulunmaktadır” açıklamasını yapmıştır. Geliştirme mühendisleri şu an geleceğin mobilitesine yönelik çözümler üzerinde çalışmaktadır. İki yıl önce Buhl’de açılan yeni geliştirme departmanı hibrit tahriklerinin geliştirildiği yerdir.