“‘Herkes Şoför Olamayacak’ Dediler ‘Bu İşi Bilenler Yapacak’ Dediler Ama Herkes Kamyon Şoförü Oldu”
530 üyesi olan Çorum Taşıyıcılar Kooperatifi 3. Başkanı Duran Satılmış’ la, Çorum’u ve Çorum’da yapılan taşımacılığı konuştuk.
Yörenizde, taşımacılık sektöründe yaşanan sıkıntılar neler?
Plaka tahdidi ve ton-km uygulaması yapılsın istiyoruz. Yasalar getiriliyor ama uygulanmıyor. Yasalar uygulansın istiyoruz. Uygulanırsa zaten her şey orantılı olur. Sektör olarak hiç memnun değiliz.Gelecek hükümetten, bize o kadar para ödeterek aldırdıkları K1 Belgesi’ne denetim getirmesini bekliyoruz. “Herkes şoför olamayacak dediler bu işi bilenler yapacak” dediler ama herkes kamyon şoförü oldu. Herkese verirlerse bu belgeyi, şoförlüğün önemi kalmaz. R1 aldık sadece ihaleye girmek için şeker fabrikası’nda soruyorlar. Aynı şekilde SRC soran da yok! Bir tonaj olayı çıktı; ne yazık ki uygulama yok. Bizden para istediler, ödedik. . Toplantılarda diyorlar ki; “Ülkede 800 bin tane araç var bizim ihtiyacımızı 400 bini gideriyor. Bunların yarısı fazla deniliyor ama hala piyasaya plaka basıp veriyorlar. E bu oran artacak iyice! 1 milyona çıkacak. Her yasayı çıkardılar da bir plaka tahdidi çıkarmıyorlar, bu iş lojistiklere mi dokunuyor acaba? Yasalar uygulanmıyor. Özellikle de; ton-km ve plaka tahdidi uygulansın. Ben 30 yıldır yapıyorum bu işi. Hala kamyoncu esnafı rahat nefes almadı. Ben 33 yıldır nakliyecinin içindeyim. Hiçbir hükümet yardım etmedi ki. Gelecek olan hükümet ne yapacak bilmiyoruz. Yıllardır, “Bu da kamyoncudur, taşımacıdır el atalım” diyen olmadı. Gelecek olan iyi olur inşallah, temennimiz bu. Ama iyi olacağından umudum yok.
“Baş Sıkıntımız Mazottur”
Alaca Kooperatif Başkanı Sadık Maraşlı en büyük sıkıntılarının mazot fiyatlarının yüksek olmasından kaynaklandığını söyledi.
Bu sektörde hangi sorunları yaşıyorsunuz?
“Baş sıkıntımız mazottur. Mazot olsa iş olur. Gemiciye, çiftçiye, balıkçıya ucuz mazot veriliyor. Mazot düzelmeli. Aç kalırız yazık olur.”
Baş sıkıntımız mazottur. Mazot olsa iş olur. Gemiciye, çiftçiye, balıkçıya ucuz mazot veriliyor. O kadar araç var ama sayısı fazla olmasına rağmen ona mazot 2300 liraya veriliyor. Mazot fiyatları düşsün istiyoruz. Balıkçıya mazot 500’e bize 2300’e veriyor. Mazot düzelmeli. Aç kalırız yazık olur. K1 sattılar ama soran mı var nerede bu belge diye? 136 arabam var. O kadar para verdik. Biri sormadı “Getir belgeni” demedi
Biz çok acı çektik. Eskiden ekonomik kriz vardı ama yine de paramız vardı. Şimdi öyle değil. Tonaj uygulaması sıkıntı. Yüz arabadan birine rast geliyor tonaj uygulaması. Uygulanacaksa tamamına uygulansın. Ona göre yükleme yapalım. Araç muayenesi yapılamıyor. Kasko yapamıyor araçlar. Biz aramızda para topluyoruz. Neden? Bu kamyoncular çalışsa, hem kendileri hem devlet kazansa. Güzel olmaz mı?
Temmuz’da yapılacak erken genel seçimlerden, nakliyeciler adına umudunuz var mı?
“Meslek bu napalım. Mecburen. Deniz yolu yok, tren yolu yok, ülkenin çoğu karayolu ama tıkadılar bunu böyle…”
Seçimlerden umudumuz var. Kamyoncu esnafı hükümet değişsin istiyor. Bizi dinleyen, derdimize çare olacak hükümet istiyor. Ülke iyiliği için daha iyi bir hükümet gelsin. Ekonomi düzelsin . Kazancımız yok. Tek biz değiliz; otobüsçü, taksici, dolmuşçu da öyle. Gene sesimiz çıkmıyor. Kamyoncunun sesi çıkmıyor. Toplantılara gittik bağırdık çağırdık kimsenin ruhu duymadı boşa bağırmışız. Meslek bu ne yapalım. Mecburen. Deniz yolu yok, tren yolu yok Ülkenin çoğu karayolu ama tıkadılar bunu böyle.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |