UIC Toplantısında; 2025 yılına kadar yüklerin ağırlıklı olarak demiryoluna kaydırılması amacıyla demiryolu koridorlarının durumları değerlendirildi.
Türkiye, Asya-Avrupa hattında demiryoluyla taşınan yıllık 75 milyar doları bulan yük pazarından daha fazla pay almak için yeni bir girişimde bulundu.
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, bölge ve diğer ülkeler arasında demiryolu taşımalarının artırılmasını hedeflediklerini, bunun için çeşitli projeler hazırladıklarını belirtti. Projenin; Marmaray, Ankara-İstanbul Hızlı Tren ile diğer hızlı tren projeleriyle entegre olacağını ifade eden Karaman; Türkiye'den Türk Cumhuriyetleri ve Çin'e bağlantıyı sağlayacak Kars-Tiflis-Bakü Demiryolunun yapımına başlandığını, böylece "İpek Demiryolu"nun yeniden canlandırılacağını söyledi. İran ve Irak ile gerçekleştirilecek projelerle Avrupa'dan, Ortadoğu, Orta Asya ve Çin'e ve tersi yönde olan taşımaların demiryolu sistemi ile kesintisiz yapılmasının mümkün hale geleceğini belirtti.
Rusya – İran Koridoru Yerine Türkiye-İran
Asya-Avrupa hattında demiryolundan taşınan yükün yıllık 75 milyar dolar bulduğunu kaydeden Karaman, Türkiye'nin bu pazardan daha fazla pay alabilmesi için Türkiye'yi kapsamayan Rusya-İran-Hindistan demiryolu koridoru yerine İran-Türkiye demiryolu koridorunun zaman ve maliyet açısından daha uygun olacağını ifade etti.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |