Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
6 Kasım 2014 Perşembe - 17:34

​Lojistikte Yeni Adımlar: Reysaş Lojistik

Lojistik sektörünün genç dâhisi… uzaya giden ilk Türk… Türkiye’nin en büyük 202’nci firmasının sahibi… yaratıcı, inovatif ve başarılı bir isim; Durmuş Döven konuğumuz…

​Lojistikte Yeni Adımlar: Reysaş Lojistik

‘Intermodal Taşımacılık’ ve ‘Yeşil Lojistik’ günümüzde taşımacılık sektörünün yeni kavramları haline geldi. Bu kavramlarla birlikte lojistik firmaları bir taraftan müşterilerine sunduğu hizmet kalitesini yükseltirken bir taraftan da çevreye olan zararı en aza indirmeyi hedefliyorlar.

Bu kapsamda Kamyonum Dergisi olarak Türkiye’nin en büyük lojistik firmalarından birisi olan Reysaş Lojistik’in Yönetim Kurulu Başkanı Durmuş Döven’i ofisimizde ağırlıyor ve ona kendisi ve sektörü ile ilgili merak ettiklerimizi soruyoruz.  
Kuruluşu 1990 yılında olan Reysaş Lojistik’in tamamen tesadüf eseri hayat bulduğunu belirten Döven, kuruluş hikayesini şu sözlerle anlatıyor: “Ankara’da otomobil bayisi iken arabaları İstanbul’dan Ankara’ya şoför marifetiyle getiriyorduk. Fakat arabaların kaza yapması gibi sıkıntılar oluyordu. Japonya’dan gelen sıfır arabalar sahibinin ilk kullanacağı sıfır özellikte gitmiyordu. Fransa’da oto taşıma tırı gördüm. ‘Neden biz de bunu yapmıyoruz?’ dedim. Ben bunu OSTİM’de yaptırdım. Tabi istenilen miktarlarda taşıyamadığı için yeterli olmadı. Aynı zamanda civar illerdeki insanlar sıfır araba alacağım diye Konya’dan Samsun’dan Kayseri’den Ankara’ya gelip bizden araç aldıklarından bu konu markanın Türkiye distribütörünün de dikkatini çekti. ‘Siz oto taşıma tırı yüzünden çok satıyorsunuz. Diğer bayilerimizin bölgesindeki arabalar da buradan satılıyor. Sizden ricam tır sayınızı artırın hem kendi malınızı hem bizim araçları taşıyın’ dedi. Ben önce üç sonra yedi tıra çıkarak başladım. 1993’de 67 tıra ulaştım. İnanılmaz karlı inanılmaz yoğun bir taşıma yaptık.”

Krizde Yeni Çözümler
1994 yılında Türkiye’nin içine girdiği krizde çözüm yolu aradığını belirten Döven, çözümü de bulduğunu belirtiyor ve şöyle devam ediyor; “Hemen araçların kasalarını değiştirip kuru yük kamyon kasası denilen tarza geçtim. Bu arada da müşterilerin yedek parçalarını taşımaya başladım. 1996’da ekonomi tekrar düzeldi. Bu durumda biz hem kuru yükçü hem de oto taşımacı olduk. Tırlar 250 -300’lere ulaştı.”

“Ancak Bunların Hepsinde 1 Numara Olduk”
“1998’lere doğru müşterilerinden uluslararası taşımacılık yönünde talepler geldi.” diyen Döven bu taleplere karşılık uluslararası taşımacılık yapmaya başladıklarını ifade ediyor. “Böylelikle durup dururken oto taşımacı, yurt içi dağıtım, bir de uluslararası taşımacı olduk.” ifadelerini kullanan Döven “Ancak bunların hepsinde 1 numara olduk. Uluslararası taşımada yıllık 14 bin sefere ulaşan bir duruma geldik. Sene 2000’li yıllara geldiğinde sadece taşıma değil daha farklı hizmetler de vermeye başladık.

Halkla Açılan İlk Lojistik Şirketi
2004 yılında Türkiye’nin ilk ve son halka açık lojistik şirketi olan Reysaş Lojistik bugün Türkiye’nin 202’inci büyük şirketi konumunda. Reysaş Lojistik borsada işlem görmeye başladıktan sonra ‘Intermodal Taşımacılık’ın temellerini atmaya başlıyor. Tren istasyonları, tren hatları, gemiler, depolara sahip olan Reysaş Lojistik bugün 12 ülkede ofisleri, depoları, 1750 tırı, 1000 civarında vagonu, bir lokomotifi, 4 tane gemisi, 74 tane deposu olan yani yatırımsal değeri olan lojistik kompleks haline dönüştü.
Entegre lojistik olarak ilerlediklerini belirten Döven “Reysaş Lojistik olarak herkesin yapamadığını yapıyoruz. Depo olarak 591 bin m2 alanı geçtik. Yakında 700 bin m2’yi geçeceğiz. Türkiye’nin 37 bölgesinde depolarımız var.” diyor.
Türkiye’de 30 tane fındık deposu yaptıklarını belirten Döven “Dünyada sadece Reysaş ve dolayısıyla Türkiye bu standartlarda depo yaptı. Dünya Sağlık Örgütü Türkiye’den fındık alımını bir dönem durdurmuştu. Devlet bizi buna teşvik etti. Dünyanın en yüksek teknolojili fındık deposudur. Saklanma standartları çok yüksek düzeydedir.” diyor.
Türkiye’de depo algısının çok farklı olduğunu üzülerek belirten Döven, Reysaş Lojistik’in depolarının Türkiye’nin en lüks otellerin balo salonlarından bile lüks olduğu ve bundan gurur duyduğunu söylüyor.
Depolarında inanılmaz yüksek aydınlatma sistemlerinin olduğunu ifade eden Döven, elektriğe ihtiyaç duymadan aydınlatma sağladıklarını belirtiyor ve devam ediyor; “Çatı aydınlatmayı, yan duvarları aydınlatma için verimli kullanıyoruz.”

“AB Lojistik Ödülü Aldık”
Yeşil lojistiğe çok önem verdiklerini vurgulayan Döven, “Türkiye’de iki tane devletin verdiği yüksek standartlarda iki yeşil ödülü aldık. İki sene önce de AB Lojistik Ödülü aldık. Biz Türkiye Cumhuriyeti’nde depolarında elektrik üreten en büyük firmayız. Bunun yanında depoların çatı sularını depoluyorum, 280 bin ton yıllık su topluyorum, bunları da her deponun yanında dikilmiş olan ağaçları suluyorum.”

“100 Tırımız CNG/LNG’li”
Doğalgazlı araçlar konusunda da girişimleri olduğunu belirten Döven, “Araçlarımızı bundan 4 sene önce CNG, LNG ve dizel olarak birlikte çalıştırmak istedik. Amerika’ya tırımızı gönderdik, gönderme süresi bile 6 ay sürdü. Kimse sıfır arabasını verip ikibuçuk üç  sene Amerika’da bekletmez. Dizel, CNG/LNG yakan, biri bittiğinde diğerine geçebilen bir sistem yaptırmak istedik. Çünkü Türkiye’de onu dolduracak tesisler her yerde yok. İlk gönderdiğimiz aracımızda başarılı olduk. Daha sonra 100 tane tırımızı CNG/LNG’ye çevirdik. 
 

Etiketler:
 
Krone Stratejik Değişimi Tanıttı
 
MERCEDES DİYOR Kİ “GELECEKTE DE ŞOFÖR OLACAK!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Krone Stratejik Değişimi Tanıttı
Krone, bu yılki IAA Ticari Araç Fuarında Krone Römork Aksına sahip Krone ...
Brisa’ya Felis’te Büyük Ödül
Brisa, 25’inci kuruluş yıldönümünü kutlamak üzere hayata geçirdiği 360 ...
​Soğuk havalar sizi yoldan soğutmasın!
Dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear, yeni nesil kış lastiği ...
 
Akaryakıt fiyat oluşumunda yeni dönem
EPDK Başkanı Yılmaz, akaryakıt fiyat oluşumunda yeni bir metodoloji belirlediklerini, ...
Türkiye’nin ilk Runflat Lastik Üreticisi Petlas Oldu
Ülkemizi çağdaş uygarlık seviyesine çıkaran kuruluşlardan biri olan ve ...
Qashqai Sahibi Olanlar Yerinde Duramayacak
Nissan, Kasım ayında düz vites Qashqai modeli araç alacaklara 2 bin TL ...
 
Kässbohrer’den Low-Bed Filo Teslimati
Matrix Lojistik, dört tanesi dört dingilli, bir tanesi ise beş dingilli ...
Tırsan ve Başer Otomotiv Sektörü Ankara’da Buluşturdu
Türkiye treyler sektörünün lideri Tırsan ve bayilerinden Başer Otomotiv, ...
Petlas Kışa Meydan Okuyor
Petlas ileri teknoloji ürünü yeni kış lastikleri ile soğuk kış aylarında ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
Kamyonfahrertürkiyetruck haberler kamyoncukamyonumbusnews