-Ağır kamyonlarda ilk kez çift kavrama ve hibrit modülü kullanılıyor,
-Daha fazla tork, daha geniş tahvil oranları yelpazesi, en iyi verim,
-Daha fazla işlev ve ekonomik çalışma sayesinde gelecek için de uygun,
-GPS’ye dayalı ileri görüşlü PreVision vites kumanda stratejisi,
Tamamen yeni temel şanzımanı ve modüler yapı konsepti ile TraXon ticari araç piyasasındaki geniş bir uygulama yelpazesi için çok yönlü bir çözüm ihtiyacına cevap veriyor. Bu yenilikçi şanzıman görünürde çelişkili birçok şeyi bünyesinde birleştirdi: Ağırlıktan taviz vermeksizin daha fazla tork sunuyor; daha iyi bir ses konforu ile birlikte daha geniş bir tahvil oranı yelpazesine sahip olmakla birlikte uygulamaya bağlı olarak kuru tip kavramanın yanı sıra hibrit modülü, çift kavrama modülü veya konverter kavraması ile tahrik edilebilir ve motora bağlı bir ilave güç çıkışı ile kombine edilebiliyor. Yeni şanzıman için ZF, GPS bağlantısı ve navigasyon verileri için bir arabirim sayesinde ileri görüşlü ve özellikle yakıt tasarrufu sağlayacak şekilde çalışan PreVision adlı yeni vites kumanda stratejisini geliştirdi.
Çok sayıda yeniliğe sahip TraXon ile ZF, hem şanzıman donanımı, hem de şanzıman yazılımı konularında yeni ölçütler oluşturarak ticari araç şanzımanlarında çok büyük bir fonksiyon çeşitliliğine olanak sağlıyor. ZF yönetim kurulunda ticari araç teknolojisinden sorumlu olan Rolf Lutz “TraXon ile gelecek için uygunluğu hedefliyoruz. Şimdi verdiğimiz bu start için yapılan geliştirme çalışmalarında ekonomiklik ve müşteriye sağlanan yararın daha da arttırılması ile olabildiğince geniş bir uygulama yelpazesi için uygunluk ön plandaydı.” dedi.
Verimli Temel Şanzıman
Yeni geliştirilen şanzımanın kalbi, şanzıman girişindeki ilave dişli grubu veya takviye grubu, ana grup ve ilave dişli grubu, iki grup mili ve kamalı mil ile çok kompakt şekilde tasarlanmış bir temel şanzımandır. Yeni tasarımlı dişli grupları ile birlikte yer tasarrufu sağlayan bu tasarım, TraXon şanzımanı performans/ağırlık oranı açısından ölçüt yaratıyor: Yeni ZF şanzıman 3.000 Nm’den büyük torkları aktarabiliyor ve böylece azami yüklü ağırlığı 60 tonu aşan kamyonların kullanıldığı pazarlar için de cazip oluyor. TraXon şanzıman 12 ve 16 vitesli olarak ve her iki tip de direkt tahrikli veya yüksek devirli (Overdrive) olarak –en büyük viteste özellikle uzun bir tahvil oranı ile – sunuluyor.
Değişken Modüler Yapı Konsepti
TraXon’un önemli bir üstünlüğü modüler şanzıman konseptidir. Bu, temel şanzımanı pratik kullanımda şanzımanın ekonomikliğini arttıran, üreticilere ve filo yöneticilerine her kullanım için olabilecek azami esnekliği sunuyor ve sürücünün konforunu arttıran üç kalkış veya vites modülü ile kombine etmeye olanak sağlıyor. Tek ve – özellikle fazla tork gerektiren uygulamalar için – çift kuru plakalı kavramanın yanı sıra ZF ilk kez TraXon şanzımanda ağır ticari araçlar için bir hibrid modülü “TraXon Hibrid” modülünü sunuyor. 120 kW gücünde bir elektrikli motor ile bir ayırma kavraması, enerjinin geri kazanılması, elektrikle seyir, takviye ve Start-Stop fonksiyonu gibi hibrit fonksiyonlarına olanak sağlıyor. Özel taşımacılık işlerinde elektrikli motor – örneğin soğutma işlemleri için – ilave ünitelere enerji sağlanması amacıyla kullanılabiliyor. TraXon Hibrit sisteminde sürücü kabinindeki elektrik tüketicileri, içten yanmalı motor durdurulmuş durumda da çalışabiliyor.
Ağır çekicilerde kullanım için TraXon temel şanzıman bir konverter kavraması ile de kombine edilebiliyor. “TraXon Tork” şanzıman yüksek giriş torklarında bile aşınmasız şekilde kalkabilir ve uygun yaşam boyu giderlerle yumuşak ve konforlu manevralar anlamına gelir.
İsteğe bağlı bir seçenek motora bağlı güç çıkışıdır (PTO). Bu ilave güç çıkışı aracın motoru ile şanzıman arasına yerleştirilir ve özellikle – örneğin özel söndürme araçları, mobil vinçler ve beton pompaları gibi – ilave üniteleri için seyir hızından bağımsız olarak çok büyük torklar gereken ticari araçlar için caziptir.
Gaz Vermeden Seyir Fonksiyonu
Yeni TraXon şanzımanın sunduğu gaz vermeden seyir fonksiyonu, hafif rampa iniş şeklindeki otoyol ve kırsal karayolu kesimlerinde anlamlıdır: Şanzıman boş konuma geçer, gaz vermeden seyir sırasında tahrik aksamı motordan ayrılmıştır ve motor rölantide çalışır – böylece olası sürükleme denemelerinin önüne de geçilerek tüketimin ve emisyonun azalması sağlanır. Buna karşın topografya destekli kumanda çok dik rampa inişleri hemen algılar ve bu gibi kesimlerde işletme frenlerini korumak için gaz vermeden seyir fonksiyonunun yerine motor frenini ve şanzıman frenini devreye alır.
“ZF’nin yeni TraXon şanzımanı şu anda uzak mesafe taşımacılığında bilinen tüm büyük trendler için bir yanıttır” diyor Rolf Lutz özetle: “Şanzıman, güvenilirliği arttırdığı ve yakıt tüketimini azalttığı için çok sayıda varyasyon ile sağlanan olabilecek en büyük esneklik, geniş bir uygulama yelpazesinde düşük işletme maliyetleri sağlıyor.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |