Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
7 Temmuz 2007 Cumartesi - 00:00

İç Anadolu Dosyası Yozgat

İç Anadolu Dosyası Yozgat

“Gelecek Hükümetin Kamyoncuyu Dinlemesi Lazım”

Yozgat Nakliyeciler Kooperatifi Başkanı Ramazan Ülker’le, Yozgatlı nakliyecilerin durumunu konuştuk.

Yozgat’ın taşımacılık sektöründe  yaşadığı en büyük sıkıntı nedir?

Yozgat 81 ilden bir tanesidir. Nakliyecinin buradan çıkaracağı bir işi yok. Hububat zamanı toprak mahsullerinin dışarıya satışı olursa iş çıkar. Yozgat merkezinin kapasitesi 45 bin tondur. 45 bin ton yükü taşıdıktan sonra yük almak için ya Ankara’ya ya da Kayseri’ye boş gideceksin. Yük alacağın en yakın yer 200 km uzaklıkta.

“…balıkçıya, çiftçiye uygulanan ayrıcalık bize uygulanmıyor.”

Türkiye genelinde balıkçıya çiftçiye sübvansiyon uygulanıyor. Bir çiftçi 1 ton akaryakıt kullanırken, bir kamyoncunun yıllık ortalama 30-40 bin litre akaryakıt sarfiyatı vardır. Ne yazık ki balıkçıya,çiftçiye uygulanan ayrıcalık bize uygulanmıyor.

“Belge almak için ailelerinden bilezik getirenler oldu. O zaman dedim ki onlara, ailenize deyin ki, bu belgeyi alınca nakliye düzelecek, ekmek parası kazanacağız, rahat yaşayacağız. Ama maalesef bir şey değişmedi.”

Çıkarılan tüm kanunlar altı ay geçerli. SCR Belgesi çıktı, aldık, K1 Belgesi çıktı aldık; ama neden aldık ne yapacağız bilmiyoruz. Denetim yok ki! Kooperatif olarak R1 Belgesi aldım. Ama herhangi bir belgesi olmayan da nakliyecilik yapıyor, ben de yapıyorum. Çok sayıda  korsan çalışan nakliyeci var. Israrla kapatma yoluna gidemedik. Son zamanlarda basına yansıdığı için kapattılar. Kanun uygulanacaksa uygulansın, uygulanmayacaksa neden çıktı o zaman. Belgeleri aldık ama soran yok. İddia ediyorum, ülke genelinde kamyoncu esnafının yüzde 70’inin  belgeleri yok. Belgelere 60 bin YTL ödedim. Belge almak için ailelerinden bilezik getirenler oldu. O zaman dedim ki onlara, ailenize deyin ki, bu belgeyi alınca nakliye düzelecek, ekmek parası kazanacağız, rahat yaşayacağız. Ama maalesef bir şey değişmedi.

Peki, gelecek hükümetten beklentiniz nedir?

Şimdiki ya da gelecek hükümet en azından inip kamyoncunun sorununu dinlemeli. İddia ediyorum, dünyada, buradaki bir kamyoncu kadar vergi ödeyen esnaf sınıfı yoktur. Rahat yaşam istiyoruz. Karadeniz Bölgesi, Rusya’dan, Doğu Anadolu Bölgesi, Irak ve İran’dan, Çukurova ise Kıbrıs’a giden araçlardan besleniyor. Onlar 1200 lira mazot parası öderken, biz Yozgat, Nevşehir ve Çorum’daki  nakliyeciler ise 2300 lira mazot parası ödüyoruz. Bu şartlar altında rekabet etmek zorundayız. Böyle şey olur mu?  Ülkemizde, büyük bir adaletsizlik var.

Yozgat’ta Bir İlk: Seramik Taşımacılığı

Yerköylü nakliyeciler, hem Yerköy’e hem de Yozgat’a çok büyük bir yenilik getirmeye hazırlanıyor. Yörede ilk defa, seramik taşımacılığı yapılacak. S.S. Yerköy Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı İsmail Bozkurt’la Yerköy’deki nakliyeciliği konuştuk.

Yerköy’de daha çok ne taşıyorsunuz?

“Yozgat’ta bir ilki gerçekleştireceğiz… seramik taşımacılığı yapacağız.”

Yozgat’ta bir ilki gerçekleştireceğiz. İlimizde seramik taşımacılığı yapılmıyor. Biz bir ilki gerçekleştireceğiz ve seramik taşımacılığı yapacağız. Yerköy’de ilk olacak bu. Yerköy’de daha çok, maden ve yapıştırıcı taşımacılığı yapılıyor. İşler, seramik taşımacılığıyla artacak diye umuyoruz. Çanakkale seramik Fabrikası’nın açılmasıyla Yerköy’ün ismi duyulacak. Seramikten sonra, başka gruplar da gelecek. Yerköy’de, nakliye konusunda atılım olacak Büyük istihdam yaratılacak bu sayede. İş olacak.

“Tonaj uygulanacaksa uygulansın; uygulanmayacaksa serbest bırakılsın.”

Temmuz ayında genel seçimler yapılacak. Yeni hükümetten beklentileriniz neler?

Biz kimseyle oturup pazarlık yapmak istemiyoruz. Nakliye sektörüne devlet ton-km koydu, ama bu belirsiz. Bu belli olsun. Tonaj uygulanacaksa uygulansın; uygulanmayacaksa serbest bırakılsın. Bir kişiye uygulayıp da 100 kişiye uygulamamak olur mu hiç? Ya serbest bırakılsın, ya da doğru uygulansın. Denetimsizlik olmasın.

“Nakliyecinin İşi Zor”

Yozgat röportajlarının son durağı, şehrin küçük ilçesi Sorgun oldu. Sorgun Taşıyıcılar Kooperatifi İkinci Başkanı Yoğnis Karadoğan ve Muhasebe Müdürü Turgay Altan, dergimiz için ortak açıklama yaptı.

Yörenizde ne tür taşımacılık yapılıyor? Bu yörede, nakliyecilik sektöründe yaşanan sıkıntılar nelerdir?

“Ankara’da oturarak  nakliyeciye destek olunmaz. Onlarla beraber olarak, konuşarak, paylaşarak olunur… Hükümete olan güveni sarsıyor bu durum. Madem çıktı kanun uygulanmaya konması lazım.”

Daha çok buğday, pancar, madeni kömür ve şeker taşımacılığı yapıyoruz. Bizim yöremiz de iş sıkıntısı var. Bizim günlük bin ton kapasitemiz var ama iş yok. Ülke genelinde yaşanan malum sıkıntıları biz de çekiyoruz. K1 belgesi henüz uygulamaya konulmadı. Nakliyeciye aldırdılar bunu ama ilerisi yok. Hükümete olan güveni sarsıyor bu durum. Madem çıktı kanun uygulanmaya konması lazım. K1 belgesinin çıkış amaçlarından biri de piyasadaki eski modellerin trafikten çekilmesiydi ama hiçbir şey olmadı. Paralar toplandı, orada kaldı. Ankara’da oturarak  nakliyeciye destek olunmaz. Onlarla beraber olarak, konuşarak, paylaşarak olunur.

“Beklentimiz şöyle: İhracatı arttırarak, kamyonların yurt dışına çıkmasını sağlasınlar.”

Genel seçimlerden beklentiniz nedir? Sektörde yaşadığınız sıkıntılara çözüm getirileceğine inancınız var mı?

Beklentimiz şöyle: İhracatı arttırarak, kamyonların yurt dışına çıkmasını sağlasınlar. Nakliyecinin işi zor. Adam bakkal, yarın nakliyeci, diğer gün başka bir şey. Bu mesleğe standart gerekiyor. Adam şoförse şoför, bakkalsa bakkal olmalıdır. Kamyon alışlarında tolerans sağlanıyor. Sonra yarın herkes nakliyeci oluyor. Dünyanın hiçbir yerinde böyle özgürlük görülmemiştir. Hükümet bunlara kota getirmelidir.

Bizi ziyarete iki sene sonra gelin, hiçbir şey değişmeyecek.Şoför esnafına ne yapıldı? Hiçbir şey yok. Hükümetten, “Kooperatifler Yasası”nı değiştirmesini istiyoruz. Her sene seçim yapıyorum neden? Çünkü 30 yıldır aynı kanunlar var. Böyle olunca  kooperatif  başkanları rahat çalışamıyor, çünkü seçim kaygısına kapılıyor.

Kamyonum İç Anadolu Dosyası Sayfası

 
'Bir Ara Merkez, Bir Pazar Yeri': Çorum
 
Taşımacılıkta dinamik açılımlar: Lojistik Köyler ve Ro-Ro taşımacılığı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
türkiyedikkattrucksondakikalkwkamyonumKamyonşoförkamyoncu