Petrol fiyatlarının giderek artması sonucu karayolu taşımacılığının zor durumda olduğunu ifade eden UND Başkanı Tamer Dinç Şahin konuyla ilgili olarak şunları söyledi; “Petrol fiyatlarının her gecen gün artması en fazla taşımacılık sektörünü etkiliyor. Taşıma Kotaları sorununa karşı büyük mücadele veren Türk Taşımacılık Sektörü, son aylarda çılgınca yükselen petrol fiyatları karşısında taşıma yapamaz hale gelmektedir. Türk Kara Taşımacılık sektörü sayesinde dünyanın dört bir tarafına ihracat yapabilen Türk İş Dünyası böylesi bir durumun karşısında hedeflerine ulaşmakta zorlanacaktır.
“Akaryakıt fiyat artışı düzenleme faktörü devreye girmeli”
Gelişmiş ülkelerde ve Türk Denizcilik ve Hava Taşımacılığında uygulanan ‘’Akaryakıt Fiyat Artışı Düzenleme Faktörü’’ sistemine Uluslararası Kara Taşımacılık sektörünün de acilen girmesi gerekir. Sistem bugün ülkemizde yatırım yapmış yabancı yatırımcı kara taşımacıları tarafından da sorunsuz şekilde uygulanmaktadır. Yarın Türk ihracatından söz etmek istiyorsak, ihracatçı ve taşımacılar olarak bu soruna birlikte çözüm bulmak zorundayız.
Gerek denizyolu, gerek havayolu ve karayolu taşımacılığında akaryakıt maliyetleri oldukça büyük oranları içermektedir. Özellikle uluslararası karayolu taşımacılık sektörünün bugünkü koşullar altında akaryakıt giderleri toplam maliyetler içerisinde % 35’lik bir paya sahip bulunmaktadır. Bu durum ise günümüz koşullarında günden güne kazanç kaybı içerisinde olan taşımacılık sektörü için önemli bir maliyet unsuru oluşturmakta; ancak aynı maliyet unsuru taşıma fiyatlarına yansıtılamamaktadır. Böylece artan akaryakıt fiyatlarının getirmiş olduğu maliyet yükü giderek artar iken, taşıma fiyatlarının aynı düzeyde kalması ile gelirler de giderek azalmaktadır. Bu ilave maliyetler sektörümüzü karsız, maliyet altı fiyatlarla taşıma yapar hale getirmiştir. Sadece bir yıl içerisinde meydana gelen akaryakıt fiyat artışı yaklaşık % 50 olmuştur. 01.01.2008 tarihinden 26.05.2008 tarihine kadar akaryakıt artışı ( EU27 Yakıt Fiyatları Ortalaması ) % 35 olmuştur.
Müşterilerimize sunulan hizmet kalitesinin korunması, kesintiye uğramaması ve makul kar marjı ile çalışan sağlıklı bir sektör yapısının oluşturulması amacıyla maliyetlerimizin yaklaşık 5’ini oluşturan akaryakıt maliyet artışının faturalarımıza Akaryakıt Fiyat Artışı Düzenleme Faktörü olarak yansıtılması bugün hepimiz için kaçınılmaz hale gelmiştir.
Başta akaryakıt maliyetleri olmak üzere artan tüm maliyetler, geçiş belgesi kota engeli ve diğer tüm olumsuzluklar ülkemiz ihracatının % 53’ünü taşımakta olan sektörümüzde gelecek endişesini günden güne artırmaktadır.
Bu nedenle, sektörümüzün geleceği açısından AB ülkelerinde karayolu taşımacıları tarafından da başlatılmış olan Akaryakıt Fiyat Artışı Düzenleme Faktörü uygulamasının başlatılması kaçınılmazdır.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |