UTİKAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Arif Davran ve Genel Müdür Müjdat Mandal’ın geçtiğimiz hafta ziyaret ettiği Tekirdağ Valisi Aydın Nezih Doğan, bu kararlılığı dile getirirken, yıllık 2,5 milyon TEU kapasiteli olarak planlanan Asyaport limanının inşaası ile Çorlu'da yapılması planlanan Organize Lojistik Kenti hakkında bilgi verdi.
Arif Davran ve Müjdat Mandal, Tekirdağ’ın lojistik potansiyelinin önemine dikkat çekerken, özellikle lojistik merkez olarak Çorlu Havalimanı yakınlarının tercih edilmesi gerektiğini kaydettiler.
Vali Aydın Nezih Doğan görüşmede Tekirdağ’ın havaalanı ve otoyola doğrudan erişimi ile gelecek ekonomik vizyonunu lojistik hizmetler üzerine kurguladıklarını vurguladı.
Vali Doğan, kurulacak Çorlu Organize Lojistik Kenti’nin otoyol ve demiryoluna doğrudan erişimli olacağını, Çorlu Havalimanı veya Silivri civarına inşa edileceğini belirtilen İstanbul’un üçüncü havalimanıyla, Tekirdağ’ın Akport ve Asyaport limanlarına demiryolu ile bağlantılı olması için çalışmaların sürdüğünü kaydetti.
Edinilen bilgilere göre dünyanın en büyük ikinci konteyner armatörü MSC’nin ortaklığıyla Barbaros Beldesi’nde kurulması planlanan Asyaport’un kapasitesi ilk etapta 1 milyon TEU olacak. Bu kapasitesin yarısı MSC -Mediterranean Shipping Company tarafından karşılanacak. Bu kapasite zamanla 2.5 milyon TEU'ya çıkarılacak.
Liman, kullanılacak vinçleri sayesinde 13 bin TEU kapasiteli Super Post Panamax gemilere hizmet verecek şekilde tasarlandı. Asyaport ve mevcut Akport sayesinde Trakya'daki bütün sanayi bölgelerine ve İstanbul'a otoban, bölünmüş yollarla ulaşımın tamamlanmış olması ve Tekirdağ-Muratlı demiryolu kullanılarak Balkanlara ve Avrupa'ya bağlantı kurulabilmesinin yanında küçük gemilerle bütün Karadeniz limanlarına, körfez ve güney Marmara sahillerine de ekonomik ve süratli olarak servis vermek mümkün olabilecek.
Türkiye'nin en fazla gereksinim duyduğu doğrudan yatırım özelliğindeki Asyaport Limanı, binlerce kişiye istihdam imk݃¢nı yaratacağı gibi, Tekirdağ'ın gerçek bir liman kenti oluşunun da öncüsü olarak ekonomimizdeki yerini alacak.
Türkiye'yi demiryolu hatlarıyla Avrupa'ya bağlayan hattın hizmete açılması, Tekirdağ'ı liman arayışları içerisinde olan tüm sanayi ve ticaret firmalarımız için çok önemli bir fırsat olarak ortaya çıkaracak.
Asyaport'un işletmeye alınma süresi ise üç yıl olarak hesaplanıyor. Ancak bu önemli yatırımın önünde bürokratik engeller bulunuyor. Milli Emlak'ın liman kirası olarak belirlediği miktarlar yatırımını engelleyecek derece bulunuyor. Yatırımın daha da gecikmemesi için Maliye Bakanı'nın Milli Emlak'tan ileri gelen zorlukları çözmesi bekleniyor.
Çorlu fabrikalar bölgesindeki Çorlu Mühendislik Fakültesi'nin arka kesiminde yer alan 1500 dönümlük alanda Lojistik Kent kurulmasına yönelik tasarımları Tekirdağ Valisi Aydın Nezih Doğan başkanlığında devam ediyor.
Bu çalışmalar için TOBB, Tekirdağ ve Çorlu Ticaret Odaları'nın ortak girişimiyle Organize Sanayi Bölgesi statüsünde bir lojistik merkez oluşturulması da bekleniyor.
Tamamlandığında Tekirdağ'ı ekonomik kalkınmanın model bölgesi haline getirebilecek proje ile Akport ve Asyaport limanları bir diğer işlevleriyle Türkiye'nin ana transit limanları olarak da önem taşıyacak.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |