1993 yılında kurulan şirket şu anda iş makinesi, kamyon grubu soğuk, orbit ve topuktan topuğa remix kaplama prosesleri, iş makinesi ve kamyon grubu orbit, soğuk ve 6 parça topuktan topuğa kaplama prosesleriyle müşterilerinin çalışma alanı standartlarına uygun performans odaklı üretim yapıyor.
İş makinesi ve kamyon soğuk sırt üretim tesisi ile sektörde öncü olan yeni stratejik entegre yatırımlarıyla ülkemizin en büyük kaplama kapasitesine sahip, Dünyanın’da kaplama sektörü adına proses entegrasyonunu tanımlamış sayılı tesisler arasında yer alıyor.
Fabrikada kamyon ve iş makinesi grubu lastiklerin,15’’’den - 63’’ jant aralığına kadar olan tüm ebat iş makinesi lastiklerini Orbit, Soğuk, Remix prosesleriyle ile müşteri ihtiyacına göre kaplama yapılabiliyor.
CONTRA soğuk sırt kauçuğu markası ile soğuk sistem kamyon ve iş makinası grubu tüm lastikler için ön pişirilmiş, soğuk sırt kauçuğu üretimi yapan firma hem iç hem de dış pazarda yüksek kalite ve performansla ülkemize ve dünyaya yakın bir zamanda yeni bir değer katmayı hedefliyor.
“Yeni Nesil Lastik Kaplama”
Ayrıca Avrupa Kaplama Pazar Lideri Marangoni sırt kauçuğunun da bayiliği yapan AKO Lastik Kaplama ürün çeşitliliğini kalite anlamında tamamlamış bulunuyor. Hedefleri ise sloganlarında :“Yeni Nesil Lastik Kaplama”.
Sektördeki sayısı çok fazla olan kalitesiz ve mevzuata uygun olmayan kaplama yapan firmaların sektöre zarar verdiğini belirten AKO Lastik Kaplama yetkilileri bu durumun haksız rekabete yol açtığını belirtiyor.
“Ülkelerin Gelişmişlik Düzeylerini Kaplama Oranlarına Göre Yorumluyoruz”
Günümüzde ülkelerin gelişmişlik seviyelerini ölçerken birçok parametreye bakıldığını belirten yetkililer “Kişi başına düşen milli gelirden, enerji tüketimine kadar örnekler çoğaltılabilir. Biz bu durumu ülkelerin kaplama oranlarına, yüzdelere bakarak yorumluyoruz. Bir kamyon lastiğinin ilk ömrünü tamamladığında 60-70 kg’lık birçok bileşenden oluşan atık halini alıyor. Bazı Avrupa ülkelerinde kaplanmış lastikler yeni lastiklerin pazar satış fiyatının yüzde 90’ına kadar kabul görmekte, ayrıca kaplama oranları ülkemiz kaplama oranlarının yüzde olarak çok üzerindedir. İstenilen pazar payına ve fiyat aralığına ne yazık ki ülkemiz henüz ulaşamamıştır. Ancak günümüzde tonaj uygulamaları, bilinçli filo yönetimi ve genelinde belirli bir kalite, seviye yakalamış yeni lastik markalarının karkas kalitelerini artırmaları ile lastiklerin kaplanabilir özelliklerinin yukarı taşınması, pahalı ve büyük bir gider kalemi olan lastiğin optimum yönetimi ile her geçen gün kaplama pazar payının ülkemizde büyüyeceği inancındayız.”
Sektörün en büyük sorunlarından birinin disiplinsizlik ve güven olduğunu belirten yetkililer, “Ülkemiz, kaliteli ve güvenli kaplama üretimi için kullanılan makine ekipmanından hammadde ve yardımcı malzemelere kadar tüm kalite standartlarını ölçen, can ve mal güvenliği içeren, bu üretim prosesini kanunlara göre belirleyen, sektörü disipline eden bir sisteme tam anlamıyla sahip değil. Bu üzücü durum özellikle kamyon grubu kaplama atölyelerinin küçük yatırımlarla A-4 kâğıdı üzerinde kaplamacı unvanı ile çalışabilmeleri, belirsiz kalite ve belirsiz üretim standartları ile haksız rekabete yol açtıkları gibi, tüm sektöre bu işi profesyonel, kaliteli ve hizmet odaklı yapan işletmelere hatta kâğıt üzerinde kazandığını sanan ancak sonrasında kaybeden son kullanıcılara kadar herkes adına maddi ve manevi zararlara yol açmaktadır. Tabiî ki her alanda olduğu gibi bizim sektörümüzde de uygulamasına başlanan Avrupa Birliği (ECE 109) kalite standartları ve kanuni yaptırımlar ile bu tarz üretim yapan işletmelerin varlıklarını sürdüremeyecekleri aşikârdır.” diyor.
Yüzde 50’den Daha Az Maliyet
Günümüzde gelişen lastik teknolojisi lastiklerin gövdesinin birkaç kez kaplanmasına olanak sağlıyor. Tabi bu kadar sağlam bir gövde yapmak beraberinde maliyet artışı da getiriyor. Lastik kaplamanın firmalara sağladığı maliyet hakkında da konuşan yetkililer şunları dile getirdi; “Yeni bir lastiğin maliyeti yaklaşık olarak %70 gövde %30 sırt şeklindedir. Gelişen kaplama teknolojisi yeni lastik fiyatına oranla %50'den daha az bir maliyetle lastiği yenileyerek kilometre başına maliyeti düşürüyor.”
AKO Lastik Kaplama yetkilileri pazarın daralması, pazarda oluşan marka ve kapasite fazlasının baskısı ile yeni lastik üreticilerinin kaplamada marka değerine daha önem vermeleri gereksinimini doğurduğunu ifade ediyor ve şöyle devam ediyor “Kaplamanın çevreye olan vazgeçilmez katkısının yanında her yeni lastik markası yanında satış enstrümanı olarak kaplamaya + değeri olarak görmektedir. Bu iki sektörü iç içe sokmaya yönlendirmiş ve yönlendirecektir.”