Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
19 Eylül 2015 Cumartesi - 12:21

UND - DEİK İşbirliğinde Üst Düzey Bürokratlar, STK'lar ve Dış Ticaret Kesimli Temsilcileriyle Gümrük Birliği’ni Tartıştı

Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu DEİK işbirliğiyle İstanbul Wyndham Grand Levent Otel’de gerçekleştirilen “AB-Türkiye Gümrük Birliği’nde Kazan-Kazan Yaklaşımı” semineri dış ticaretin farklı kesimlerinden yoğun ilgi gördü.

UND - DEİK İşbirliğinde Üst Düzey Bürokratlar, STK lar ve Dış Ticaret Kesimli Temsilcileriyle Gümrük Birliği’ni Tartıştı

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) ikinci Başkanı Şerafettin Aras’ın açılışını yaptığı etkinliğin diğer açılış konuşmacıları DEİK Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Ömer Cihad Vardan, Ekonomi Bakanlığı AB Genel Müdürü Sn. Murat Yapıcı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Dış İlişkiler ve Avrupa Birliği Genel Müdürü Sn. Bekir Gezer; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolu Düzenleme Genel Müdürü Sn. Dr. Mustafa Kaya oldu.
Türkiye-AB ilişkilerinin en önemli boyutlarından birini oluşturan Gümrük Birliği’nin güncel gelişmeler ışığında değerlendirildiği etkinliğe Kamunun üst düzey katılımla yoğun destek verdiği görülürken; etkinliğin “19. Yılında Türkiye-AB Gümrük Birliği” başlıklı 1. Panel oturumu kapsamında söz alan konuşmacılar Gümrük Birliği’nin güncel ekonomik gelişmeler ışığında yeniden ele alınması gerektiği konusunda Türk tarafı ile AB tarafı arasında süregelen temaslar hakkında bilgi verdi. 
DEİK Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Ömer Cihad Vardan, Türkiye-AB tam üyelik müzakerelerinin arzu edilen hızda ilerlemediğine vurgu yaparak, Türk ticaret dünyası adına belirli alanlarda sorunların hızla giderilerek ilişkilere yeni motivasyon ve ivme katılması gereğinin altını çizdi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolu Düzenleme Genel Müdürü Sn. Dr. Mustafa Kaya, ulaştırma sektörümüzün AB’ye uyum düzeyinin çok yüksek olduğunu belirtti.  Dış İlişkiler ve Avrupa Birliği Genel Müdürü Sn. Bekir Gezer de AB ülkelerinin kota kısıtlamalarının karşılıklı ticaretimize olumsuz etkilerinden bahsetti.
 
UND AB Danışmanı ve AB ve Küresel Araştırmalar Derneği Başkan Yardımcısı Sn. Can Baydarol’un Gümrük Birliği’nin karar alma ve anlaşmazlıkların çözümü mekanizmalarının güncel ekonomik gerçekler ışığında yeni baştan şekillendirilerek Türkiye’ye daha fazla söz hakkı tanınması gerektiğini söyledi. Avrupa Birliği Bakanlığı Tek Pazar ve Rekabet Başkanı Sn. Lale Çelik, konuşmasında Avrupa Birliği Bakanlığının tek pazarın daha etkin işleyişi bakımından Gümrük Birliği’nin sorunlu alanlarının iyileştirilmesi için AB nezdinde gerçekleştirdiği resmi girişimler hakkında bilgi verdi. Ekonomi Bakanlığı AB Genel Müdürü Sn. Murat Yapıcı da 2016 yılında Avrupa Komisyonu’nun 28 AB üyesi ülkeden onay aldıktan sonra Türkiye ile başlatmayı planladığı “Gümrük Birliği’nin güncellenmesi müzakereleri” hakkında yaptığı açıklamaların ardından çok yakında hem Türkiye tarafında, hem de AB tarafında Türkiye-AB gümrük birliği hakkında sektörel etki analizlerinin başlatılacağını belirten Yapıcı, uzun yıllardır AB tarafındaki muhataplar ile yürütülen müzakerelerde taşıma engelleri gibi önemli meseleleri titizlikle ele almaya çalıştıklarını, bazı konularda ülkenin farklı sektörel çıkarlarının da eş zamanlı olarak dikkate alınması gerektiğini aktardı.
 
 “Etkin Bir Gümrük Birliği İçin Engelsiz Taşımacılık” konulu etkinliğin 2. Panel oturumunun açılışını panel moderatörü UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener yaptı. Panelde, Türkiye-AB tam üyelik müzakereleri kapsamında ulaştırma faslının rekabeti ve gümrük birliği gibi diğer alanlardan farklı ele alınmaya çalışılmasına eleştiri getirildi, ayrıca Temmuz ayında yayınlanan Etki Analizinin kağıt üstünde kalan bir belge olmaması gerektiğine dikkat çekildi.
Avrupa Komisyonu’nun Ulaştırma ve Hareketlilik Genel Müdürlüğü’nün karar alma sürecinin bir parçası olarak, bağımsız bir konsorsiyum tarafından Türkiye ile Avrupa Birliği arasında imzalanabilecek bir karayolu taşımacılığı anlaşmasının olası etkilerinin analiz edildiği Etki Analizi sonuçlarının raportör Sn. Enrico Pastori tarafından aktarıldığı Panel, özel sektör ve kamunun “karayolu taşıma kotaları” meselesine dair değerlendirmelerine sahne oldu.
 
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri TAYSAD’ın Almanya’daki temsilcisi ve aynı zamanda Makine ve Aksamları İhracatçıları Birliğine bağlı Türk Makine Tanıtım Grubu Danışmanı olan Sn. Ahmet Yılmaz, taşıma sorunlarının Türkiye’nin Almanya’ya ve diğer AB ülkelerine yönelik makine ve otomotiv ürün ve aksam ihracatının rekabet gücüne ciddi darbeler vurduğunu belirtirken, yurtdışı pazarlardaki kızışan rekabete yanıt vermek isteyen üretici ve ihracatçıların artık lojistik hizmetlerde hızın yanında, katma değerli hizmetlerle daha katma değerli hizmetler arayışında olduğunun da altını çizdi. Seminerde verilen mesajların bundan böyle Almanya’nın başkentlerinde ve diğer AB başkentlerinde ilgili STK’lara ve ekonomi paydaşlarına anlatılması gerektiğini söyleyen Yılmaz, bu konuda ihtiyaç duyulan desteği vermeye hazır olduklarını ifade etti. 
DEİK adına söz alan Genel Sekreter Sn. Mustafa Mente de, Gümrük Birliği’nin Türkiye ekonomisi açısından sorunlu olan alanları arasında yer alan Serbest Ticaret Anlaşmaları konusuna değindi. Mente, Türkiye’nin, Gümrük Birliği kapsamında AB’nin Ortak ticaret Politikasının bir parçası olmasına rağmen AB’nin, yanına Türkiye’yi almadan bazı ülkelerle imzaladığı serbest ticaret anlaşmalarının ülkemizdeki ticaret erbabı için yarattığı sorunlara değinirken; Avrupa Birliği ile ABD arasında müzakereleri süren Ticaret ve Yatırım Ortaklığı Anlaşması’nın dışında kalmasının Türkiye ekonomisi ve gümrük birliği açısından ciddi zararları olacağının altını çizdi.
 
Dış Ticaret Uzmanı Sn. Elif Berrak Taşyürek, Ekonomi Bakanlığı AB Genel Müdürlüğü adına yaptığı değerlendirmede Ekonomi Bakanlığı’nın finansal desteği ile UND ve Türkiye İhracatçılar Meclisi koordinasyonunda, bazı AB ülkelerinin taşıma kotası kısıtlamalarına karşı yürütülen hukuki sürecin, Gümrük Birliği’nin güncellenmesi müzakereleri ve Türkiye-AB arasında bir karayolu taşımacılığı anlaşmasına dair süren değerlendirmelerin ilerleyişindeki rolünü açıkladı. 
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Sn. Nurhan Tüfekçioğlu Türkiye-AB karayolu kotaları sorunun yanında AB ülkelerinin Türk taşımacıların geçişlerine uyguladıkları kotaların yanında aldıkları yüksek geçiş ücretleri, sınırlardaki bekletmeler ve bazı taşıma modlarını kullanmaya zorlamaları gibi diğer sorunların da taşımacılarımızı zorladığını vurguladı. Tüfekçioğlu, bu konuda ilgili ülkelerin resmi heyetleriyle yürütülen müzakerelerde AB’nin tutumuna ilişkin açıklamalarda bulundu. Yayınlanan raporların kota meselelerine ticaret perspektiften bakıyor olmasından önem taşıdığını ve bunun sevindirici olduğuna dikkat çeken Tüfekçioğlu, Bakanlığın Avrupa Birliği’nin İsviçre, Romanya, Macaristan, Makedonya, Avrupa Ekonomik Alanı gibi 3. Ülkelerle imzaladığı taşımacılık anlaşmalarını inceleyerek, olması durumunda ,  Türkiye için ideal bir anlaşmanın şartlarının belirlenmesine çalışıldığını aktaran Tüfekçioğlu, meselenin malların serbest dolaşımı kapsamında ülkemizin mevcut Gümrük Birliği ile kazanmış olduğu haklar paralelinde imzaladığı taşımacılık anlaşmalarını inceleyerek , olması durumunda  çözüme ulaştırılmasının önemini vurguladı.
 
Derneğimizin üyesi olan ve 75 ülkeden 170 civarında meslek örgütünün üyesi olduğu, küresel karayolu örgütü Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği IRU’nun Yük Taşımacılığı ve Kolaylaştırma Sorumlusu Sn. Jens Hügel de, IRU’nun üyeleri adına savunduğu “transit serbestisi” hakkının ve sürücü vizeleri sorunlarının ilgili uluslararası platformlarda çözülmesi için girişimleri aktararak, Avrupa Birliği’nin Türkiye’nin tüm üye ülkeleriyle tek tek anlaşmaya çalışmasını beklemeden tek bir karayolu taşımacılığı anlaşması imzalaması gerektiğine dikkat çekti.
 
 



 

 
İkinci El Otomobil İçin En Doğru Zaman
 
Bay Tahmin ekibi, Mobil Delvac’ın 90’ıncı yaşını Kayseri’de kamyoncularla kutladı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
İkinci El Otomobil İçin En Doğru Zaman
İkinci el otomobil pazarında ilk yedi ayda %20,4’lük büyüme gerçekleşti.
Ford Trucks Comtrans’ta gövde gösterisi yaptı
Ford Trucks, 8-12 Eylül tarihleri arasında Moskova’da düzenlenen ve Rusya'nın ...
Bosch’tan çığır açan batarya teknolojisi
Bosch, elektrikli otomobiller için üretimi beş yıl gibi kısa bir süre ...
 
Güvenli ve Keyifli Bir Bayram Tatili İçin Goodyear’dan Öneriler
Yılın son uzun tatili için milyonlarca kişi araba ile yollara çıkmayı ...
Türkiye’nin En İyi Liderlik Geliştirme Projesi Ödülü İnci Akademi’nin
2015’in en iyi proje uygulamalarının seçildiği ‘TMI Türkiye Proje Ödülleri’ ...
Thermo King 11.Kez En İyi Marka Seçildi
Almanya’da yayınlanan ticari araç dergileri tarafından düzenlenen, “En ...
 
IBM ve Liderlervadisi.com İşbirliğiyle Türkiye’de İnovasyonların Dijitalleşme Süreci Hızlanıyor
IBM, Türkiye’deki inovasyon ekosisteminin dijitalleştirilmesine yönelik ...
Tayvanlı Dev Firmalardan Türkiye'ye ''Güvenlik'' Çıkarması
Tayvan güvenlik firmaları, 17-20 Eylül tarihleri arasında İstanbul Fuar ...
Hankook Lastikleri, Avrupa'da ‘Laufenn’ Lansmanı'nı Yapıyor
Laufenn, yaşam tarzları ve ihtiyaçlarına yönelik bir ürün yelpazesiyle ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyoncutrucknewsdikkatbustreylerşoförsondakikakamyonum