Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
6 Aralık 2013 Cuma - 09:26

Gemi fiyatları yükselişe geçti

Gemi fiyatlarında yüzde 15 - 20’leri bulan artışlar yaşanıyor. TOBB Denizcilik Meclis Başkanı Erol Yücel, “Dipleri gören gemi fiyatları kafayı kaldırdı” dedi.

Navlunlardaki artış gemi fiyatlarına yansıdı. Fiyatlarda önemli bir yükseliş oldu. Sektör yetkililerine göre daha da olacak. TOBB Denizcilik Meclis Başkanı Erol Yücel, gemi fiyatlarındaki artışın, dünya ticareti ile olumlu beklentilerden kaynaklandığını söyledi.

Yücel, bütün önemli navlun endekslerindeki artışa dikkat çekerek, “Navlunu etkilemesiyle iki şey oluyor. Birincisi. 2. el gemi piyasasında yaşlarına göre fiyatlarda artış oluyor. Bu artış yaşlı gemide daha az genç gemide daha fazla oluyor. Dipleri gören gemi fiyatları kafayı kaldırdı” dedi. Sektörün önde gelen brokerlerinden Pelikan Denizcilik ortağı Meltem Süloğlu, “Piyasalar yükselişe geçti, gemi fiyatları da artıyor. Artış, belli tonajlarda yüzde 20’lere yaklaştı. Uygun fiyata gemi almak için son fırsatlar” dedi.

Gemi piyasasında önemli bir hareketlenme, navlun artışlarına paralel olarak fiyatlarda da önemli bir yükseliş yaşanıyor. Sektör yetkililerinin 2014 beklentileri de bu yönde. TOBB Denizcilik Meclis Başkanı Erol Yücel, öncelikle navlun endekslerindeki yükselişe dikkat çekti. Yücel, “Önceki gün Baltık Kuru Yük Endeksi 57 puan artışla 1.922 puanlara çıktı. Capesize bir günde 122 puan artışla 3.316’ya çıktı. Panamax 46 puan artışla 1.741’e çıktı. Supramax 19 puan artışla 1.507’ye çıktı. Capesize senenin başlarında  1.500’ün altındaydı. Şimdi 3.316. Diğerlerinde artış yine öyle. Panamax yine 1.000’in altındaydı” dedi.

“Bütün bu işlerin başı ticaret ve dünyadaki büyüme oranı” diyen Erol Yücel, bu konuda beklentileri şöyle anlattı: “DTÖ, 2014’te 18 trilyon dolar olan dünya ticaret hacminin 1 trilyon büyümesini bekliyor. 2014’te dünya ticaretinde yüzde 2.8’lik artış olacak. Dünyada büyümenin 2014’te 1 puan artması bekleniyor. Bana geçtiğimiz sene bu zamanlarda soru sorulduğunda sektördeki arkadaşlar, tersaneciler vs. ben 2013’ün 3. çeyreğini bekleyin diyordum.  Ticaret artmadığı müddetçe, dünyada büyüme artmadığı müddetçe bu navlun artışları olmaz.  Dolayısıyla hem dünyadaki önümüzdeki sene büyüme beklentileri hem dünya ticaretindeki artış yaz tatilinden sonra 3. çeyrekte piyasayı hızlandırdı. Bu da navlunu etkiledi. Navlunu etkilemesiyle iki şey oluyor.  Birincisi. 2. el gemi piyasasında yaşlarına göre fiyatlarda artış oluyor. Bu artış yaşlı gemide daha az genç gemide daha fazla oluyor. Bu navlun artışı yeni gemi siparişinde de hareketlilik getiriyor. Dipleri gören gemi fiyatları kafayı kaldırdı. Artık gemi fiyatları eski yerinde değil. Bu hem birinci el hem de ikinci el için geçerli.”

‘En fazla artış gaz tankerlerinde’

2013’ün ikinci yarısında yükselişe geçen gemi fiyatlarında en fazla artışın gaz tankerlerinde olduğunu, kuru yük gemilerinde ise fiyat artışının yüzde 15’i bulduğunu aktaran Süloğlu, piyasalardaki yükselişin şaşırtıcı olamadığını vurguladı. Süloğlu, şöyle konuştu: “Sene başından beri marketin yükseleceğini bekliyordum zaten. Göstergeler de bunu gösteriyordu. Şu anda olan sürpriz değil” dedi. Doğru zamanda gemi almak ve satmak konusunda Yunanlı armatörleri takip etmek gerektiğini belirten Süloğlu, şöyle konuştu. “Yunanlılar bu konuda gerçekten bir numara. Doğru zamanda alıp sattıkları için kazanıyorlar. Yunanlı armatörlerden öğrenecek çok şeyimiz var. Piyasada ne kadar handymax, supramax ve panamax gemi varsa hepsini topladılar. Şu anda herhangi bir alıcı 2000 üstü Japon ya da Kore yapımı iyi bir gemi almak istese yok denecek kadar az. Türk armatörler en fazla gemi yatırımını 2012’de yaptı. Hem Ciner Grubu gibi piyasadaki armatörler hem de Turgut Yılmaz gibi piyasaya yeni girenler bu dönemde önemli gemi yatırımları yaptılar. Türk armatörleri bu fırsatı iyi değerlendirdi. 2012 sonunda düşüşe geçen gemi fiyatları 2013 başında ise en dip seviyeye ulaştı. Armatörlerin gemi alımını artırmasının yanı sıra piyasaların yükselişe geçmesi ile navlunun artması, gemi fiyatlarını da artırdı” dedi.

Erol Yücel, navlun artışını izleyen gemi fiyat artışlarının Türk tersanelerine siparişleri artırıp artırmadığı konusunda ise şöyle konuştu: “Bu, Türk tersanelerini etkilemez. Türk armatörünün Türk tersanelerine inşa ettirdiği gemi tonajı çok az. Birincisi Türk armatörü Kore’de Çin’de Japonya’da gemi yaptırıyor. Çünkü bu tonajları orada yaptırabiliyor, büyük gemi olduğu için daha kısa sürede inşa ediliyor. Maliyeti az oluyor ve yurtdışından o proje için kredi sağlayabiliyor. Türk tersanesinde bu tür gemileri finanse edecek model yok. Dolayısıyla bu bizim tersanelerimizi etkilemez. Tersanelerimizi etkileyecek olan Türk tersanesini kullanan yabancıların ilgisi artarsa bu olur. Bakım onarımda Türkiye ilgi görüyor. Özel amaçlı gemilerde Türkiye ilgi görmeye başladı.”

Meltem Süloğlu da siparişlerin Güney Kore gibi büyük tonajlı üreticilere yaradığını söyledi. Süloğlu, “Bizim armatörler için daha çok kuru yük marketi önemli. Kore tersaneleri artık kuru yükten çekildi. Ya Çin tersanerine gitmek zorundasınız ya da Japonlar’ın eski müşteri iseniz yani ilişkiniz varsa o zaman Japonya’dan bir word kapabilirsiniz ama yeni gemiler için Japon tersanelerine gitmek zor artık. Kore artık daha çok tankerler konteymner gemileri, daha sofistike gemiler yapıyor. Geçen hafta Kore’deydik. İki yeni gemi inşa aldık. O kadar yoğunlar ki gemileri 8 gün geç almak için 150 bin dolar extra para ödedik. O kadar dolu. Tersane diyor ki lütfen gel ve al” diye konuştu.

‘2014 ve 2015 yılları iyi geçecek’

Piyasalardaki hareketliliğin 2014’te artarak devam etmesinin beklediklerini ifade eden Meltem Süloğlu,  Bu yıl 2000 puanları gören Baltık Kuru Yük Endeksi bence artamaya devam edecek. Marketin 2014 ve hatta 2015’te iyi gideceğini düşünüyorum. Ancak siparişler arttığı için 2016’da tabi çok uzun vadeli konuşmak çok doğru

değil ne olacağını şimdiden bilmek zor. Ama hissiyatımı söylüyorum 2016’larda tekrar sıkıntılı bir döneme girebiliriz. Çünkü bu sene verilen gemi siparişleri hep 10 gemilik siparişler ve bu gemiler 2016’da piyasaya girmeye başlayacak” şeklinde konuştu.

 DÜNYA

 
''Havalimanları serbest bölge olmalı''
 
Chevrolet'ten şoke eden karar!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
''Havalimanları serbest bölge olmalı''
7.Uluslararası Logitrans Transport Fuarı’nda, “Türk Hava Kargo Sektöründeki ...
Qatar Airways, Sabiha Gökçen'i seçti
Avrupa’nın ve dünyanın en hızlı büyüyen havalimanı olma özelliğine sahip ...
UND, TOBB ve TİM'e çağrıda bulundu
KKR’nin, U.N Ro-Ro satışı için Goldman Sachs Group INC.’e yetki verdiği ...
 
Alfa Romeo 4c, Auto Trophy ödülünü aldı
Ülkemizde Tofaş çatısı altında temsil edilen Alfa Romeo'nun Süper Coupe ...
Sabancı Grubu dev şirketini satıyor
Sabancı Holding ana faaliyet alanlarında konsantrasyonunu artırmak üzere ...
Atık toplama hizmetlerine yeni bir boyut
Nord Engineering, yakıt ekonomisi ve verimliliğinde önemli avantajlar ...
 
AnadoluJet'ten özel etkinlik
Halkın havayolu AnadoluJet, Türkiye’nin 2023 vizyonuna katkı sağlamak ...
Hidromek 15 bininci aracını teslim etti
Hidromek, yurtiçindeki 15 bininci kazıcı yükleyicisini 5 Aralık Perşembe ...
CEVA Lojistik 2013'te yüzde 10 büyüdü
CEVA, 2013 yılında hızlı yükselişini sürdürerek yılsonunu yüzde 10 büyüme ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
busdikkatlkwKamyonşoförfahrersondakikatreylersrc