Trafik, her geçen gün daha yoğun ve çekilmez hale geliyor. Aynı zamanda, sürücünün dikkatini sağlamak için birbiriyle yarışan elektronik destek sistemlerinin sayısı da giderek artıyor. Ticari araç sürücüleri için de geçerli olan bu durumda, sürücülerin araç kullanırken güvenlik sistemlerini ve bilgi sistemlerini nasıl kullandıkları büyük önem kazanıyor. Trafik güvenliğini arttırmak için bu konulara odaklanan Volvo Kamyon, dört yıllık araştırmanın sonucunda nihai raporunu sunan Pan-Avrupa araştırma projesini (AIDE) koordine etti. Bu proje, güvenlik ve bilgi sistemlerinin trafiğin akışına ve sürücünün durumuna uygun olacak şekilde iyi tasarlandığında birçok kazadan kaçınılabileceğini gösteriyor.
AIDE projesinin asıl amacı, araç teknolojisi ile sürücüsü arasında bir kullanıcı ara yüzü oluşturmak. Bu konudaki en büyük zorluk, tüm destek sistemlerinin gerektiği zamanda sürücüye en iyi şekilde yardımcı olabilmeleri için sürücü ortamına entegre edilmesi ancak aynı zamanda sürücünün tüm dikkatini trafiğe vermesi gerektiği durumlarda da dikkatini dağıtma riski taşımaması.
Avrupa’nın her yerinden yaklaşık 200 araştırmacı, otomotiv endüstrisi uzmanı ve AB temsilcisinin de sonuçlarını beklediği çalışma için Volvo Kamyon Emniyet Direktörü Lars-Göran Löwenadler yaptığı açıklamada “İnsan faktörünün tüm trafik kazalarında en az ?’ının nedeni olduğunu biliyoruz. Eğer destek sistemlerini her sürücü ve o anki trafik durumu için uyarlayan bir teknoloji sağlayabilirsek, birçok kaza önlenmiş olacak. Bu araştırmanın sonuçları, ürün geliştirmenin gelecekteki yönünü de gösteriyor. Bu fikirlerden bazılarını şimdiden yakında lanse edilecek kamyon modellerimizde görebiliyoruz” dedi.
Araştırma, akıllı entegre iletişim çözümleri, kullanıcı dostu gösterge panelleri, emniyet işlevlerinin koordinasyonu, sürücünün davranışının ses ve görsel sinyallerden nasıl etkilendiğinin daha iyi anlaşılması gibi farklı sonuçları kapsıyor. Araştırmanın sonuçlarından biri, entegre emniyet çözümlerinin sahip olduğu potansiyelin somut bir örneği olan Volvo’nun Entegre Emniyet Kamyonu prototipi.
Volvo Teknoloji’de çalışan ve şirketin AIDE koordinatörü Gustav Markkula;“Modern araçlarda emniyet ve bilgi sistemlerinin artması olumlu bir gelişme. Tek başına düşünüldüklerinde trafik güvenliği ve verimliliği konusunda birçok yarar sağlıyorlar. Ancak birçok sürücünün aracında cep telefonu ve GPS konumlandırma sistemi bulunduğu düşünülürse, sürücüler kendilerine çok fazla bilgi verilmesi riskiyle karşı karşıya kalıyor. Bu nedenle trafik güvenliğini tehlikeye atmamak için, tüm sistemlerin birbiriyle pürüzsüzce etkileşmesini sağlayan çözümler geliştirdik” diyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |