Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
8 Mayıs 2008 Perşembe - 00:00

ADANA BÖLGESİ DENETİMLERDE İYİ GİDİYOR

ADANA BÖLGESİ DENETİMLERDE İYİ GİDİYOR

“Denetimlerde şunu görüyoruz; belgesini alan firma veya kuruluş, belgesinin boşa gitmediğini görerek, büyük bir memnuniyet duyuyor. Özellikle yolcularda bir güven duygusu söz konusu oluyor. Belgesini almayan, kayıt dışı olarak çalışan firmalar da -tabi caydırıcı tedbirlerle- bir an önce belgesini alma yoluna başvuruyorlar.”

Adana Ulaştırma Bölge Müdürlüğü yapılan ağırlık ve boyut denetimlerinde diğer illerden önde gidiyor. Edinilen bilgiye göre Kızılcahamam’da bölge müdürleriyle yapılan toplantıda bu konu özellikle görüşülmüş ve diğer ilerin de denetimlere ağırlık vermesi yönünde tavsiyesinde bulunulmuş. Adana Bölge Müdürü Hamza Demirdelen bölgenin genel durumu dahil olmak üzere Ceyhan ırmağının geçtiği bu güzel şehirdeki denetimlerin nasıl gittiğini bize aktardı.

“Bölgemiz karayolunda yapılan taşımacılık faaliyetlerinde oldukça hareketli ve yoğun. Hem uluslararası yolcu taşımacılığı, hem de yurt içi yolcu ve eşya taşımacılığı yoğun olarak yapılıyor.  Bizim bölgemizde faaliyet alanları iki başlık altında yoğunlaşıyor. Birisi yatırımlarla ilgili faaliyetler diğeri ise taşımacılıkla ilgili faaliyetler. Tekrar belirtmek gerekirse Adana Bölge Müdürlüğümüz 10 ili kapsamaktadır. Bunların içerisinde üç büyük şehir olmak üzere toplam 10 il vardır. Bunlardan büyükşehir belediyesi olanlar Adana, Mersin, Gaziantep. Bunların haricinde bu üç ݝle ek olarak Hatay, Karaman, Kilis, Kahramanmaraş, Niğde, Adıyaman, Osmaniye’yi de kapsamaktayız.”

Bölge Müdürü Hamza Demirdelen yapılan denetimlerle ilgili olarak ise şunları söyledi; “Taşımacılık sektörünün kayıt altına alınması, sadece belgelendirilmesi yetmiyor. Bunların denetlenmesi de gerekiyor. Denetimlerde şunu görüyoruz; belgesini alan firma veya kuruluş, belgesinin boşa gitmediğini görerek, büyük bir memnuniyet duyuyor. Özellikle yolcularda bir güven duygusu söz konusu oluyor. Belgesini almayan, kayıt dışı olarak çalışan firmalar da -tabi caydırıcı tedbirlerle- bir an önce belgesini alma yoluna başvuruyorlar. Bilindiği gibi ağırlık ve boyut kontrol istasyonları Karayolları Genel  Müdürlüğü’ne bağlı Bölge Müdürlüğü tarafından  işletilmekteydi. Ama Ulaştırma Bakanlığı’ mızın politikası gereği taşımacılığın kontrol altına alınması çerçevesinde Ağırlık ve Boyut Kontrol ݝstasyonları Karayollarından alındı. Ardından Valilikler tarafından işletilmesi üzerine protokol yapıldı; ancak şu anda Bölge Müdürlükleri sınırında olan sabit ağırlık ve boyut kontrol istasyonlarını biz işletmekteyiz.

Denetimlere 1 Temmuz 2007’de başladık. Bölge kapsamında 10 ilde iki sabit kantar aracılığıyla denetimlerimizi yürütüyorduk.  Bakanlık denetimlere özellikle önem verdiği 2008’in başından itibaren 200 seyyar kantarın daha ihalesi yapılarak 2008’in başından itibaren bölgelere dağıtıldı. Seyyar kantarlarla yoğun karayolu taşımacılığını sisteme oturtmak ve kayıt dışı taşımacılığı denetlemek hedefleniyor. Trafiğin yoğun olduğu bölgelerle değişik zamanlarda denetim yapmak mümkün.

“Sabit istasyonlarda 3 vardiya (24 saat), seyyar istasyonlarla denetim noktalarından Adana-Pozantı mevkiinde 3 vardiya (24 saat) diğer 4 nokta olan Ceyhan, Osmaniye, Dörtyol ve Gaziantep’te 1’er vardiya denetim yapılmaktadır.”

 4925 Sayılı Kanunla taşımacılık kayıt altına alındı. 2918 Sayılı Trafik Kanunu ile aşırı tonajın önlenmesi, yollarda  hasar oluşturulmaması için denetimlerin arttırılması yoluna gidildi. Bölge müdürlüğümüz kapsamındaki yapılan denetim istatistiklerinin sonucunda taşımacılığın % 97.73’ünün kayıt altına alındığı görülmüştür. Bölge Müdürlüğümüzün faaliyet alanında bulunan 2 adet sabit Ağırlık Boyut Kontrol ݝstasyonunda ve 5 noktada da seyyar istasyonlarla denetim faaliyetleri yapılmaktadır. Sabit istasyonlarda 3 vardiya (24 saat), seyyar istasyonlarla denetim noktalarından Adana-Pozantı mevkiinde 3 vardiya (24 saat) diğer 4 nokta olan Ceyhan, Osmaniye, Dörtyol ve Gaziantep’te 1’er vardiya denetim yapılmaktadır. Sabit istasyonlarda 4’er eleman, seyyar istasyonlarda 2’şer eleman ve 2’de şoför olmak üzere toplam 24 elemanla istasyonlarda denetim yapılmaktadır.

“Kayıt dışı taşımacılık 2007’de kayıt altına alınmıştı; sıra denetimlere gelmişti.”

Denetimlere tepki gösteren oluyor mu sorumuza ise Demirdelen şu cevabı veriyor; “ݝlk defa denetimlerde ceza ile karşılaşanlar tepki gösteriyorlar. Yaptırımların çok ağır olduğundan şikayet ediyorlar.  Denetimlerden sonra belge almak isteyenlerin de sayılarında artış oldu.  Nakliyecilerden olumlu tepkiler alıyoruz. Nakliye fiyatlarının arttığını belirtiyorlar. Ağır tonaj sonucu toleransımız % 5. Bazen öyle uygulamalarla karşılaşıyoruz ki % 100 aşırı tonaj uygulamaları görüyoruz. Bu aşırı tonajların hem yolların ömrünü azaltıyor hem de karayolunu güvensiz bir hale getiriyor.

Sabit kantarlardaki denetimler bir bakanlık personeli, iki güvenlik görevlisi, iki bayrakçı, bir bilgisayar operatörü ile gerçekleştiriyoruz.  Seyyar kantarlarda ise denetim Emniyet Müdürlüğünün verdiği güvenlik elemanlarının desteğiyle yapılıyor. Cezalardan bahsetmek gerekirse; 2918 sayılı yasa 65/1B’ye göre ağır tonajdan dolayı taşıyana 1.155 YTL, taşıtana 2.311 YTL para cezası uyguluyoruz. Ayrıca son denetimlere bakarsak Adana Bölge Müdürlüğü olarak 73.277 araç denetledik ve bu denetlemeler sonucu 4925 Sayılı Kanuna göre 1.504 araca ceza tutanağı düzenledik. 2918 Sayılı Kanuna göre ise de 1.063 araca ceza tutanağı düzenledik. Bu rakamlar gösteriyor ki Adana Bölge Müdürlüğü tüm bölgelerde denetim sonucu verilen idari para cezalarının yaklaşık % 28.64’ünü oluşturuyor. Tabi݃® ki amacımız ceza yazmak değil, herkesin kurallara uyduğu, güvenli bir karayolu taşımacılığını gerçekleştirmek.  Yaptığımız hizmetin amacı sektörden etkilenen herkesi ve Karayollarımızı yani bütün tarafları korumaktır.”  

 
SRC Belgeleri Hızla Teslim Ediliyor
 
Yanlış Yapanın Gözünün Yaşına Bakmayacağız
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler türkiyetruckfahrertreylernewsKamyonşofördikkat