TREDER ayrıca TÜV-TURK denetimlerinde gabari konusunda hiçbir esneklik tanınmazken, Almanya’da aynı araçların denetimden geçtiğini, bunun da haksız rekabete sebebiyet verdiğini bildirmiştir.
Ulaştırma Bakanlığı ağırlıkta %5 tolerans veriyor, yükseklikte %1’i çok görüyor.
Karayolları taşımacılığında azami yüklü katar ağırlığına ölçümlerde Ulaştırma Bakanlığı tarafından geçtiğimiz yıllarda %5 “tartı toleransı” tanınmıştır. Bununla birlikte 40 ton olan azami yüklü ağırlığa %5 tolerans ile 2 ton daha fazla taşıma imkanı sağlanmaktadır.
Yol ve can güvenliği için oluşturulan azami ağırlıkların tolerans ile uygulanıyor olması en başta taşınan fazla ağırlıkla yollarımızı bozmakta diğer yandan, özellikle fren sistemini zorlayarak trafik emniyetini olumsuz etkilemektedir. Bu durum tonaj kurallarına azami dikkat gösteren nakliyeciyi mağdur etmekte, toleransları sonuna kadar kullanarak yükleme yapanlar ile arasında haksız rekabete yol açmaktadır.
Azami yük konusunda %5 tolerans gösteren Ulaştırma Bakanlığı, araçların maksimum yüksekliği (gabari) için herhangi bir tolerans göstermemektedir. Yol güvenliğini sağlamak için gerçekleştirilen denetimler çerçevesinde otomotiv sanayisine taşımacılık yapan, 3 metre iç net yükseklikteki araçların özel durumu göz ardı edilmektedir. Avrupa’da ve ülkemizde Otomotiv sanayisine yük taşımak için kullanılan araçlar, 3 tane özel yük sandığını üst üste koyarak taşımak zorundadırlar bu sebeple 3 metre iç net bu araçların olmazsa olmazıdır.
Gabari sınırlaması yine 4 metre olan Almanya’da TÜV muayenelerinde, gabari ölçümü yapılmamakta ve 4 metre gabari sınırını geçen araçlar yollarda vızır, vızır çalışmaktadır. Ülkemizde ise TÜV-TURK denetimlerinde 10 mm’ye dahi müsaade edilmemektedir.
Gabari sınırlaması Türk nakliye firmalarına Pazar payı kaybettirdi
TÜV-TURK denetimlerinde tolerans tanınmayan gabari ölçümü, aynı denetime tabi tutulmayan yabancı nakliyecilere yaramış, aynı yükleri aynı şartlardaki araçlarla taşıyarak haksız rekabete sebebiyet vermiştir. Otomotiv taşımacılığı yapan Türk firmaları bu sebeple pazar payı kaybetmiş, ihracat taşımalarındaki yerli oranı %73’ten %69’a düşmüştür.
Ülkemizde yol, can ve mal güvenliği için uygulanan her türlü yasaya büyük önem veren ve destekleyen Treyler Sanayicileri Derneği, taşıma sektörümüze pazar kaybettiren dolayısı ile Türk ekonomisini baltalayan bu sisteme dur demesi için Ulaştırma Bakanlığı’nın ve ilgili tüm Kamu kuruluşlarının bir an önce harekete geçerek gerekli düzenlemeleri yapmaları gerektiğini önemle vurgular.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |