Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
CEVA Logistics continues strategic transformation, grows core products by integrating Bollor Logistics

CEVA Logistics continues strategic transformation, grows core products by integrating Bollor Logistics

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
denko, nakliye, lojistik
3 Temmuz 2024 Çarşamba - 15:47

"Can ve Mal Güvenliğinin Sağlandığını Görmemiz Lazım!"

Bu hafta Suriye’de yaşanan Türk TIR’larına saldırı sektörü de etkilemiş durumda. Önlemlerini alan sektör temsilcilerinin en büyük dileği güvenliğin tekrardan sağlanması. Avrupa’dan Suriye’ye taşımacılık yapan İMS Lojistik’in Genel Müdürü Mustafa İmrak, Kamyonum Dergisi okuyucuları için bölgeyi ve mevcut koşulları değerlendirdi.

 Can ve Mal Güvenliğinin Sağlandığını Görmemiz Lazım!

“Normalleşme Sürecine Giriyor Olmak Bazı Çevreleri Rahatsız Etmiş Olabilir”

Suriye’de Türk tırlarına yapılan saldırının ardından konuyla ilgili görüşlerini okuyucularımız için paylaşan İmrak şunları söyledi; “İki husus var; bunlardan bir tanesi Türkiye’nin Suriye ile normalleşme sürecine giriyor olması ve bunun bazı çevreleri kaygıya düşürmesi. İkincisi de oradaki bazı menfaat odakları. Özellikle Türkiye’nin orada açılacak olan ticaret hacmini sekteye uğratması. Savaş öncesi biz Suriye üzerinden 12-13 tane Arap ülkesine direk kara yolu ile taşıma hizmeti veriyorduk. Savaştan sonra- o güzergah kapandıktan sonra- özellikle Hatay nakliye camiası zorunlu olarak birçok bölgeye dağılmak zorunda kaldı. Çünkü ana hatları olan Arap coğrafyasına gidemediler. Dolayısıyla Türkiye ve Suriye’nin normalleşmesiyle beraber bu rota tekrar devreye girecek –ki ben iki yıldır bunu ifade ediyorum özellikle. Türkiye’nin tekrardan sürece girerek rotayı canlandırmasıyla beraber nakliye camiası, ihracat camiası, üretim camiası ciddi anlamda bir avantaja geçecektir. Tabi ki de bunu istemeyen unsur veya ülkeler vardır. Yani o ticaretin tekrar canlanması demek, Arap camiasının tekrardan Türkiye pazarına dönüyor olması demek daha güvenilir, daha ucuz bir güzergahtan daha hızlı bir şekilde ürünlerin varması demek, daha ucuz ama daha uzun sürelerle geçtikleri bölgelerden vazgeçecekler, rota Türkiye’ye çevrilecek demek anlamına geliyor. Bu da belirli çevreleri rahatsız etmiş olabilir.”

“ Türkiye’nin bu süreçten geri adım atmaması gerektiğine inanıyorum.” diyen İmrak devam etti; “Biraz önce bahsettiğim gibi güvenilir rota oluşturulduğunda Türk nakliyecisi, ihracatçısı, üreticisi, sanayicisi ciddi anlamda kazanç elde edecektir. Ayrıca Türkiye ile Suriye’nin tekrar normalleşmesiyle beraber buradaki düzensiz göçmen sıkıntısı da bir nebze çözülmüş olur. Hem Türkiye ekonomik olarak bir rahatlık yaşar hem de sınır komşumuzun güvenlik içinde yer alması bize de ayrıca rahat bir konfor alanı sağlar diye düşünüyorum.”

“Acil Önlemler Alınmasını Talep Ediyoruz”

Yaşanan olaylarla ilgili olarak birçok meslektaşlarının bu noktada zarar gördüğünü ifade eden İmrak; “En masum kesimlerin başında olan şoför arkadaşlarımız burada ciddi anlamda zarar gördü. İkinci husus olarak biz orada en ulvi görevlerden bir tanesini gerçekleştiren bir camiayız. Yani oranın en temel ihtiyaçları olan gıda, giyim, sağlık malzemeleri vb. ürünleri oraya ulaştıran insanlarız. Çıkış kapısı olarak orayı rahatlatacak olan da Türkiye sınırıdır. Dolayısıyla orada bizim meslektaşlarımıza veya bizim vatandaşlarımıza yönelik yapılan bu çirkin saldırılar kabul edilebilir bir durum değil. Biz de bunu hem kınıyoruz hem de bununla ilgili olarak acilen önlemler alınmasını arzuluyor ve talep ediyoruz.” dedi.

“Tampon Bölgeye Kadar Taşıma Gerçekleştireceğiz”

Avrupa’dan Suriye’ye taşımacılık yaptıklarını ancak son olaylardan sonra şartların değiştiğini ifade eden İmrak bunları şöyle açıkladı; “Biz normal şartlarda Avrupa’dan direk Suriye kapısına ya da Türk güvenlik güçlerinin kontrolü altına olanların iç kesimlere 20 kilometreye kadar taşımalar gerçekleştiriyorduk. Ama şu anki noktada taşımalarımız devam etse de güvenlik amaçlı muhtemelen sadece tampon bölgeye kadar gideceğiz, tampon bölgeden sonra geçiş yapmayı şu an düşünmüyoruz. Çünkü orada oluşabilecek başka krizlerde şoförlerimizin can güvenliğini düşünmek zorundayız. Ticaretten önce en önemli nokta budur. Normalleşme sürecini de yakından takip edeceğiz. Normalleşme süreciyle beraber oluşturulacak güvenli alanlarda taşıma yapmaya devam edeceğiz. Ama birinci olarak öncelikle can sonra da mal güvenliğinin sağlandığını görmemiz lazım.”

 
Akaryakıta ÖTV Zammı
 
Tedarik Sanayini Geliştirmek ve Daha Rekabetçi Hale Getirmek İstiyoruz
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
2024’te Yollar Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar İle Elektrikleniyor!
Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar İcra Kurulu Üyesi Tufan Akdeniz, Mercedes-Benz ...
İşinizi Şansa Değil, Denko'ya Bırakın!
Denko Lojistiği Kamyonum Dergisi okuyucuları için anlatan Denko Lojistik ...
"Lojistik Sektörü, Ekonomik Refahın Anahtarını Elinde Taşıyor"
2010 yılından beri sürekli artarak her geçen yıl rekorlara imza atan İhracatımız, ...
 
15 Dakikada 1 Treyler
Schmitz Vreden tesisinde yılda 21300 adet treyler üretiyor. Hedef her ...
Otokar Dört Dörtlük Araçlarına Yenilerini Ekledi!
11 ve 15 ton Atlas Foton marka araçlar pazardaki mevcut ihtiyacı karşılama ...
Yüksel Lojistik Yeni Yatırım ve Atılımlarına Devam Ediyor!
Mersin Lojistik ve Taşımacılık Fuarı’nda bir araya geldiğimiz Yüksel Lojistik ...
 
Kamyon ve Kamyonet Arasındaki Fark Nedir?
Kamyon ve kamyonetler, işlevsel olarak birbirlerine çok benzemektedirler. ...
Ford F-Max Donanımları
Ford F-Max model araçlarda bulunan standart ve opsiyonel donanımlar neler? Hepsi haberimizde…
Ford Trucks Artık Her Yükte Deniz Ticari Araçlar ile Birlikte!
Deniz Ticari Araçlar yıllar süren tecrübe ve kalitesini Ford Trucks çatısı ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Neler Oluyor?
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
busKamyonnewslkwsondakikakamyoncu haberler fahrersrc