Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
19 Ocak 2021 Salı - 13:55

Türkiye'nin Sürücüsüz Otobüsü Testleri Başarı ile Tamamladı

Alternatif yakıtlı araçlar, akıllı otobüsler ve sürücüsüz araçlar üzerine araştırma geliştirme çalışmaları yürüten Otokar, toplu ulaşım sektöründe geleceği şekillendirmeye devam ediyor. Otokar, Okan Üniversitesi iş birliğiyle yürüttüğü Türkiye'nin sürücüsüz otobüsü çalışmasında önemli bir başarı daha sağladı. Üç yıldır yürütülen çalışmalar neticesinde Türkiye'nin ilk otonom otobüsünün ikinci aşama yazılım bütünleştirme ve sürücüsüz doğrulama testleri başarı ile tamamlandı.

Türkiye nin Sürücüsüz Otobüsü Testleri Başarı ile Tamamladı

Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar, Türkiye’nin ilk akıllı Otonom Otobüs çalışmalarında yeni bir başarıya imza attı. Son 10 yılda cirosunun yüzde 8'ini Ar-Ge faaliyetlerine ayıran şirket; akıllı ulaşım, alternatif yakıtlı araçlar, akıllı teknolojiler ve sürücüsüz araçlar üzerine yürüttüğü araştırma geliştirme çalışmalarında sürücüsüz otobüs alanında seviye atladı. 

Türkiye’nin ilk akıllı Otonom Otobüs çalışmalarına 2016 yılında “Geleceğin İş Birlikçi Mobil Hizmetleri” CoMoSeF (Co-Operative Mobility Services of the Future) projesi ile başlayan şirket, araç-araç ve araç-cihaz haberleşmesini gerçekleştiren donanım ve yazılımların geliştirildiği bu çalışmanın ardından sürücüsüz otobüs çalışmalarına hız verdi. Otokar, Üniversite-Sanayi İş Birliği Destek Programı kapsamında 2018 yılından günümüze Okan Üniversitesi ile birlikte “İleri Seviyede Otonom Otobüs Sistemi Geliştirilmesi” projesinde Türkiye’nin sürücüsüz otobüsünü geliştirmeye başladı. Üç yıllık çalışmaların ardından Türkiye’nin ilk çevresini algılayan, düşük hızlarda dahi hassas kontrol ve konforlu bir yolculuk sağlayan otonom otobüsünün ikinci aşama yazılım bütünleştirme ve sürücüsüz doğrulama testleri başarı ile tamamlandı.

“HEDEFİMİZE KARARLI BİR ŞEKİLDE İLERLİYORUZ”

Otokar’ın vizyonunda kendi teknolojisini geliştirerek ürünlerinde yerli ve milli özellikleri korumak olduğunu belirten Genel Müdür Serdar Görgüç, “Otokar olarak, sürdürülebilirliği ve yenilikçiliği odağımıza alarak global bir marka olma hedefmize doğru hızla ilerlemeye devam ediyoruz. Geride bıraktığımız 10 yılda Ar-Ge olanaklarımızla Türkiye'nin ilk hibrit otobüsü, Türkiye'nin ilk elektrikli otobüsü gibi ilklere imza attık. Dört yıl önce nesnelerin interneti (IoT) odaklı Akıllı Otobüsümüzü kamuoyuna tanıttık. Birbiriyle, yol kenar üniteleri ve trafik sinyalizasyon sistemleriyle konuşan sistemin hemen ardından Türkiye'nin ilk otonom otobüsü için Okan Üniversitesi ile çalışmalara başladık. Trafiğe açık tüm yollarda ve tüm hava koşullarında direksiyonsuz sürüş seviyesine kadar otonom araç geliştirme ve ticarileştirme hedefimizde kararlı bir şekilde ilerliyoruz” dedi. 

“TÜRKİYE'NİN AR-GE GÜCÜNÜ BİR KEZ DAHA KANITLAYACAK”

Yürütülen çalışmanın Türk otomotiv sektörü açısından önemine dikkat çeken Görgüç; "Otonom otobüs çalışmaları, ulaştırma sektörü ile kentleşmenin geleceğini şekillendirecek olan gelecek teknolojilerinin, verimli ulaşım yöntemlerinin ülkemiz insan kaynağı ile geliştirilebilmesinin mümkün olduğunu gösteren çok önemli bir aşama. Ar-Ge mühendislerimiz, Okan Üniversitesi akademisyenleri, araştırmacıları, doktora, yüksek lisans ve lisans öğrencileriyle geliştirilen otobüs, Türkiye'nin nitelikli insan kaynağı ile yenilikçi gücünü bir kez daha kanıtlayacak. Otonom otobüsümüz, Otokar'ın Avrupa Birliği 2050 hedeflerinde bulunan, sıfır kaza hedefi ile uyumlu olarak geliştireceği, otonom şehir aracı için alt yapı sağlayacak" açıklamasını yaptı.

ULAŞIMDA YENİ BİR GELECEK VADEDEN OTOBÜSÜN ÖNCELİĞİ YAYALAR

Otokar, Türkiye’nin ilk otonom otobüsü projesinin araştırma geliştirme çalışmalarını 4 aşamada ele alıyor. İkinci aşamayı tamamlayan Otokar Otonom Otobüsü, sürücüye gerek kalmadan özel ve bölünmüş yollarda, gelişmiş sensör füzyonu algoritmaları ile çevresini algılayıp, konumunu haritada bulabiliyor. Araç, hassas kontrolcü tasarımı sayesinde 0-30 kilometre arası sürücü sistemlerinin kontrolünün zor olduğu durumlarda konforlu sürüş sağlıyor. Yüksek hassasiyetli sürekli pozisyon kontrollü direksiyon sürüş algoritması sayesinde viraj hakimiyeti ve kavşak dönüşleri emniyetle yapabilen otonom otobüs, durakta bekleyen yolcuları algılayıp durabiliyor, yolcular inmek istediğinde ise sadece dur düğmesine basılması yeterli oluyor. 

Her zaman önceliği yayalara veren otonom otobüs, yaya geçitlerinde yayalara yol veriyor, acil fren özelliği sayesinde güvenli sürüş imkanı sağlıyor. Herhangi bir hareketli yaya, hayvan veya bisikletli beklenmedik bir şekilde aracın önüne çıktığında, otobüs acil fren yapabiliyor. Önündeki tehlike geçtiğinde yola devam etme kararını yapay zeka, sensör füzyon ve yazılım bütünleştirme ile kendisi veren araç, trafik ışıklarını ve yol kenarı işaretlerini de otomatik algılıyor. 

Üzerinde yer alan dur-kalk araç takip sistemi (Stop& Go ACC) ile sıkışık trafikte sürüş yapmayı kolaylaştıran otonom otobüs, önündeki ve yanındaki araçlar ile mesafesini otomatik olarak kontrol ederek, otomatik takip imkanı sunuyor. Araç ayrıca dur kalk araç takibini yüksek hızlarda da güvenli mesafede gerçekleştirebiliyor. Araç üzerinde üçüncü aşama çalışmaları devam ediyor. 

Otokar bu stratejik projede haberleşen otonom araçlar konusunda araştırma alt yapısına ve bilgi birikimine sahip Türkiye’nin öncü üniversitelerinden biri olan Okan Üniversitesi ile birlikte çalışıyor. Okan Üniversitesi 2009 yılında Ulaşım Teknolojileri ve Akıllı Otomotiv Sistemleri Araştırma ve Uygulama Merkezi’ni kurmuştu. 

 
Dikimevi-Natoyolu Raylı Sistem Projesinde Sondaj Çalışmalarına Başlandı
 
Citron Türkiye, Hızlı Yükselişini Sürdürüyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Dikimevi-Natoyolu Raylı Sistem Projesinde Sondaj Çalışmalarına Başlandı
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, Başkentlilere raylı sistem ...
Aslı Yetkin Karagül Bp Müşteri ve Ürünler Başkan Yardımcısı Danışmanı Olarak Atandı
bp’nin küresel yeniden yapılanma sürecinde Castrol Türkiye, Ukrayna ve ...
Gürcistan Üzerinden Rusya’ya Gidecek Araçların Girişine İzin Verilmeyecek
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Gürcistan-Rusya sınır kapısının ...
 
Uşak Belediyesi Kar Altında Çalışan Personelini Unutmadı
Uşak Belediyesi, kar yağışının başlamasıyla birlikte kesintisiz çalışan ...
Birleşik Krallık'ta 10 Yıldan Eski Lastik Kullanımı Yasaklandı
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), eşya taşımacılığında kullanılan ...
MAN Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, "Bu Yıl da Yeni Başarılara İmza Atmaya, Pazarda Büyümeye Devam Edeceğiz"
MAN, pandeminin getirdiği zorlu koşullara karşın Türkiye ithal kamyon ...
 
Araç Muayene Randevusu Olan Araç Sahipleri Sokağa Çıkma Kısıtlamasından Muaf Tutuldu
Uluslararsı Nakliyeciler Derneği (UND), araç muayene istasyonları çalışanları ...
Slovenya, Macaristan ve Çekya Transit Geçiş Belgelerinde Son Durum
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Slovenya transit geçiş belgelerinin ...
Almanya'ya Girişlerde Yeni Covid-19 Önlemleri Getirildi
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Almanya'ya girecek sürücüler ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
srcnewsbustruckşoförlkwkamyoncutürkiyedikkat