Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
2 Şubat 2012 Perşembe - 16:15

"Yüzde 10 daralma olabilir"

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Türkiye'nin bu yıl da dahil olmak üzere önümüzdeki yıllarda da büyümesini sürdüreceğini belirtti

 Yüzde 10 daralma olabilir

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Türkiye'nin bu yıl da dahil olmak üzere önümüzdeki yıllarda da büyümesini sürdüreceğini, buna şüphe duymadıklarını belirterek, ''Bu yıl otomotiv toplam pazarı geçen yıla göre yüzde 10 daralma gösterebilir'' dedi.

Düzenlenen basın toplantısında Aybar, 2011 yılının tüm dünyada ilginç bir yıl olduğunu dile getirerek, geçen yıl dünyada otomotiv satışlarının gelişen bir performans gösterdiğini ve 76 milyonu bulduğunu kaydetti.

Otomotiv sektöründeki gelişmelere bakıldığında 2011 yılının kriz yılı olarak kabul edilemeyeceğini dile getiren Aybar, Türkiye'de 2011 yılında otomotiv satışlarında rekor bir büyüme gerçekleştiğini ve binek ve hafif ticari araç pazarının 865 bin adet seviyesinde olduğunu hatırlattı.

Aybar, Türkiye'de Renault ve Dacia olarak 2005'ten sonra sonra tekrar yüzde 16,3 pazar payına ulaşarak en çok satış gerçekleştiren grup olduklarını anımsatarak, grubun geçen yıl 140 bin 827 adet satışla en fazla satış yapan grup olduğunu dile getirdi.

Renault'nun, Türkiye'deki satışlarıyla, markanın dünya satışlarında ilk kez 5. sıraya yükseldiğini belirten Aybar, en fazla satış yapılan ülkeleri Fransa, Brezilya, Almanya ve Rusya olarak sıraladı.

Aybar, Renault'nun, İstanbul Boğaziçi Şubesi'nin dünyada en çok satış yapan Renault satış noktası olduğunu ifade etti.

Renault reklamlarının Cast'ıyla, senaryosu ile birlikte Türkiye'de yapıldığını ve buradan reklam filmlerinin ihraç edildiğini ifade eden Aybar, Fluence ve Latitude reklamının da Türkiye'den ihraç edildiğini dile getirdi.

''PAZAR YÜZDE 10 DARALIR"
İbrahim Aybar, 2012 yılında da Türkiye'nin gelişmesini sürdüreceğini, bundan kimsenin hiçbir şüphesi olmadığını dile getirerek, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Türkiye bu yıl da dahil olmak üzere önümüzdeki yıllarda da büyümesini sürdürecek, buna şüphe duymuyoruz. Bu yıl otomobil pazarında bir miktar daralma olabileceğini düşünüyoruz. Bu daralamanın çeşitli sebepleri var. Bunlar, faiz oranlarındaki artış, avrodaki yükselişten kaynaklanan ve otomobil fiyatlarına yansıtılamayan fiyat artışlarının bu yıl kısmen de olsa yansıtılması, bankaların kredi finansmanı konusunda yeterince istekli davranmaması ve geçen yıl 1600 CC üzerindeki araçlara yapılan ÖTV artışının bu yıl etkisini göstermesi olarak sıralanabilir.

2012 yılında Türkiye'nin ekonomik büyümesinin daha az olacağını düşünerek, Türkiye'deki pazarı bu seneye göre bir miktar düşük beklemeliyiz. 2011 yılının yüzde 10 kadar altında bir pazarla karşılaşmamız olası. Bu da Türkiye'de son yıllarda otomotiv sektöründe yaşanan istikrara uygun bir rakamdır. Yaşanacak gelişmelere bağlı olarak belki 820 binin altına da inebilir.''

OYAK RENAULT GENEL MÜDÜRÜ TUNALIOĞLU: BİNEK OTOMOBİLDE LİDERLİĞİ SÜRDÜRDÜ
Oyak Renault Genel Müdürü Tunalıoğlu ise Oyak Renault'nun, 2011 yılında 330 bin 994 adet otomobil üretimi gerçekleştirerek binek otomobil üretiminde liderliğini sürdürdüğünü kaydetti.

Tunalıoğlu, 2011 Türk Otomotiv Sanayi'nin toplam üretiminin dörtte birini, otomobil üretimin ise yarısından fazlasını Oyak Renault'nun gerçekleştirdiğini dile getirerek, üretimin dağılımının, 137 bin 838 Clio, 83 bin 107 Renault Symbol, 80 bin 84 Fluence ve 29 bin 965 Megane HB şeklinde olduğunu, ayrıca Oyak Renault'un 2011 yılında 291 bin 797 motor, 261 bin 830 adet vites kutusu üretimi gerçekleştirdiğini anlattı.

2009 yılında küresel pazarlardaki olumsuz şartlara rağmen üretim kapasitesini düşürmeyen Oyak Renault'nun 2010 yılında ve 2011'de iç pazarın da getirdiği dinamikle tarihinin rekor üretimlerini gerçekleştirdiğini dile getiren Tunalıoğlu, Oyak Renault'nun, 2011 yılında son çeyreğinde, 3 milyonuncu motorunu ürettiğini, geçen yılın son günlerinde ise elektrik motorlu Renault Fluence'ın ihracatına başladığını belirtti.

Tunalıoğlu, Türk Otomotiv Sanayisinin toplam ihracatının üçte birinden fazlasını, otomobil ihracatının ise yarısından fazlasını Oyak Renault'un gerçekleştirdiğini dile getirerek, Oyak Renault'nun halen ürettiği Fluence, Megane HB, Renault Symbol ve Clio'ların, 5 kıtada 100'den fazla ülkede satışa sunulduğunu söyledi.

BU YIL 254 MİLYON DOLARLIK YATIRIM
2012 yılında Oyak Renault Otomobil Fabrikaları'nın Clio 4 modelini ve yeni Megane HB'i seri olarak üretmeye başlayacağını dile getiren Tunalıoğlu, Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, bugün üçlü vardiyada 360 bin otomobil, 450 bin motor üretim kapasitesi ile Renault'nun Batı Avrupa dışında en yüksek kapasiteye sahip üretim tesisi konumunda bulunduğunu ifade etti.

Oyak Renault olarak 2011 yılı 176 milyon dolarlık bir yatırımla kapattıklarını ifade eden Tunalıoğlu, ''2012 yılında da 254 milyon dolarlık bir yatırım öngörüyoruz. Bu yatırımın 101,5 milyon dolarlık kısmı mekanik yatırımı ve motor üretilmesine ilişkin bir yatırım olacak. Renault aynı hız, kararlılık ve güvenle yatırımlarına devam edecek'' dedi.

Tunalıoğlu, bu yıl hedeflerinin üretimde 2011 yılına yakın seviyelerde üretim gerçekleştirmek olduğunu ifade ederek, bu üretim seviyesine ulaşmak için çalışacaklarını kaydetti.

YERLİ OTOMOBİL
Bir gazetecinin ''yerli otomobil''e ilişkin bir sorusu üzerine de Tunalıoğlu, ''Yerli otomobilin tarifi nedir? Önce ona bakmak lazım. Eğer yerli otomobilden Türkiye'de üretilen yerlilik oranları yüksek otomobili anlamamız gerekiyorsa, bizim 10 yıldan beri ürettiğimiz yerli otomobilimiz var. Bizim Sembol modelimizin yerlilik oranı yüzde 67 seviyelerinde. Yerli otomobil tarifinde 22-25 bin lira arasında yerlilik oranı yüksek bir otomobilden bahsediliyor. Biz bunu Türkiye'de üretiyoruz. Belki üstündeki isminde bir eksiklik var. Ancak Sembol'ü yerlilik oranı ile yerli otomobil sayabiliriz. Biz geçen yıl Sembol modelimizden 37 bin adet satabildik. Yepyeni bir modelle çıkıp 150-200 binlik adetlere ulaşmanın ne kadar zor olduğunu görmek lazım'' ifadelerini kullandı.

RENAULT'UN HAFİF TİCARİ ÜRETİMİ
Renault'nun Türkiye otomotiv pazarında yüzde 20'lik bir pazar payı hedefi olduğunu bildiren Tunalıoğlu, ''Bu paya ulaşmak için bizim yapmadığımız alanlarda bir atılıma ihtiyacımız var. bu çerçevede değerlendirdiğimizde tabii ki ticari (araç üretimi) büyük bir destek olacaktır. Türkiye'de hafif ticari araç pazarı çok iyi. Bu pazarda, bu pazar payı hedefiyle ticariye ilgisiz kalamayız'' dedi.

 
“Sanayinin en büyük fuarı açıldı"
 
İsveç’te kış lastiği olmayana trafik yasak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
“Sanayinin en büyük fuarı açıldı"
Hannover Messe Bileşim Fuarcılık A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Wolfgang ...
Kara ve Buza Teslim Olmamak için Kış Lastiği Kullanın!
Son günlerde tüm yurdu etkisi altına alan dondurucu soğuklar ve yoğun ...
Türkiye’de Renault Grubu 2011 sonuçları
Renault Grubu (Renault ve Dacia), 2011 yılında 140 bin 827 adet araç satışı ...
 
2011 Yılının En İyi Şikayet Yöneten Otomobil Markaları Belli Oldu
Şikayetvar.com’un yürüttüğü ŞikayetEndex 2011 sonuçları Otomotiv sektöründe ...
THERMO KING 2012'YE HIZLI BAŞLADI
Doğuş Otomotiv distribütörlüğünde satış grafiğini sürekli yükselten Thermo ...
KONTEYNIRLAR KONTROL EDİLMİYOR KAÇAKÇILIK ARTIYOR
Merkezi Stockholm'de bulunan barış araştırma enstitüsü Sipri tarafından ...
 
Egzoza "ücret" geliyor!
Egzoz gazı ölçme cihazları muayene ücreti ödeyecek. Elektrik, su ve doğalgaz ...
Geri vitesi boş geçmeyecek!
Taksimetreler, geriye doğru harekette de çalışacak. Mevcut uygulamada ...
TÜVTURK İş Geliştirme ve İletişim Direktörü Koray Özcan, otomatik far yükseklik ayarlayıcısı bulunmayan ‘xenon far’lı araçların ağır kusurlu kabul edileceğini açıkladı.
Otomatik far yükseklik ayarlayıcısı bulunmayan ”xenon far”lara sahip araçların ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
dikkatkamyoncuşoförfahrersrckamyonumbustreylerlkw