ZF'nin kamyonlar için aktarma organları teknolojisi, Güney Amerika'daki zorlu bir sınavı başarıyla geçti. Bu yılın Dakar Ralisi’nde Kamaz ekibi, 16 ileri vitesli manuel şanzıman Ecosplit’in yanısıra debriyaj ve dört tekerlekten tahrik sağlayan ara şanzıman ile kamyon sıralamasında birinci, ikinci ve beşinci oldu. Aynı aktarma organları teknolojisini kullanan, Hollandalı kamyon yarışçısı Gerard de Rooy'nin liderliğini yaptığı ekip varış çizgisini, Iveco kamyonlarıyla üçüncü ve dördüncü olarak geçti. Yarışa toplam 50 kamyon katıldı.
Ralli sporundaki en büyük etkinlik olan Dakar Rallisi, . 2016 yılında,02-14 Ocak tarihlerinde gerçekleşti ve 9.000 kilometreye yakın uzunluğuyla Güney Amerika'da, Paraguay'ın başkenti Asunción'dan, Arjantin'in başkenti Buenos Aires'e kadar uzandı. Yarış esnasında katılımcılar zorlu arazileri geçmek zorundaydı. Rotanın büyük bölümünde rakım 3.000 metrenin üzerindeydi.
En zorlu meydan okuma için güvenilir teknoloji
ZF teknolojisi ekiplere yarış için ideal donanım sağladı. –. Kamaz marka bir araçla yarışan Eduard Nikolaev, toplam 27 saat, 58 dakika ve 24 saniyeyle genel sıralamada kazandı. Ekip arkadaşları Dmitry Sotnikov ve Airat Mardeev ikinci ve beşinci oldular. Üç araç da ZF 16 ileri vitesli manuel şanzıman Ecosplit ve debriyaj ile donatılmıştı. Şanzıman maksimum 3.600 Nm tork değerini karşılamak ve hassas güç uygulaması ile off-road sürüş için mükemmeldir.. Pnömatik Servoshift vites desteği, az kuvvet uygulayarak vites geçişlerinin hızlı olmasını sağlıyor.
Hollandalı Gerard de Rooy'un liderliğindeki ekip de, 16 ileri vitesli ZF Ecosplit manuel şanzımanıyla başarılar elde etti. Iveco marka bir araç kullanan de Rooy genel sıralamada üçüncü, ekip arkadaşı Federico Villagra da dördüncü oldu. Birinciden beşinci sıraya kadarki bütün araçlarda ZF'nin, optimum güç dağılımı ve off-road sürüş sağlayan çift kademeli ara şanzımanı bulunuyordu. Bu sistemler hafif tasarımları ile Dakar Rallisi gibi zorlu motor sporları için idealdir.