Corrina Riley yirmi yıldır kamyon şoförlüğü yapıyor ve kamyonetini neredeyse iki çocuğu kadar sevdiğini söylüyor.
Queensland'lı Riley, "Müstehcen Pete" lakaplı ve şu anda Caboolture'dan pazarlara koşarak meyve sezonunu gerçekleştiren 2012 Peterbilt 388'i kullanıyor.
Riley, "Onunla ilgili her şeyi seviyorum. Büyük flaşı seviyorum, sadece orada olmak, yolda olmak. Sıkı çalışmayı seviyorum… Çoğu zaman çok zorlayıcı ve yorucu ama birinin bunu yapması gerekiyor." dedi.
COVID salgını sırasında okullar kapalıyken bile, Riley yük taşımaya devam etti ve 11 yaşındaki oğlunu da beraberinde getirdiğini aktarıyor. Kamyonculuk şirketleri, sürücü sıkıntısı ve artan yük talebiyle mücadeleye yardımcı olmak için oğlunun okul saatleri arasında veya gece vardiyalarında yük taşıma fırsatı bulabildiği zaman dilimlerinde iş almaya çalıştığından da söz ediyor.
"Üç ila dört ay boyunca onu kamyonda ve evde eğittim. Bu benim işim, bu yüzden çalışmanın ve anne olmanın bir yolunu bulmalıyım." diyen Riley, endüstrinin anneler için bir iş-yaşam dengesi yaratma yönündeki çabasının kendi kariyerini geliştirmesine izin verdiğini söyledi. Riley, "Oğlumu okul öncesi bakıma bırakmama ve sonra işe gitmeme izin veren birkaç şirketin olması nedeni ile çok şanslıyım. Yani gerçekten hoşgörülüydüler ve çocuğumu okuldan almam gerektiğini biliyorlardı, bu yüzden buna çok daha fazla ihtiyacımız var." dedi.
İş yaşam dengesi
South-East Queensland Hauliers Genel Müdür Yardımcısı Nathan Craner, şirketinin yapısını ve işe alım stratejisini modern koşullara uyarlamaya çalıştığını söyledi. İnsanları bu sektöre başka nasıl çekebileceğimize bakıyoruz. Örneğin, bunlardan biri kadın sürücülere bakıyor, çünkü oradaki pazarın yarısına ulaşmadığımız ve son derece iyi reklam yapmadığımız var."
Bay Craner, şirketin sabahları ve öğleden sonraları okuldan alma ve bırakma gibi ailevi sorumlulukları olan kadınlara daha esnek saatler sunduğunu söyledi. "Bu yüzden kadın sürücüler için yarı zamanlı vardiyalar veya gündelik işler için fırsatlar açıyoruz."Bu, [tedarik zinciri sorunları için] kısa vadeli bir yara bandı olsa da, bu potansiyel olarak uzun vadeli bir giriş, bu yüzden o aile büyüdüğünde ve bu çocuklar yetişkin olduğunda, tam çalışan bir kadın sürücünüz olabilir." dedi.
Followmont Transport CEO'su Mark Tobin, şirketinin aynı zamanda daha şiddetli kıtlık yaşadıkları bölgesel bölgelerde kadınları işe almaya çalıştığını söyledi. "Baktığımız nokta; evde olacak, günde beş ila altı saat çalışabilecek, çocukları alabilecek ve onlara iş-yaşam dengesini sağlayabilecek anneleri nasıl bulacağınız." dedi. Tobin, otoyol ağı boyunca yer alan banyolar ve dinlenme durakları gibi tesislerin, çalışanların kendilerini rahat hissetmeleri için güncellenmesinin sağlanmasının da önemli olduğunu söyledi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |