Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
“WE ARE THE ONLY COMPANY IN TURKEY AND THE 3RD IN THE WORLD”

“WE ARE THE ONLY COMPANY IN TURKEY AND THE 3RD IN THE WORLD”

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
17 Temmuz 2024 Çarşamba - 12:54

2024’ün İlk 6 Ayında Mazot Fiyatlarındaki Artış Enflasyonun İki Katını Buldu

2024 yılı, Türkiye ve Türk lojistik sektörü için zorlu bir yıl olmaya devam ediyor. İlk 6 ayın sonuçları pek parlak görünmüyor. Lojistik firmaları, küçük nakliyeciler ve 300 binin üzerindeki bireysel kamyon sahipleri zor durumdalar. Yılın ilk 6 ayında üretim düşüşü otomotivde %4 olurken, tekstil, inşaat gibi lokomotif sektörlerde %30’lara vardı. İhracat taşımalarında da %15’leri geçen daralma söz konusu. Bu gelişmelere bağlı olarak nakliye pazarı %20’lere varan oranda daraldı.

2024’ün İlk 6 Ayında Mazot Fiyatlarındaki Artış Enflasyonun İki Katını Buldu

Günde ortalama 450 bin kamyonun yük aldığı ülkemizde artık günlük 300 bin civarında FTL taşıma yapılabiliyor. Ayrıca; enflasyon, artan mazot fiyatları, vergi düzenlemeleri ile birlikte bir de pazarın daralmasından kaynaklanan rekabet sorunları yüzünden ortaya çıkan likidite ve karlılık sorunları birçok firma için alarm da veriyor. Çünkü firmaların çoğu nakit akışlarını profesyonel olarak yönetemediğinden maliyet merkezlerine hakim olamıyor, finansal durumunu doğru olarak okuyamıyor.

2024’ün ilk 6 ayında mazot fiyatındaki artış, TÜİK tarafından açıklanan enflasyonun neredeyse iki katına çıktı.  Nakliyeciyi ilgilendiren tüm maliyet kalemleri ilk 6 ay içinde en az %30-40 arttı. Lastik fiyatlarındaki artış %50’leri geçti. Kamyon sahipleri, artan maliyetler ve azalan taleple başa çıkmakta zorlanıyor.

Bu yılın ilk 6 ayı lojistik sektörü için zorlu bir dönem oldu

Kamyonların ayda 9 bin km’nin üzerinde taşıma yapması gerektiğinin altını çizen Tırport kurucu ortağı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi:

“Ayda 9 bin km’nin üzerinde taşıma yapması gereken birçok kamyon sahibi bu hedefi tutturamıyor. Ülkemizde en yoğun kamyon trafiği, İstanbul-Ankara hattında gerçekleşiyor. Günde 70 binin üzerinde kamyon bu güzergahı kullanıyor. Finansman maliyetlerinin yüksekliği ve uzun vadeler, küçük nakliye tedarikçilerini zorluyor. Faktoring maliyetleri %7’nin üzerinde seyrediyor. O da çoğunlukla firmaların kredibilitesi dolu olduğundan fatura/çek finansmanı yapılamıyor. Bu dönemde, bankalar da faktoring firmaları da çek ve fatura işleme konusunda hiç de istekli değiller. Birçok lojistik firması işletme sermayesi için finansmana ulaşmakta güçlük çekiyor. Nakliyecilerin temel problemi, parasını teslimde peşin alabilmek, ancak bu durum çoğunlukla mümkün olmuyor. Peşin ödeme yapabilenler hatlara göre %15’lere varan oranda uygun kamyon bulabiliyor. 2024 yılı ilk 6 ayı, Türk lojistik sektörü için zorlu bir dönem oldu. Üretimdeki düşüş, nakliye pazarındaki daralma, yüksek seyretmeye devam eden reel enflasyon ve artan mazot maliyetleri, sektördeki en büyük engeller arasında yer alıyor. Bu zorluklarla başa çıkmak için sektörde yapısal reformlar ve finansal desteklerin artırılması gerektiği açıkça görülüyor.” dedi.

 

 
DAF, Tak Ve Çalıştır Özelliğini Maksimum Verimlilik İçin Genişletiyor
 
Kasko Tercih Ederken Nelere Dikkat Edilmesi Gerekiyor?
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
DAF, Tak Ve Çalıştır Özelliğini Maksimum Verimlilik İçin Genişletiyor
DAF Trucks, DAF Transport Efficiency felsefesinin bir parçası olarak Yeni ...
Macaristan Sürüş Kısıtlamaları
UND'den yapılan bilgilendirmeye istinaden; 13 Temmuz (Cumartesi) saat ...
Maysan Mando, Daha İyi Bir Gelecek İçin Sürdürülebilir Teknolojilere Öncülük Ediyor
Yarım asrı aşan köklü geçmişiyle Türkiye’nin ilk ve en büyük amortisör ...
 
Türk Limanlarında Elleçlenen Yük Miktarında Büyük Artış
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2024 yılının ilk yarısında ...
Romanya Hakkında Bilgilendirme
UND'den yapılan bilgilendirmeye istinaden; 10 Temmuz 2024 tarihinde Giurgiu ...
Karasu Limanı, Türkiye’nin Avrupa’ya Açılan Yeni Lojistik Kapısı Olacak
Karasu Limanı, Türkiye ile Romanya arasında faaliyete başlayan Karasu-Köstence ...
 
Birleşik Krallık: Brock Operasyonunda 10 Temmuz Tarihinde Başlayacak Olan Yeni İzin Planı
UND'nin paylaşımına göre; Brock bariyeri, yaz dönemi için 10 Temmuz 2024’te ...
Yılın İlk Yarısında İhracat Arttı, İthalat Azaldı
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Haziran ayında takvim etkisi nedeniyle yaşanan ...
Dış Ticarete Deniz Yolu Damgası
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Tersane İstanbul’da üçüncüsü ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Kalkınma Yolu
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
dikkatnewstreylerlkwbussondakikafahrertürkiyekamyonum