Turkish Cargo Başkan Yardımcı Halit Anlatan’ın moderatörlüğünü üstlendiği Schenker Arkas Hava Kargo- Fuar Şube Müdürü Mahfi Kızılkaya, Arçelik Havayolu/Kargo Lojistik Satınalma Yöneticisi Sanem Sipahi’nin de konuşmacı olarak yer aldığı ve hava kargo sektöründeki gelişmelerle, mevcut sıkıntıların masaya yatırıldığı panelde Turgut Erkeskin, 3. havalimanının Türkiye’yi hava kargoda ‘hub’ olmaya götürecek potansiyele sahip olduğunun altını çizerek şunları söyledi:”Biz henüz Türkiye olarak hiçbir konuda “uluslararası hub” olamadık. Singapur çok güzel bir örnek. Bütün havayolları Singapur’u bölgenin ‘hub’ı olarak kullanıyor. Singapur’un bu ölçüde başarılı olmasının nedeni kargo tesislerinde fiziki altyapısının geniş ve modern olması, bununla beraber özellikle gümrük mevzuatlarının çağın şartlarında hızlı akışlara imkan verecek nitelikte olması. Türkiye 3. havalimanının açılmasıyla bir ‘hub’ olabilir. Ancak dünyanın çok uluslu firmaları Türkiye’yi Ortadoğu’ya, Kafkaslara ve Kuzey Afrika’ya bir dağıtım üssü olarak kullanmak istediğinde sadece taşıma kapasitenize değil, altyapıya ve mevzuata da bakacağı için konu bir bütün olarak düşünülmeli.”
Özellikle Atatürk Havalimanı kargo tesislerindeki yetersizlik ve sağlıksız çalışma ortamının hem ihracatçı hem de lojistik firmaları açısından sıkıntılar yarattığına da değinen Erkeskin, sözlerini şöyle sürdürdü:” 3.havalimanı 2020 yılının sonlarına doğru fiziki alan anlamında sorunlara çözüm olabilecek. Bu süreç içinde lojistik sektörü olarak fiziki altyapının yanısıra gümrüklerin 7 gün 24 saat çalışacak standartlara getirilmesi ve ‘İzinli Gönderici’ uygulamasının havayolu için de sözkonusu olması gibi taleplerimiz bulunuyor. Bir başka beklentimiz ise kargo acentlarının liman gümrük sahası dışında kendi depolarında uçak paletlerini hazırlayabilmelerine imkan sağlanmasıdır.”
Havayolu taşımacılığında optimizasyonun sağlanması için IATA önderliğinde, CARGO 2000 programının yürütüldüğünü ve Türkiye’den THY’nın da bu proje de yer aldığını ifade eden Erkeskin, C2000 projesi çerçevesinde, “Güvenlik, E-AWB, E-FREIGHT” uygulamalarının ülkemizde ve tüm dünyada yerleştirilmeye çalışıldığı konusunda bilgiler verdi.
Üyelerinin Türk havayolu taşımacılığını yüzde 95’ini temsil ettiğini, UTİKAD üyesi olan Pegasus ve MNG’den sonra Turkish Cargo’yu da UTİKAD üyesi olmaya davet eden Turgut Erkeskin, dernek olarak havayolu kargo taşımacılığına yönelik sorunlar ve çözüm önerilerini paylaşmak üzere önümüzdeki aylarda Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, DHMİ, Gümrük İdaresi , havayolu şirketleri ve UTİKAD üyelerinin katılımı ile bir havayolu sempozyumu yapacaklarını söyledi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |