Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
31 Mayıs 2011 Salı - 11:32

treder'den basın duyurusu

ARAÇ DENETİMLERİNDE ÇİFTE STANDART Treyler Sanayicileri Derneği (TREDER), Ulaştırma Bakanlığı’nın ağır ticari araçlara azami ağırlık için %5 tolerans tanıdığını ancak otomotiv sanayisine yük taşıması sebebiyle gabari sınırını aşan semi-treylerler için denetimlerde %1 dahi tolerans tanınmadığını açıklamıştır.

treder den basın duyurusu

 

TREDER ayrıca TÜV-TURK denetimlerinde gabari konusunda hiçbir esneklik tanınmazken, Almanya’da aynı araçların denetimden geçtiğini, bunun da haksız rekabete sebebiyet verdiğini bildirmiştir.

 

 

Ulaştırma Bakanlığı ağırlıkta %5 tolerans veriyor, yükseklikte %1’i çok görüyor.

 

Karayolları taşımacılığında azami yüklü katar ağırlığına ölçümlerde Ulaştırma Bakanlığı tarafından geçtiğimiz yıllarda %5  “tartı toleransı” tanınmıştır. Bununla birlikte 40 ton olan azami yüklü ağırlığa  %5 tolerans ile 2 ton daha fazla taşıma imkanı sağlanmaktadır.

 

Yol ve can güvenliği için oluşturulan azami ağırlıkların tolerans ile uygulanıyor olması en başta taşınan fazla ağırlıkla yollarımızı bozmakta diğer yandan, özellikle fren sistemini zorlayarak trafik emniyetini olumsuz etkilemektedir. Bu durum tonaj kurallarına azami dikkat gösteren nakliyeciyi mağdur etmekte, toleransları sonuna kadar kullanarak yükleme yapanlar ile arasında  haksız rekabete yol açmaktadır.

 

Azami yük konusunda %5 tolerans gösteren Ulaştırma Bakanlığı, araçların maksimum yüksekliği (gabari) için herhangi bir tolerans göstermemektedir. Yol güvenliğini sağlamak için gerçekleştirilen denetimler çerçevesinde otomotiv sanayisine taşımacılık yapan, 3 metre iç net yükseklikteki araçların özel durumu göz ardı edilmektedir. Avrupa’da ve ülkemizde Otomotiv sanayisine yük taşımak için kullanılan araçlar, 3 tane özel yük sandığını üst üste koyarak taşımak zorundadırlar bu sebeple 3 metre iç net bu araçların olmazsa olmazıdır.

 

Gabari sınırlaması yine 4 metre olan Almanya’da TÜV muayenelerinde,  gabari ölçümü yapılmamakta ve 4 metre gabari sınırını geçen araçlar yollarda vızır, vızır çalışmaktadır. Ülkemizde ise TÜV-TURK denetimlerinde 10 mm’ye dahi müsaade edilmemektedir.

 

 

Gabari sınırlaması Türk nakliye firmalarına Pazar payı kaybettirdi

 

TÜV-TURK denetimlerinde tolerans tanınmayan gabari ölçümü, aynı denetime tabi tutulmayan yabancı nakliyecilere yaramış, aynı yükleri aynı şartlardaki araçlarla taşıyarak haksız rekabete sebebiyet vermiştir. Otomotiv taşımacılığı yapan Türk firmaları bu sebeple pazar payı kaybetmiş,  ihracat taşımalarındaki yerli oranı %73’ten %69’a düşmüştür.

 

Ülkemizde yol, can ve mal güvenliği için uygulanan her türlü yasaya büyük önem veren ve destekleyen Treyler Sanayicileri Derneği, taşıma sektörümüze pazar kaybettiren dolayısı ile Türk ekonomisini baltalayan bu sisteme dur demesi için Ulaştırma Bakanlığı’nın ve ilgili tüm Kamu kuruluşlarının bir an önce harekete geçerek gerekli düzenlemeleri yapmaları gerektiğini önemle vurgular.

 




 
UBAK 261 ADET ÖDÜL GEÇİŞ BELGESİNİ YAYINLADI
 
Üstyapı Sektörü Brezilya’da tanıtıldı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
UBAK 261 ADET ÖDÜL GEÇİŞ BELGESİNİ YAYINLADI
ulaştırma Bakanlığı Ekim Kasım Aralık 2010 dönemine ait römork çektirme ...
Denetimle görevli ve yetkili kılınanlar ve bunlarla ilgili hususlar
İdari para cezalarını uygulamaya Kanunun 27 nci maddesinde belirtilen ...
İSFALT eğitim için yollarda…
İSFALT, Türkiye Belediyeler Birliği ile işbirliği içinde Türkiye çapında ...
 
Honda, Temiz Enerji Ortaklığı’nın Yeni Üyesi...
2009 yılından bu yana yakıt hücreli, elektrikli araçları kullanıma sunan ...
Iveco ve FPT Industrial SCR Teknolojisini Tanıttı
Iveco ve FPT Industrial; ağır yük kamyonları ve otobüsleri için iki yeni ...
Volvo FE Hibrid, Avrupa’da Tanıtılıyor!..
Volvo Kamyon, kapsamlı saha testlerinin ardından ağır ticari hibrid kamyonları ...
 
ALİAĞA’DA TRAFİKTE ÖLENLERE HATIRA ORMANI
ALİAĞA BELEDİYESİ ÖNCÜLÜĞÜNDE BİR ARAYA GELEN KURUMLAR, TRAFİK KAZALARINDA ...
AKTEN İNŞAAT RENAULT TRUCKS’I SEÇTİ….
Ali Rıza Onat Otomotiv’den, Atken İnşaat’a 5 adet Renault Trucks ...
Kaldırım Pıcasso’su Amarok için Türkiye’de!
Dünyanın önemli şehirlerinde kaldırımlara yaptığı üç boyutlu resimleri ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
dikkattürkiyetrucksondakikabuslkwşoförsrcKamyon