Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
18 Mayıs 2019 Cumartesi - 11:49

TAKOGRAFLA İLGİLİ SON GELİŞMELER

Türkiye'nin Lider Uluslararası Otomotiv Endüstrisi Fuarı Automechanika Istanbul’da, Pars AR&GE Kurucu Genel Müdürü Prof. Dr. Sarp Ertürk ile yeni ürünleri hakkında bir söyleşi gerçekleştirdik.

TAKOGRAFLA İLGİLİ SON GELİŞMELER

“Dijital Takograf”, “Hareket Sensörü”, “Veri İndirme Anahtarı” ve en yeni ürünleri olan “Dijital Takograf Veri İndirme Noktası” hakkında faydalı bilgiler paylaşan Ertürk, 1 Ocak 2020 tarihinden itibaren tüm dijital takograf verilerinin toplanması zorunluluğuna da dikkat çekiyor.

Türkiye’nin ilk yerli dijital takografını ürettiklerini belirten Pars AR&GE Kurucu Genel Müdürü Prof. Dr. Sarp Ertürk “Şu anda Türkiye’de en büyük pazar payına sahip olan dijital takograf üreticisiyiz. Pars Ar&GE olarak bir buçuk yıldan beri üretim gerçekleştiriyoruz. Ürünlerimiz tamamen Avrupa standartlarında, Avrupa yönetmeliğine uygun olarak üretiliyor. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından da TİP onayı alınarak üretimler gerçekleştiriliyor. Dünya genelinde toplamda beş takograf üreticisi var, biz de bu üreticilerden biriyiz. Çalışmalarımız Kocaeli Teknopark’ta doğdu. Üretimle birlikte firmamız büyüdü ve yeni ürünler geliştirdik. Şu anda da Kocaeli Teknopark’taki AR-GE ofisimiz ve Kocaeli merkezdeki üretim fabrikamızda çalışmalarımız devam ediyor.” diyor.

“Müdahaleye Tamamen Kapalı Bir Sistem Kuruyoruz”

Dijital takograf cihazının, kamyon ve otobüsler başta olmak üzere taşımacılık sektöründe faaliyet gösteren tüm araçlarda kullanıldığına dikkat çeken Ertürk “Bu cihazlar sayesinde sürüş sürelerinin takip edilmesi ve aşırı hız durumlarının engellenmesine yönelik kayıtların yapılması işlevleri yerine getirilebiliyor. Bizim ürünümüzde şifreli ve kriptolu bir sistem var, bu sayede de güvenli bir alt yapıyla çalışıyor. Müdahaleye tamamen kapalı bir sistem kuruyoruz. Bu nedenle ürünümüzü; kriptolu, güvenli sistemle üretilmiş bir otomotiv elektroniği cihazı olarak tanımlayabiliriz. Bu alanda ülkemizden yerli bir üreticinin olması ve bu üreticinin de dünyada söz sahibi olması için elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz.” diye belirtiyor.

“Dünya Genelinde Hareket Sensörü Üreten Üç Üreticiden Biriyiz”

Dijital takograf, araç sürüş sürelerini ve araç hızını kaydediyor. Araç hızını alabilmesi için “Hareket Sensörü” olarak adlandırdığımız sensörleri kullanıyor. Hareket sensörleri, doğrudan aracın şanzımanından hız bilgisi alıyor. Aracın hızını bu sensör kaydediyor.” diyen Ertürk: “Hareket Sensörü alanında şu an tek yerli üreticiyiz. Dünya genelinde de üç Hareket Sensörü üreticisinden birisiyiz. Her kamyon ve otobüste, dijital takografla birlikte bir de hareket sensörünün bulunması gerekiyor. Kadranlarda gördüğümüz hızları, işte bu sensörlerden alıyoruz. Hareket sensörünü dünyada ilk defa özel bir kompozit malzemeden üretiyoruz. Bu anlamda dünyada üç üreticiden biri olsak da, özgünlük bakımından bir ilki gerçekleştirmiş durumdayız. Hareket sensörlerimiz de tıpkı takograf cihazlarımız gibi hem ülkemiz Sanayi ve Teknoloji Bakanlığınca verilen TİP onayı ile hem de AB yönetmeliklerine uygun olarak üretiliyor. Ürünün ihracatının 2020’de başlamasını öngörüyoruz. Bu konudaki sertifikasyonlarla ilgili sürecimiz tamamlandı. Dolayısıyla yurt dışına satılması yönünde önümüzde bir engel kalmadı.”

“İnovatif Çözümümüz Bizi Bir Adım Öne Çıkardı”

Hareket sensörünün dünya genelinde sadece üç firma tarafından üretiliyor olmasını takograf sektörünün çok niş bir sektör olmasına bağlayan Ertürk: “Bu sensör çok özel bir alanda; esasen şifreli haberleşmeler, hızı algılama, algıladığı hızı takografa iletme, takografla şifreli haberleşme gibi işlevleri yerine getiriyor. Aynı zamanda şanzımanda bulunması nedeniyle de yüksek sıcaklığa maruz kalıyor. Yani sağlıklı bir şekilde çalışabilmesi için yüksek dayanıklılık gerektiren bir cihazdan bahsediyoruz. Bu anlamda da bizim yaptığımız inovatif çözüm daha önce kimsenin aklına gelmeyen ve bu sayede de diğer üreticilerden bir adım öne çıkmamızı sağlayan bir çözüm oldu.”

“Türkiye’de Tasarlandı, Türkiye’de Geliştirildi ve Türkiye’de Üretildi”

“Tüm cihazlarımız, hem yazılım hem de donanım bakımından Türk mühendisleri tarafından, Türkiye’de tasarlandı, Türkiye’de geliştirildi ve de Türkiye’de üretildi. Hem sensörde, hem de takografta güvenliği sağlayan şifreler, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından veriliyor. Bu anlamda üretim aşamasında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile gelişim aşamasında da TİP onaylarını aldığımız Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile iş birliği içindeyiz. Yani tamamen yerli ve milli bir ürün ortaya koymaktayız.”

“Veri İndirme Anahtarı, Takograftaki Verileri Kendi Hafızasına Alan Bir Çözüm Sunuyor”

Ertürk: “Takograf, araçların sürüş sürelerini, hızlarını kaydediyor. Tabii, içlerindeki bilgiyi analiz edebilmeliyiz ki, bu bilgi kullanılabilir hâle gelsin. Bunun için de veri indirme çözümlerine ihtiyaç var. “Veri İndirme Anahtarı” adlı cihaz da takografın ön bağlantı yerine takılarak takograftaki verileri kendi hafızasına alan bir çözüm sunuyor. Bu anahtarı bilgisayara bağlayarak takograftaki verileri bilgisayara aktarmış oluyoruz. Aynı zamanda bilgisayardaki analiz programlarını kullanarak, bu verileri görüntüleyebilme ve analiz edebilme şansımız oluyor. Aracın ne kadar süre kullanıldığı, hangi hızları yapmış olduğu gibi araç hakkında firmalara çok önemli bilgiler veriyor. Denetim görevlilerinin, polisin ve jandarmanın da araç sürüşüne ilişkin bilgileri edinebilmesinin sağlıyor. Veri İndirme Anahtarı’nın kompakt versiyonu dışında, bir de tablet çözümü bulunuyor. Tabletin en büyük avantajını takografa direkt bağlanabiliyor olması oluşturuyor. Tableti kullandığınız takdirde, aradaki elemanı çıkarıp verileri doğrudan alabiliyorsunuz.”

“Djital Takograf Kartlarının Verilerini İndiriyor ve Otomatik Olarak Merkeze Gönderiyor”

En yeni ürünleri olan “Dijital Takograf Veri İndirme Noktası” hakkında da bilgi veren Ertürk: “Cihaz, dijital takograf kart verilerinin indirilmesini sağlıyor. Üstünde bulunan kart takma kısmına dijital takograf kartlarını takıyorsunuz. Cihaz, djital takograf kartlarının verilerini indiriyor ve otomatik olarak merkeze gönderiyor. Ülkemizde 1 Ocak 2020 tarihinden itibaren tüm dijital takograf verileri, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın koordinasyonunda, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nde (TOBB) kurulan merkezde toplanmak zorunda olacak. Yönetmelik, tüm araç sahipleri ve sürücülerinin, sürücü kartı bilgileri ve takograftaki bilgilerini bu merkeze yüklemesini zorunlu kılıyor. Bu kapsamda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, TOBB’a yetki verdi. TOBB’un, bu alanda açmış olduğu yazılım altyapısının geliştirilmesi ihalesini de biz aldık. Yerli bir çözüme ihtiyaç varsa, yerli bir firma olarak çözüm sağlamalıyız diye düşündük. TOBB’a verdiğimiz yazılım kapsamında bu veriler TOBB’ta toplanıyor ve analizleri gerçekleştiriliyor. Verilerin toplanabilmsi ve efektif bir şekilde indirilmesine ihtiyaç duyuluyor. Veri indirme noktamız da tam olarak bunu sağlıyr. Ayrıca bu cihazlar servisler de kullanabiliyor.”

 
GAZelle Next Kamyonet Ne Kadar?
 
80 Araca ProTruck Hizmeti!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Lojistik Sektörü Yıllık 5 Milyar TL Tasarruf Sağlayacak
Alternatif Yakıt Teknolojileri Dosyamızın ikinci bölümünde, sektörün önemli ...
Adblue Hakkında Bilinmesi Gerekenler!
Türkiye’de Adblue üretimini ilk kez gerçekleştiren ve şu anda pazar lideri ...
Sayısal Takograf Hakkında Bilinmesi Gerekenler
Karayolunda 3,5 ton ve daha fazla eşya ve dokuz ve daha fazla yolcu taşıyan ...
 
Adnan Ağaçlı İle Görüştük
Kamyonum Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, Ağaçlı Grup Yönetim Kurulu ...
Schmitz Cargobull’un Tüm Dünyada Satılacak Konteyner Taşıyıcılarını Koluman Üretecek
Alman treyler firması Schmitz Cargobull, konteyner taşıyıcı üretimi için ...
Jetblue Genel Müdürü Kenan Emekci: 'Adblue Türkiye Pazarının Lideriyiz'
Türkiye’de Adblue üretimini ilk kez gerçekleştiren ve şu anda pazar lideri ...
 
NGVA EUROPE: 1,3 Milyon Olan Doğal Gazlı Araç Sayısı, 2030 Yılında 12,6 Milyona Ulaşacak
“Alternatif Yakıt Teknolojileri” dosyamız kapsamında NGVA Europe (The ...
Türkiye’nin İlk LNG’li Çekicisi: IVECO Stralis NP 460
Alternatif Yakıt Teknolojileri Dosyamız kapsamında görüşlerine başvurduğumuz ...
''LNG, Uzun Yol Taşımacılığında Rekabetçi Bir Alternatif Haline Geliyor''
EPDK, fiyat avantajları, çevreci özelliği sayesinde yaygınlaşması beklenen ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
Kamyonfahrertürkiyebusnewskamyoncuşofördikkatlkw