Gerçek bir yarış otomobili olan Twin’Run doğrudan motor sporları yarışlarından alınan tübüler bir şasi ve Mégane Trophy’den alınanş 320 beygirlik V6 motora sahip.
İkizi olan Twin’Z gibi Twin’Run da modern ve eğlenceli bir şehir otomobili. Her iki konsept otomobil de Renault’nun yaşam sürecindeki temel safhaları temel alan tasarım stratejisinin beşinci kademesi olan “Play” (Oyun) aşamasını ifade ediyor ve zamanının tüm özelliklerini taşıyan bir şehir otomobilinin kişiselleştirme olanaklarını gözler önüne seriyor.
Twin’Run konsept otomobili Renault’nun gelecekteki şehir otomobillerinin sahip olacağı stil konusunda ipuçları veriyor.
TWIN’RUN: TUTKU DOLU BİR KONSEPT OTOMOBİL KÖKLERİNE GERİ DÖNÜYOR
Twin’Run, ilk turlarını Monaco Grand Prix’sinde izleyiciler önünde attı. Efsanevi pistiyle Monaco, bu konsept otomobilin ilk ortaya çıkış yeri için en ideal sahneydi. Twin’Run, bütün detaylarıyla tam bir spor otomobili. Bununla birlikte, ünlü R5 Turbo ve Clio V6’nın bıraktığı yerden yola devam ederek Renault markasının yarış tutkusunu da yansıtıyor.
Monaco’daki topluluk, Renault’nun motor sporları tarihini kutlamak üzere organize edilen takip yarışında üç yarış otomobilini izleme fırsatını elde etti. En önde giden Twin’Run’ın direksiyonunda Başkan Carlos Tavares, ardında F1 yıldızı Charles Pic’in kullandığı Clio V6 ve en sonda da Maxi 5 Turbo aracı ünlü sürücüsü Jean Ragnotti ile yer aldı.
Twin’Run, Renault’nun tasarım stratejisini gözler önüne seren bir dizi konsept otomobil ile son derece uyumlu. Elmas şeklinin hâkim olduğu ön kısım Renault’nun yepyeni stil yaklaşımına paralel biçimde marka kimliğini vurguluyor. Tıpkı Twin’Z’de olduğu gibi Twin’Run da markanın tasarım stratejisindeki beşinci safhanın “Play” yaprağındaki mavi renge boyalı. Twin’Run’ın temelleri motor sporları dünyasına dayanıyor.
TEKNİK VERİLER
Boyutlar:
U x G x Y: 3,680 mm x 1,750 mm (kapı aynaları ile birlikte 1,970 mm) x 1,493 mm
Ön iz: 1,522 mm
Arka iz: 1,497 mm
Yakıt: 40l
Yüksüz ağırlık: 950 kg
Gövde:
- Kompozit, fiberglas /polyester
Motor:
- Renault-Nissan Ortaklığından (Renault V4Y / Nissan VQ35)
- ortaya uzunlamasına yerleştirilmiş motor
- V6 (60°) – 24 valves – 3,498 cm3
- Çap – hareket mesafesi: 95.5 mm x 81.4 mm
- Enjeksiyon / ateşleme: entegre yönetim sistemi SODEMO EV14
- Maks. Güç: 6.800 d/d’de 320 bg
- Maks. Tork: 4.850 d/d’de 380 Nm
- Maks. Motor hızı: 7.500 d/d
Şanzıman:
- Arka tekerlekten itişli
- 6-ileri sequential şanzıman+ geri vites
- Sınırlı kaymalı diferansiyel
- İkiz metalik diskli kavrama Ø184 mm
Şasi:
- Çelikten çoklu tübüler yapıda 25CD4S
- Kompozit fiberglas -polyester gövde
- Önde ve arkada çift salıncaklı süspansiyon
- Önde ve arkada OHLINS iki yollu yaylı amortisör
Frenler:
- Ön frenler, havalandırmalı disk Ø356 x 32 ve 6-pistonlu kaliper
- Arka frenler, havalandırmalı disk Ø328x30 and 4- pistonlu kaliper
Jantlar ve lastikler:
- Ön: 7.5’’ x 18’’ alaşımlı jant ve Michelin lastikler 205/40 R18
- Arka: 8.5’’ x 18’’ alaşımlı jant ve Michelin lastikler 245/35 R18
Performans :
- 0 - 100 km/s: 4.5 san.
- Azami hız: 250 km/s