Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
20 Mart 2019 Çarşamba - 18:08

Türkiye’nin İlk LNG’li Çekicisi: IVECO Stralis NP 460

Alternatif Yakıt Teknolojileri Dosyamız kapsamında görüşlerine başvurduğumuz Iveco yetkilileri, Iveco Stralis NP 460’ın, Türkiye’de sunulan sadece LNG ile çalışan ilk çekici olduğunu ve menzil kapasitesiyle de rakipsizliğini vurguladılar.

Türkiye’nin İlk LNG’li Çekicisi: IVECO Stralis NP 460

“2017 Yılının En Düşük Karbonlu Kamyonu” Iveco Stralis NP 460 kara yolu taşımacılığına yepyeni bir soluk getiriyor. “Sınırsız Sürdürülebilirlik İçin Kusursuz Güç” mottosu ile yola çıkan Iveco Stralis NP 460, Iveco’nun en iyi yakıt verimliliği teknolojileri ve hizmetleriyle, dizel kamyona kıyasla yakıt harcamalarında yüzde 35’e kadar tasarruf sağlıyor.

Doğalgazlı motor üretimi konusunda tecrübeye ve yüksek teknolojiye sahip olan Iveco, bu zamana kadar ürettiği 35 bin adet doğalgazlı motor ile de sürdürülebilir yaşam için katkı sunmaya devam ediyor.

Alternatif Yakıt Teknolojileri Dosyamız kapsamında görüşlerine başvurduğumuz Iveco yetkilileri, Iveco Stralis NP 460’ın, Türkiye’de sunulan sadece LNG ile çalışan ilk çekici olduğunu ve menzil kapasitesiyle de rakipsizliğini vurguladılar.

Stralis NP 460’ı ve alternatif yakıt teknolojilerinin; araca, doğaya ve ekonomiye katkılarını konuştuğumuz özel haberimizin tüm detayları sizlerle…

Değişimin doğası gereği insanlığın artık daha çok çevreci ve tasarruflu olması gerektiğini belirten Iveco yetkilileri: “Bu doğrultuda gelişmiş ülkelerde gerek karbon salınımını ve enerji maliyetlerini düşürmeye yönelik politikalar ve gerekse de petrol türlerinin tükenmesine yönelik tehditler nedeniyle doğalgazın kullanımı endüstride ve diğer alanlarda hızlı bir şekilde yaygınlaşıyor. Çin'de LNG yakıtı kullanan 200 bin kamyon, yaklaşık 2 bin istasyondan sıvılaştırılmış doğalgaz alarak taşımacılık faaliyetlerini yürütüyor. ABD'de 20’nin üzerinde LNG ikmal istasyonu kamyonlara hizmet verirken, özellikle doğalgazın araç yakıtı olarak kullanılması konusunda ülkede reform niteliğinde çalışmalar yapılıyor ve ülke genelinde CNG ve LNG'de toplam 16 bin istasyona ulaşılması hedefi bulunuyor. Bu değişim ticari araç sektöründe ise en geniş ürün yelpazesine sahip Iveco ve diğer öncü firmalar sayesinde yeni bir akım oluşturuyor.”

“LNG ile Çalışan İlk Çekicimizi 2018’de Teslim Ettik”

“Avrupa’ya bakıldığında, Avrupa Birliği Mavi Koridor Projesi ile belirlenmiş rotalarda, her 150 kilometrede bir CNG, her 400 kilometrede bir de LNG istasyonu kurulmasını sağlayarak, bölge dahilinde doğalgaz kullanımını arttırıp sera gazı salınımını düşürerek çevreye fayda sağlamayı hedefliyor. Avrupa Birliği’nin yayımlamış olduğu direktifler ve bu konudaki politikalarına paralel olarak istasyon altyapısı ve araç sayısı günbegün artmaktadır. 1991 yılında doğalgazın potansiyelini gören ilk ticari araç üreticisi olan Iveco, bu öngörü sayesinde doğalgazla çalışan kamyon, van ve otobüslerden oluşan tam bir ürün gamı üretmeyi başardı. Şu anda dünya genelinde Iveco’nun 25 binden fazla doğalgazla çalışan aracı hizmet veriyor. Ülkemizde ise CNG ile başlattığımız bu akımı LNG ile devam ettirmek için akaryakıt üreticileriyle birlikte önemli atılımlar yaptık ve LNG ile çalışan ilk çekicimizi 2018’de teslim ettik.”

“Iveco Stralis NP 460, Türkiye’de Sunulan Sadece LNG (Sıvılaştırılmış Doğal Gaz) ile Çalışan İlk Çekicidir ve Menzil Kapasitesiyle Rakipsizdir”

Iveco’nun bu zamana kadar 35 bin adet doğalgazlı motor ürettiğini söyleyen yetkililer “Bu motorların önemli bir kısmı CNG’li yani sıkıştırılmış doğalgazlı. LNG’li yani sıvılaştırılmış doğalgazlı motordan ise şu ana kadar 1000 adet civarında motor üreten Iveco, doğalgazlı motor üretimi konusunda en yüksek tecrübeye sahip ticari araç üreticilerinden biri konumunda bulunuyor. Bu tecrübe ile birlikte 2018 yılında satışını gerçekleştirdiğimiz Iveco Stralis NP 460 ile ülkemizde ticari araçlar yeni bir soluk kazandı ve ilk defa LNG ile çalışan çekicimiz karayollarımızda çalışmaya başladı. Iveco Stralis NP, 460 hp gücünde, tek yakıtlı, çift LNG depolu olup 1600 kilometreye kadar menzile sahip ve IVECO’nun en iyi yakıt verimliliği teknolojileri ve hizmetleriyle, dizel kamyona kıyasla yakıt harcamalarında %35’e kadar tasarruf sunuyor. Iveco Stralis NP 460, Türkiye’de sunulan sadece LNG (Sıvılaştırılmış Doğal Gaz) ile çalışan ilk çekicidir ve menzil kapasitesiyle rakipsizdir. Ayrıca havaya olduğu kadar, 71 dBA’dan az olan son derece sessiz çalışmasıyla gürültü kirliliğini de büyük ölçüde azaltıyor.” diyor.

“İki LNG Yakıt Deposuyla Tek Dolumda 1600 Km Menzile Ulaşabiliyor”

“Ticari araçlarda misyona bağlı olarak hem CNG hem de LNG kullanılabiliyor. Uzun yol misyonlarında menzil daha uzun olduğu için LNG tercih ediliyor. IVECO Stralis NP her biri 540 litre olan toplam 1080 litrelik iki LNG yakıt deposuyla tek dolumda 1600 km menzile ulaşabiliyor. Şehir içi misyonlarda uzun bir menzile ihtiyaç olmadığı için de LNG yerine CNG tercih edilebiliyor.”

Karbonmonoksit Salınımını Yüzde 90 Oranında Azaltıyor

Doğal gazın fosil yakıtı olmasına rağmen son derece doğaya uyumlu bir yakıt olduğuna dikkat çeken yetkililer “Bu yakıtı kullanmanın en yararlı kısmı, benzin veya dizelle karşılaştırıldığında, karbonmonoksit salınımını yüzde 90 oranında azaltmasıdır. Atık olarak su buharı dışında bir atık üretmiyor olması çevreye olduğu kadar motorun ve bileşenlerin de temiz kalmasını sağlayarak uzun ömürlü kullanımı destekliyor.” diye belirtiyor.

“Alternatif yakıtlar son derece güvenli olup Avrupa Birliği direktifleri ve Birleşmiş Milletler regülasyonlarına uygun olarak bağımsız kuruluşlarca test edilip onaylanmıştır.”

“Iveco olarak Türkiye genelinde ana ulaşım noktalarında 17 bayimiz ve 49 servis noktamız bulunuyor. Bu servislerimizin hepsi doğal gazlı araçlara hizmet veriyor.”

“Üye Ülkelere CNG-LNG İkmal İstasyon Ağı Oluşturulması Zorunluluğu Getirildi”

“Gelecekte birçok Avrupa başkentinde dizel yakıtlı araçların yasaklayacağı günlerde bulunuyoruz. Bunun olabilmesi için ise akaryakıt istasyonlarının yaygınlaşması üzerine Avrupa Birliği’nin yayımlamış olduğu direktifler ve bu konudaki politikalarına paralel olarak istasyon altyapısı ve araç sayısı günbegün artmaktadır. Avrupa Birliği çapında Clean Fuels (Temiz Yakıt) akımının başlatılması ve LNG ile CNG’nin yanında, elektrik, biyoyakıtlar ve hidrojen gibi kaynakların da yakıt olarak kullanılmasının “Avrupa 2020 Strateji Belgesi”nde yer almasıyla yaygınlaşma hız kazanmıştır. 22 Ekim 2014 tarihli ve 2014/94/EU numaralı Alternatif Yakıt İkmal Altyapısının Genişlemesi konusundaki Avrupa Birliği Direktifinde, Oto LNG ve Oto CNG ikmalinde 2020, 2025 ve 2030 sonuna kadar ulaşılması planlanan hedefler gösterilmiş ve üye ülkelere CNG-LNG ikmal istasyon ağı oluşturulması zorunluluğu getirildi. Ülkemizde ise LNG’li araçlar ve LNG akaryakıt istasyonları üzerine 2017 yılı itibariyle mevzuat düzenlenmesi yapılmaya başlanarak CNG’den sonra özel sektörün önderliğinde ilerlemeler bekleniyor. Henüz geçişler açısından belirtilen bir tarih bulunmuyor.”

 

 
'LNG Is Becoming a Competitive Alternative for Long Haul Transportation'
 
Av. Bilun Elmacıoğlu Yazdı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
''LNG, Uzun Yol Taşımacılığında Rekabetçi Bir Alternatif Haline Geliyor''
EPDK, fiyat avantajları, çevreci özelliği sayesinde yaygınlaşması beklenen ...
Boşça: 'Türkiye Enerji Merkezi Konumunda'
“Alternatif Yakıt Teknolojileri” dosyamız kapsamında açıklamalarda bulunan ...
"Gümrük Birliği’nin Güncellenmesinde En Önemli Başlıklar, 'Kotalar ve Geçiş Ücretleri' Olacak"
“Avrupa Birliği ve Kotalar” dosyamız kapsamında, T.C Ulaştırma ve Altyapı ...
 
'Stratejik Öneme Sahip Hiçbir Kuruluş Yabancı Firmalara Satılmamalı'
ESEN Nakliyat Genel Müdürü Sadettin Kayabaşı, Ro-Ro taşımacılığının gitgide ...
'Fedarasyonun Esnafa Sahip Çıkmasını Bekliyoruz'
Güneydoğu Anadolu ve Habur dosyamız kapsamında gerçekleştirdiğimiz kooperatif ...
"Durumumuz Hiç İç Açıcı Değil Fakat Bir Umut Var"
Güneydoğu ve Habur Dosyamızda sıradaki durağımız, hem bir iş adamı, hem ...
 
"Tek Kapıdan Dört Ülkeye İhracatımız Yeniden Başlayacak"
Şırnak’tan Silopi’ye geçerek, ilk durağımız olan Şırnak Esnaf ve Sanatkârlar ...
''Irak Gümrüğü’nde Araçla Beraber Bizi de XRay Cihazından Geçiriyorlar''
“Sektörün ve şoförün derdi bitmiyor” diyerek başlattığımız ve sektörün ...
Tüm Dünya Limanlarını Birbirine Bağlayan Taşımacılık: Ro-Ro Seferleri
Ülkemiz limanlarında gerçekleştirilen Ro-Ro taşımacılığına ilişkin ilgili ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikalkwfahrerkamyonumnewstürkiyeKamyonkamyoncusrc