2018'de Mercedes-Benz Trucks eActros'un dünya prömiyerini kutlamıştı. Bunu 2021'de piyasaya çıkış izledi. Mercedes-Benz Trucks şimdi ise önümüzdeki yıllarda bu süreci daha da hızlandırmak istiyor. Avrupa Satış Müdürü Jean-Marc Diss, Wörth'te düzenlenen bir etkinlikte, üreticinin 2030 yılına kadar Avrupa'da yerel olarak CO2 nötr yeni araçların oranını yüzde 50'nin üzerine çıkarma hedefini doğruladı.
Diss, "Mercedes-Benz Trucks, kendisini Paris İklim Koruma Anlaşmasına adadı. Şirket olarak, CO2 emisyonlarının azaltılmasıyla ilgileniyoruz ve bu sorunu büyük bir kararlılıkla ele alıyoruz." dedi.
Elektrikli kamyon üretiminin kalbi ise Wörth tesisi olacak. Diss, Mercedes-Benz Trucks'ın bu yıl oradan üç haneli sayıda araç teslim etmeyi planladığını duyurdu. eActros'a ek olarak, belediye kullanımına yönelik eEconic de ikinci tamamen elektrikli seri araç olarak Temmuz ayından itibaren üretim hattından çıkacak.
Ağır hizmet dağıtım taşımacılığı için eActros'un ek varyantları ise- özellikle eActros 300 ve eActros 400 - hazırlık aşamasında.
Diss aynı zamanda uzun mesafe taşımacılığı segmenti için ilk model olan eActros LongHaul’un da duyurusunu yaptı. 2024 yılı için planlanan araç 500 kilometre menzile sahip olacak. 40 tonluk kamyonun ilk prototipleri ise testelerine şimdiden başladı.
Geliştiriciler, elektrikli kamyonu bu yılın sonundan önce halka açık yollarda test etmek istiyor.
eActros LongHaul, megawatt şarj olarak adlandırılan yüksek performanslı şarjı mümkün kılacak.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |