Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
4 Eylül 2015 Cuma - 14:42

Schaeffler'in LuK Markası 50. Yılını Kutluyor

Schaeffler, LuK markasının 50. Yılını Bühl’deki tesislerinde özel bir sergi ile kutladı. “LuK Hikayesi. 50 yıl. Kalite. Teknoloji. İnovasyon” isimli sergi, 20 Haziran 2015 tarihinde aralarında Baden-Württemberg Eyalet Başbakanı Winfried Kretschmann’ın da bulunduğu törenle açıldı.

Schaeffler in LuK Markası 50. Yılını Kutluyor

“LuK Hikayesi. 50 yıl. Kalite. Teknoloji. İnovasyon” isimli sergi, 20 Haziran 2015 tarihinde aralarında Baden-Württemberg Eyalet Başbakanı Winfried Kretschmann’ın da bulunduğu yaklaşık 100 davetlinin katıldığı özel bir törenle açıldı. Schaeffler ortaklarından Maria-Elisabeth Schaeffler-Thumann, Georg Schaeffler’ın girişimcilik başarılarını hatırlatarak “Schaeffler kardeşler, 1960lı yılların başında o zamanın yeni diyafram yay debriyajı ile sunulan fırsatların farkına varmış ve bu önemli girişim teşebbüsünü üstlenerek yüksek motivasyonlu ekip ile birlikte  zorlukların üstesinden gelmiştir” açıklamasında bulunmuştur. Üretime Nisan 1965’te Bühl’de bulunan bugünkü LuK şirket merkezinde başlanmıştır. Şimdi ise LuK, Schaeffler Grup'un ayrılmaz bir parçasıdır. Schaeffler AG’nin CEO’su Klaus Rosenfeld ise şu açıklamalarda bulundu:  “İki yıl önce mega trendleri analiz ettik ve Gelecek için Mobilite stratejisini geliştirdik. LuK’un şanzıman teknolojisindeki olağanüstü uzmanlığı olmadan Schaeffler Grup’un stratejisini güvenilir bir şekilde uygulayamazdık”. LuK’daki kariyer hayatına 25 yıl önce başlayan Schaeffler AG Otomotiv’in CEO’su Norbert Indlekofer tören sırasında konuşmasında, “bu başarı hikayesine nihai katkılar sağlayan dünya çapındaki çalışanlarımızla gurur duyuyoruz; güvenlerinden ve uzun vadeli projelerde çalışma fırsatı sağlamalarından dolayı Schaeffler ortaklarına teşekkür etmek istiyoruz” şeklinde belirtti.. Sözlerine “Schaeffler gibi aile şirketlerinin ayırt edici özelliği olan bu uzun vadeli yaklaşım, yenilikçi ve başarılı olabilmenin temel ön koşuludur” diyerek devam etti.
 
Şirket tarihçesini hayata geçirme
“LuK Hikayesi. 50 yıl. Kalite. Teknoloji. İnovasyon” sergisi, Schaeffler’in LuK markasının tarihçesini hayata geçirmektedir. Şirket; beş konu başlığı altında çalışanlarına, müşterilerine ve teknoloji severlere, gelişimleri sırasında mobilitenin daha fazla gelişmesinde önemli rol oynayan inovasyonlara tarihi, heyecanlı ve teknik olarak sağlam bir bakış açısı sunmaktadır.
Şirketin başarı hikâyesi, Dr. Georg ve Dr. Wilhelm Schaeffler kardeşlerin aldığı “Lamellen- und Kupplungsbau August Häussermann” şirketine ciddi bir yatırım yapma ve sonrasında LuK’u kurmaya ilişkin kurumsal kararla başlamıştır. İlk üretim tesisi yalnızca altı ay içinde inşa edilmiştir ve LuK, 1965 ortalarında VW’e Avrupa’da yeni sayılabilecek diyafram yay debriyajını ayda 25.000 adet olmak üzere tedarik etmekteydi. Volkswagen, o sıralarda dünyanın lider iğneli rulman üreticisi konumunda olan "Industriewerke Schaeffler"e hızlı bir şekilde yüksek hacimli üretim sağlaması için güvenmiştir. Schaeffler, bileşenin tanımı olan ET 12’nin üretimi için gerekli uzmanlığa sahip olmayı "LuK Häussermann"a yatırım yaparak sağlamıştır. Bu yatırım, başarının temelini atmıştır.
 
İnovasyonla gelen başarı
50. yıl kutlamalarını simgeleyen “İnovasyon Galerisi”, serginin merkezidir. Sergi, şirket tarihçesindeki altı kilit inovasyonu incelemektedir. Bu inovasyonlar; diyafram yay debriyajı, çift kütleli volan (DMF), kendinden ayarlı debriyaj (SAC), sürekli değişken şanzıman bileşenleri, çift balatalı debriyaj ve entegre tork konvertörüdür. 1960lı yıllarda diyafram yay debriyajı, helezon yay debriyajının yerini almıştır; 1980li yıllarda ise çift kütleli volan (DMF), turbo dizel motorlu sürüşü akustik açısından daha eğlenceli hale getirmiştir. Doksanlı yıllardan itibaren kendinden ayarlı debriyaj (SAC), artan tork ile araçlardaki pedal kuvveti toplamını azaltmıştır. 2000 yılından itibaren sürekli değişken şanzıman, otomatik şanzımanlı daha rahat bir sürüşü mümkün kılmıştır. Bir reklam kampanyası için tasarlanan hareketli Elvis oyuncağı, bugün için hala efsanedir. Dans eden Elvis oyuncağının kalçalarını sallaması için yeterli titreşimin olmaması, Audi’nin o zamanlarda pazara sunduğu “Multitronik” şanzımana olan ilginin bir kanıtıdır. LuK varyatörü ve çok mafsallı zincir şu ana kadar müşterilerin mümkün olduğunu düşünemediği sürüş rahatlığı sağlamaktadır. Tanıtım safhasındayken bile Ingolstadt’daki otomobil üreticileri neredeyse her saniye sürekli değişken şanzımanlı A6 2.8 teslim etmekteydiler.
2008 yılının başlarındayken çift balatalı debriyajın seri üretimi sürüş konforuna ve yakıt tüketimine ilişkin olarak yeni standartlar belirlemiştir. Bu yıl ise düşük titreşim düzeyli konvertörlerin tamamen yenilenmiş, daha hafif jenerasyonu yeni geliştirilmiş entegre tork konvertörüyle sunulacaktır. Yeni geliştirilmiş tork konvertör sisteminin ana özelliği, tork konvertör türbinine entegre kilitleme debriyajıdır. Kilitleme debriyajının entegrasyonu ile sistem, daha hafif olmanın yanı sıra, yine LuK tarafından geliştirilen sarkaç tip sönümleyici gibi daha verimli burulma damperleri için boşluk yaratmaktadır. Bu da titreşim izolasyonunu önemli ölçüde geliştirebilmektedir.
 
Schaeffler’da Şanzıman Sistemleri Bölüm Başkanı olan Matthias Zink İnovasyon Galerisi’nin gelecekte de devam edeceğine inandığını belirterek “İnovasyon arayışımız devam etmektedir. Schaeffler’de teknolojik ilerlememizi geliştirmeye devam edebilmek için koşulsuz bir isteğimiz bulunmaktadır” açıklamasını yapmıştır. Geliştirme mühendisleri şu an geleceğin mobilitesine yönelik çözümler üzerinde çalışmaktadır. İki yıl önce Buhl’de açılan yeni geliştirme departmanı hibrit tahriklerinin geliştirildiği yerdir.

 
Michelin’den Yakıt Tasarrufunun ipuçları
 
Renault Pick-UP Pazarına Giriyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Michelin’den Yakıt Tasarrufunun ipuçları
Yakıt tüketiminin yüzde 20’si lastikler tarafından gerçekleştiriliyor. ...
Goodyear ve Opet'ten Kazandıran Kampanya
30 Eylül’e kadar Goodyear yetkili bayilerinden, 2 adet Goodyear marka ...
Fuar Güzelleri
Her yıl katılımcıların yoğun ilgide bulunduğu Otomobil Fuarları'ndaki ...
 
Lassa 'Yola Sağlam Çık' Projesini Sürdürüyor
Lassa,uzun yol sürücülerini daha sağlıklı bir yaşama teşvik etmek üzere ...
Elen Mask'tan Çılgın Proje
Karada 900 kilometre/saatlik hızla yolculuk projesi 2016’da başlıyor.Teknoloji ...
Mercedes-Benz Türk'te görev değişikliği
Mercedes-Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikası’nın yeni Üretim Direktörü ...
 
MOSKOVA’YI FETHEDİYORUZ!
Bu yıl International Exhibition Centre CROCUS EXPO’da, 13’üncüsü gerçekleşecek ...
B20'nin Türkiye'den Talepleri
İş Dünyası'nın başarılı yirmi temsilcisini bir araya getiren B 20 Zirvesi ...
Iveco Daily'e Almanya'dan İki Ödül
Iveco Daily “Best KEP Transporter 2015” ödülünü alırken Daily Hi-Matic ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyonumfahrernewsşoför haberler türkiyetrucktreylerKamyon