Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
31 Ağustos 2015 Pazartesi - 09:02

Taşıma Kotaları, tarife dışı engeldir!

Temmuz ayında açıklanan ve Türkiye-AB arasındaki ticaret engellerinin her iki tarafta toplam 3.5 Milyar Euro ticaret kaybına mal olduğunu tespit eden AB etki analizi sonuçları kayba uğrayan sektörlerin gündemine gelmeye başladı.

Taşıma Kotaları, tarife dışı engeldir!

“Taşıma Kotaları, Giyim sanayi ihracatına getirilmiş tarife dışı engeldir” !

Kota ve Engellerin, Türkiye-AB ticaretine büyük zararlar verdiğini bir yandan Avrupa Birliği’ndeki karar alıcılara da kabul ettirmeye çalışan UND, diğer yandan taşıma engellerinin Türkiye ekonomisine açtığı tahribatı, “Kotaların bedelini ödeyen sektörlere” tüm boyutlarıyla anlatıyor.

UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, Türkiye İhracatının Amiral Gemisi olan Türkiye Giyim Sanayicileri Yönetim Kurulu ile bir araya gelerek bir sunum gerçekleştirdi. Toplantı sonrasında bir açıklama yapan Başkan Şeref FAYAT; ““Taşıma Kotaları, Giyim sanayi ihracatına getirilmiş tarife dışı engeldir ! Bunu ben değil, AB’nin kendi hazırlattığı etki analizi söylüyor” dedi.

Fayat; Avrupa Birliği tarafından Temmuz ayında açıklanan Etki Analizi’ne göre Türkiye’nin kotalardan kaynaklanan 1.9 Milyar Euro İhracat kaybı olduğunu belirterek “Aynı raporun ifadesine göre, en çok etkilenen sektör % 37 ile Tekstil ve Hazır Giyim sektörü. Bu da 700 Milyon Euro İlave ihracat demek. Dış Ticaretin daralmakta olduğu günümüzde Lojistik sebepli kayıplar kabul edilemez” dedi.

Mevcut engellerin bir yandan miktar kısıtlaması, bir yandan da tarife dışı engel olacak şekilde taşıma maliyetlerini arttırdığına işaret eden Fayat; “Günümüzde uluslararası ticarette tedarik zinciri kavramının öne çıktığını, katma değerli lojistik hizmetlerin rekabet faktörü haline geldiğini ve rakiplerin bu konuda fark yaratma gayretinde olduğunu” ifade etti.
Dünya Bankası tarafından 2014 yılının Mayıs ayında açıklanan “Türkiye-AB Gümrük Birliği Değerlendirmesi” araştırmasında da aynı sonuçlarla; “Karayolu kotalarının, Türkiye-AB ticaretinin potansiyelinin altında gelişmesine neden olduğunun” açıkça ifade edildiğini hatırlatan Uluslararası Nakliyeciler Derneği İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener; “Yayınlanan etki analizi bu durumun artık sürdürülemez olduğunu kanıtlamıştır. Yapılan bu bilimsel çalışma mevcut engellerin aynı zamanda 39 bin kişilik ek istihdama da izin vermediğini göstermiştir. AB, etki analizinde de ifade edildiği gibi yetkisini kullanmalı, Türkiye ile masaya oturarak Türk ihracatı için yeterli bir toplu kota tahsis etmelidir” dedi.

Yaşanan zorlukların sadece UND’nin sorunu olmadığına işaret eden Şener;  “Tekstil-hazır giyim ihracatında teslim süreleri artık çok daha önemli hale geldiğini belirterek “ geç ulaştırılan bir ürün daha kısa raf ömrü demek, daha geç tahsilat demek. İhracatçımız Lojistik konusuyla daha yakından ilgilenmeli” dedi.

TGSD Başkanı Fayat, UND’nin Türkiye-AB arasında malların serbest dolaşımı konusundaki sorunların çözümü amaçlı mücadelesinde UND’ye destek vermeye hazır olduklarını, Avrupa Komisyonu ve diğer AB’li paydaşlar nezdindeki girişimlere katılacaklarını belirtirken, Ekim ayında İstanbul’da gerçekleşecek olan Uluslararası Hazır Giyim Federasyonu konferansında da konuyu gündeme getireceklerini ifade etti.

 
Dacia, Transanatolia Parkurunu Tamamladı!
 
Metro Turizm, MAN ile filosunu güçlendirdi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Dacia, Transanatolia Parkurunu Tamamladı!
Dacia Duster, Dakar’dan sonra Dünya’nın en zorlu ikinci off-road parkuru ...
Hasoğulları, Volvo Trucks Ailesi'ne Katıldı
Ankara ve İç Anadolu’nun hafriyat ve inşaat alanında önde gelen firmalarından ...
Lassa V1'de Yaz Tatili Bitti
Lassa V1 sezonunun üçüncü yarışı 30 Ağustos Pazar günü İzmir Ülkü Pisti’nde ...
 
Petlas, Stratejik İletişimde
Ülkemizi dünya karayollarında başarıyla temsil eden Türkiye’nin köklü ...
Mobil Delvac 90’ıncı Yaşını Kutluyor
Bu yıl 90. yıldönümünü kutlayan dünyanın ilk dizel motor yağı markalarından ...
Renault ve Dacia Otomobil Fuarında
Renault ve Dacia Frankfurt Otomobil Fuarı’nın 15 – 16 Eylül tarihlerindeki ...
 
GO, PÜİS istişare toplantısına katıldı
PÜİS’in Ankara’da düzenlediği “Akaryakıt Bayileri İstişare Toplantısı”nda, ...
Otokar Sultan’la iddiasını sürdürüyor
Konfor, üst düzey güvenlik ve ekonominin bir arada sunulduğu Sultan otobüsleri ...
Hardox Wearparts Ağı Gaziantep'te
Hardox Wearparts ağı Gaziantep'te yeni yatırımlarla güçleniyor
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
busKamyonsondakikasrctürkiyelkwdikkatkamyoncu haberler