Yakın tarihte yapılan pek çok araştırmanın sonuçlarına göre kamyon sürücüleri ve taşıdıkları mallar, yollarda farklı tehlikeler ile karşılaşıyorlar. Her yıl, toplam yedi milyar Euro’yu aşan değerde yaklaşık 200,000 ticari araç çalındığı araştırma sonuçlarında ortaya çıkıyor. Aynı zamanda, IRU (Uluslararası Karayolu Taşımacıları Birliği) tarafından yapılan bir araştırma, her altı kamyon sürücüsünden birinin, son beş yıl içerisinde bir saldırı türüne maruz kalmış olduğunu ortaya koymuş. Bu sürücülerin üçte biri, birden fazla saldırıya maruz kalmış. Saldırıların çoğunda, yani yaklaşık yüzde altmışında, saldırının ana hedefi araç ve kargosu iken, saldırıların yüzde kırkı ise sürücülere ve şahsi eşyalarına yönelik. Saldırıların yüzde kırktan biraz fazlası, kamyonlar için ayrılmış park alanlarında meydana gelmiş.
Volvo Kamyon Nakliye Bilgi Sistemleri Pazarlama Müdürü Per-Anders Grösfjeld yaptığı açıklamada; “Bu saldırılar, ticari araç sürücülerinin işlerini yaparken haklı olarak talep ettikleri güvenlik ve emniyete karşı ciddi bir tehdit oluşturmaktadır. Aynı zamanda bu saldırılar, nakliye firmalarının mallarını naklettikleri müşterilerine karşı finansal sorumlulukları için de bir tehdittir. Sonuçta, mallar kaybolduğunda ortaya çıkan gecikmeler sonuncunda son müşteriler bile sıkıntı yaşayabilir” dedi.
İş gününü ticari araç sürücüleri için daha güvenli bir hale getirmek ve kamyon kargolarını hırsızlığa karşı korumak amacıyla Volvo Kamyon ve Securitas bir ortak girişim başlattı. Birlikte, Volvo’nun mevcut nakliye bilgi sistemi olan Dynafleet’i temel alan bir güvenlik konsepti sunuluyor. Volvo Kamyon teknolojinin geliştirilmesini üstlenirken, Securitas ise sistemin pratikte uygulanması sorumluluğunu alıyor.
Acil bir durumda sürücü, kamyon kabininin içindeki alarm düğmesine basıyor. Çağrı merkezine gelen bir sinyal ile Securitas, nakliye firması veya yerel polisle irtibata geçiyor. Sürücü cep telefonu ile doğrudan çağrı merkezini de arayabiliyor.
Securitas Alarm Hizmetleri İş Alanı Başkanı Lucien Meeus (TBD) açıklamasında; “Zaten bazı ülkelerde benzer bir trafik güvenliği anlayışıyla yürüttüğümüz çalışmalarımız var ve çalışmalardan son derece olumlu sonuçlar aldık” diyor.
Volvo Kamyon Ürün Strateji ve Planlama Departmanı Yazılım Ürünleri Direktörü Per Adamsson ise şu açıklamayı ekliyor: “Bu tür hizmetlere olan ihtiyaç artıyor. Gelecekte hırsızlığa karşı farklı koruma sistemleri de sunmayı hedefliyoruz. Şu anda çalınan bir kamyonun motorunu uzaktan durdurabilen veya çekicinin treylerini kilitleyebilen sistemler geliştirme aşamasındayız. Bu hizmetler birleştirildiğinde, çekicinin, treylerin veya tüm kombinasyonun çalınması zorlaşacaktır.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |