Formula 1 Dünya Şampiyonası'nın lastik tedarikçisi Pirelli, FIA ve F1 Takımları birlikte bu kararı verirken aşağıdakiler dahil pek çok faktörü dikkate aldı:
· Takımların 2020 otomobillerinin tasarımında değişiklik yapması gerekmeyecek. Aksi takdirde 2020 lastiklerinin farklı profillerine uyum sağlamak için bazı değişikliklerin yapılması gerekli olacaktı.
· Takımlar böylece 2020 otomobillerinin oldukça ilerlemiş olan geliştirme çalışmalarını kesintiye uğramadan devam etmelerine katkı sunacak.
· 2019 lastikleriyle devam edilmesi, ayrıca takımlara tutarlılık sağlayacak ve mevcut yönetmeliğin geçerli olacağı son sezonda iyi bilinen bir ürünü kullanma avantajı verecek.
2020 lastikleri için yeni çözümler, geçen hafta Abu Dabi’de test edildi. Pirelli bu lastikleri 2021’den itibaren başlayacak ‘18 inç’ dönemi için geliştirmeye devam edecek. Yeni çözümler halen kullanılanlardan daha düşük lastik basınçlarını mümkün kılacak ve sonuç olarak gelecek nesil otomobillerden beklenen daha yüksek performansa yanıt verilebilecek.
2021 sezonundan itibaren kullanılacak 18 inç lastiklere uygulanan bu yeni çözümler için gerçekleştirilen ilk pist testleri şimdiden pozitif sonuçlar göstermeye başladı.
2021’den itibaren kullanılacak 18 inç lastiklerle ilgili geliştirme testleri, Şubat ayında Ferrari ile Jerez’de (İspanya) başlayıp 2020 boyunca devam edecek.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |