Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
3 Ekim 2014 Cuma - 09:55

Türk Şoförler İran-Türkmenistan Sınırında Perişan!

İran-Türkmenistan arasında sınır kapılarında İran’ın kendi araçlarına öncelik vermesi sonucu 2.500’ü aşkın Türk şoförü 15 gündür sınırda bekliyor. Şoförler sıkıntı çözülmezse Kurban Bayramını İran sınırlarında geçirecek.

Türk Şoförler İran-Türkmenistan Sınırında Perişan!

İran-Türkmenistan sınırındaki uygulamalar, uluslararası taşımacılık yapan yaklaşık 2 bin 500 Türk şoförü için zulme döndü.

İran-Türkmenistan arasında geçiş için en çok kullanılan kapı olan Lütfabad sınır kapısında günlük araç geçiş kapasitesinin 200 ile sınırlı olması ve İran’ın kendi araçlarını bekletmeksizin geçirmesi dolayısıyla normalde 2-3 günde geçilen kapıda 1.300’ü aşkın Türk şoförü yaklaşık 15 günden bu yana bekliyor.
 
İki ülke arasındaki diğer iki geçiş yolu olan Saraks ve Pol kapılarında da 1200’ü aşkın sayıda Türk aracı bekletilirken, Türk şoförler normalde Türkiye’ye dönmüş olmaları gerekirken Kurban Bayramını İran sınırında geçirmeye mahkûm oldu.

"TÜRK ŞOFÖRLER ZOR DURUMDA"
İran’ın Lütfabad Sınır Kapısı’na giderek çile çeken Türk sürücülerle görüşen Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, İran’ın hakkaniyet dışı olarak kendi TIR’larını sağladığı imtiyaz dolayısıyla Türk Şoförlerin perişan olduğunu belirterek, “2.500’ü aşkın Türk TIR’ı Kurban Bayramı öncesi çok zor durumda kaldı. İhracatçı parasını almak için malın teslimini bekliyor. En az 200 milyondolar değerinde mal kapıda bekliyor” dedi.

Sürücülerin; ”Çok zor durumdayız, Türkiye’den buraya 4 günde geldik. 15 gündür burada bekliyoruz. Biz burada beklerken Türkmenistan’a 3-4 kez gidip dönen İran araçları var. Bu kötü şartlarda hasta olmamak için gidip topluca aşı olduk” şeklindeki yakınmalarını aktaran Fatih Şener, şöyle devam etti:

“Devletimizden acil yardım ve bize sahip çıkmalarını bekliyoruz. Çok acil olarak bir heyet oluşturularak bu haksızlık yerinde görülmeli ve çözüm sağlanmalıdır. İran araçları Türkiye’yi yılda 45 bin 500 kez transit geçmektedir. Türkiye’den geçen İran araçları böyle bir bekleme yaşamıyorlar. İran, Türk araçlarını bekleterek kendi araçlarına öncelik veremez.”

“HAKSIZLIĞIN BİR AN ÖNCE GİDERİLMESİNİ BEKLİYORUZ”
İran’da, Türkiye’nin Meşhed Başkonsolosu’nun katılımıyla İranlı gümrük yetkilileriyle bir toplantı gerçekleştirdiklerini belirten Fatih Şener, “İranlı Gümrük yetkilileri, beklemelerin sorumlusu olarak kapasiteyi 200 olarak belirleyen Türkmenistan tarafını gösteriyorlar. ‘Türkiye olarak Türkmenistan ile görüşün, kapasiteyi arttırsınlar’ cevabını veriyorlar. Ancak bu mazeret kabul edilemez. Lütfabad kapısından günlük 150 İran aracı geçmesine karşın ancak 40-45 Türk aracın geçişine izin veriliyor. İran araçları, Türkmenistan’a birkaç kez gidip gelirken bizim araçlarımız bir giriş için kapıda bekletiliyor. Bu haksızlığın bir an önce giderilmesini bekliyoruz” diye konuştu. 

 
Shell Eco-Marathon Geri Sayım Başladı!
 
12 Km'lik Araç Kuyruğu!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
TIR ŞÖFORÜ TURİST DEĞİLDİR!
UND vize uygulamalarında karşılaşılan sıkıntılar ve Schengen Bölgesi'nde ...
Gürcistan 3. Ülke Belgesi Tükendi!
Türkiye ile Gürcistan arasında kararlaştırılan ek bin adet 3’üncü ülke belgesi tükendi.
İran ile Haksız Rekabet Sona Eriyor!
Türkiye, 1 Ekim 2014 Tarihinden İtibaren İran Araçlarına “Akaryakıt Fiyat ...
 
Merdiven Altı Terörü!
Türkiye’de damper üretiminin yüzde 60’ı denetlenmiyor.
Üst Geçit Kazası Meclis Gündeminde!
CHP İstanbul Milletvekili Umut Oran, Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik ...
Kapıkule'de Kuyruk 9 Kilometreyi Buldu
Türkiye’den çıkış yapmak üzere Kapıkule Sınır Kapısı’na gelen TIR sürücüleri, ...
 
Özbekistan’a 2 Bin Adet Ek Geçiş!
Türkiye-Özbekistan Kara Ulaştırması Karma Komisyon Toplantısı 12-13 Ağustos ...
Azerbaycan Belge Sayısı 30 Bin’e Çıktı!
Türkiye-Azerbaycan Kara Ulaştırması Karma Komisyon Toplantısı 4-5 Ağustos’ta ...
Sahtecilik Treyler Sektörünün Kanayan Yarası…
Türkiye treyler sanayisi ile üretiminin geliştirilmesi ve sektörün uluslararası ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
busfahrersondakikatrucktürkiyekamyonumnewsşoförkamyoncu