Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
5 Aralık 2024 Perşembe - 13:43

Akar Lojistik Genel Müdürü Enver Deliktaş 2024 Yılı Lojistik Sektörünü Değerlendirdi

Akar Lojistik Genel Müdürü Enver Deliktaş, yıl değerlendirmesinde bulunurken, 2024 yılında lojistik firmaları açısından beklenilen olumlu seviyelere ulaşılamadığını belirtti.

Akar Lojistik Genel Müdürü Enver Deliktaş 2024 Yılı Lojistik Sektörünü Değerlendirdi

Rota değişimleri yaşanmasıyla beraber nakliyecilere çok büyük sorumluluklar düştüğünü ifade eden Deliktaş; Bakanlıklar ve Derneklerin lojistik firmalarının daha fazla inisiyatif almasına gerek kalmadan, güvenli ortamda problemlerini çözümlemesi gerektiğine vurgu yaptı. Lojistik sektörüne verilen teşviklere de değinen Deliktaş; nakliyecilerin, yatırımlarını gerçekleştirirken krediye ulaşımlarının kolaylaştırılması, uygun faiz oranlarına erişimin sağlanması ve lojistik araçlarının Türkiye sınırları içerisinde de vergisiz mazottan kontrollü şekilde faydalandırılması gerekliliğinin altını çizdi. Lojistik sektörüne yapılan yabancı yatırımları da değerlendiren Deliktaş, bunların iç piyasa üzerinde risk oluşturacağını öngördüğünü ifade etti.

“2024 Yılında Lojistik Firmaları Açısından Beklenilen Olumlu Seviyelere Ulaşılamamıştır”

Sözlerine ilk olarak lojistik sektörünün 2024 değerlendirmesini yaparak başlayan Deliktaş şunları söyledi; “Global’de yaşanan krizler, politik koşulların yarattığı olumsuzluklar, yerelde döviz kurlarının istenen seviyelere ulaşmaması, Ortadoğu ve CIS bölgelerine çalışan firmaların bankalarla yaşadığı finansal problemler, geçiş belgeleri ve vize engellerinin lojistik sektörümüze olumsuz şekilde etkileri olmuştur.  Türkiye’nin transit merkezi haline gelmesi ve pazarda güçlü bir konumu hak etmesi beklenirken 2024 yılı, lojistik firmaları açısından beklenilen olumlu seviyelere ulaşılamamıştır.”

“Scania, Mercedes ve Volvo ile Anlaşma Sağlayarak Filomuza 30 Adet Çekici İlave Ettik”

“Erzincan’da 40 Dönüm Arazi Üzerinde Sera Projemizi Gerçekleştirmekteyiz”

Kendilerinin ise olumsuz koşullarda yatırım yapmanın bir fırsat olduğunu düşünerek, 2024 yılında yatırımlarına devam ettiklerini belirten Deliktaş; “2024 yılında özmal filomuza 30 adet çekici ilave ettik. Bu hususta Scania, Mercedes ve Volvo markalarıyla anlaşma sağladık. Olumsuz koşullarda yatırım yapmanın fırsat olduğuna inanıyoruz.  Bunun yanı sıra Erzincan’da 40 dönüm arazi üzerinde Sera Projemizi gerçekleştirmekteyiz.  Firmamızın lojistik haricinde aynı zamanda akaryakıt, sera, gümrükleme, gayrimenkul ve lüks araç galerisi sınıflarında hizmetleri ve yatırımları bulunmaktadır.” dedi.

“Rota Değişimleri Yaşanmasıyla Beraber Biz Nakliyecilere Çok Büyük Sorumluluklar Düşmektedir”

“Bakanlıklar ve Derneklerin, Lojistik Firmalarının Daha Fazla İnisiyatif Almasına Gerek Kalmadan, Güvenli Ortamda Problemlerini Çözümlemesi Gerekmektedir”

Türkiye’nin güçlü bir transit ülkesi olmasıyla, daha güçlü bir konum haline gelmesi beklenirken, global ve yerelde karşılarına çıkartılan engeller dolayısıyla bu fırsatı tam anlamıyla değerlendirmenin mümkün olmadığını ifade eden Deliktaş sözlerine şöyle devam etti; “Rota değişimleri yaşanmasıyla beraber biz nakliyecilere çok büyük sorumluluklar düşmektedir. Nakliye firmaları kendi inisiyatiflerini kullanarak hareket etmektedirler. Bu alınan inisiyatifler ve sorumluluklar,  çözüm arayışları vs. gibi konular nakliyeciler için gelecekte büyük risk oluşturmaktadır.  Bakanlıklar ve Derneklerin, lojistik firmalarının daha fazla inisiyatif almasına gerek kalmadan, güvenli ortamda problemlerini çözümlemesi gerekmektedir.”

“Yapılan Yatırımların ve Alınan Önlemlerin Yeterli Olduğunu Düşünmüyorum”

Söz konusu birçok koridorun üzerinde bulunan ülkemizin altyapı, mevzuat ve gümrük işlemleri üzerine değerlendirmelerde bulunarak sözlerine devam eden Deliktaş şöyle konuştu; “Ülkemizin konumu gereği denizyolu, karayolu, havayolu ve tren yolu ( yeterli olmasa da) gibi taşıma modlarında uygunluğu bulunmaktadır. Bu doğrultuda yapılan yatırımların ve alınan önlemlerin yeterli olduğunu düşünmüyorum. Talep edilen; transit saha ve serbest depoların artırılması, gümrük sistemlerindeki problemlerin çözümü ve sürekli yapılan güncellemelerin düzene sokulması, şoför vize problemlerinin çözüme kavuşturulması, sınır kapılarındaki yoğunlukların azaltılması,  limanlardaki aktarma, yükleme ve tescil sisteminde yaşanan aksaklıklar giderilmesi, geçiş belgelerindeki yetersizliklerin aşılması ve bunların yanı sıra yabancı plakalara karşı tanınan inisiyatiflerin kaldırılması, ödeme, finansal konularda kolaylıkların sağlanması, teşviklerin yeterli kullandırılması gibi birçok başlıkta çözüme yönelik adımların atılmasını ve gerekli önlemlerin alınmasını, bunun sonucunda gerekli bilgilendirmelerin kişi ve kurumlara ulaştırılmasını önemle beklemekteyiz.”

“Nakliyecilerin, Yatırımlarını Gerçekleştiriken Krediye Ulaşımlarının Kolaylaştırılması ve Uygun Faiz Oranlarına Erişimin Sağlanması Gerekiyor”

“Lojistik Araçlarının Türkiye Sınırları İçerisinde de Vergisiz Mazottan Kontrollü Şekilde Faydalandırılması Gerekiyor”

Lojistik sektörüne verilen teşviklere de değerlendirmelerinde yer veren Deliktaş; “Hizmet İhracatçılar Birliği’nin vermiş olduğu teşvikleri uluslararası arenada kullanmaktayız. Hem milli katılım hem de bireysel katılım olarak  %50’den - %70’e kadar katılım seviyesine göre teşvikler verilmektedir. Yetersiz kalan hususlarda nakliyecilerin, yatırımlarını gerçekleştiriken krediye ulaşımlarının kolaylaştırılması ve uygun faiz oranlarına erişimin sağlanması gerekiyor. Bunun yanı sıra lojistik araçlarının sadece sınır kapılarında değil, Türkiye sınırları içerisinde de vergisiz mazottan kontrollü şekilde faydalandırılması gerekiyor.” dedi.

“Şoför İstihdamında Bizler de Birçok Firma Gibi Problem Yaşamaktayız”

“Taşıma Modlarımızı Değiştirerek, Transit Süreleri Düşürmeye ve Şoförlerimize Gerekli Konforu Sağlamaya Yönelik Çalışmalarımız Bulunmaktadır”

Şoför istihdamında kendilerinin de birçok firma gibi problemler yaşadıklarını belirten Deliktaş şöyle devam etti;  “Orta Asya ve CIS bölgeleri, lokasyon ve rotasyon açısından Avrupa’ya göre daha zor koşullar içermektedir. Dolayısıyla ciddi güç ve dayanıklılık gerektiren bu lokasyonlarda, erkek şoförler çalışmayı tercih ediyorlar. Şoför istihdamında bizler de birçok firma gibi problem yaşamaktayız. Uluslararası ya da yereldeki sınır kapılarında, limanlarda oluşan beklemeler, transit sürelerin uzamasıyla beraber şoförlerin kazançlarında düşüşe sebep olduğu gözlemlenmektedir. Uluslararası alanda çalışan birçok şoför ya farklı ülkelere gidiyor ya da iç piyasada çalışmalarını sürdürüyor. Şoförlerimizin kazançlarının kaybolmaması adına sürekli olarak toplantılarımızı sürdürüyor, gerekli desteği sağlıyoruz. Bunun yanı sıra taşıma modlarımızı değiştirerek, transit süreleri düşürmeye, şoförlerimize gerekli konforu sağlamaya yönelik çalışmalarımız bulunmaktadır.”

“Lojistik Sektörüne Yapılan Yabancı Yatırımların İç Piyasa Üzerinde Risk Oluşturacağını Öngörüyorum”

“İç Piyasanın Elde Edeceği Kazançları, Yabancı Sermayelerin Kontrolüne Bırakmayı Doğru Bulmamaktayım”

Lojistik sektörüne yapılan yabancı yatırımların ise iç piyasa üzerinde risk oluşturacağını öngördüğünü söyleyerek sözlerine devam eden Deliktaş şunları ekledi; “İç piyasanın elde edeceği kazançları, yabancı sermayelerin kontrolüne bırakmayı doğru bulmamaktayım. Küresel tedarik zincirinde rolümüzün artması ile birlikte yatırımların daha da artacağını düşünüyorum.  DFDS, MSC, CEVA gibi firmaların yatırımlarını hızlandırdıklarına şahit olduk.  Türkiye’deki lojistik firmaları geçiş problemleri ve vize engelleri ile boğuşurken, artan maliyetlerle beraber finansal problemler, yerel şirketlerin büyümesini zorlaştırmaktadır.”

“2025 Yılında Orta Asya Ülkelerinde Şubeler Açmaya Devam Edeceğiz”

“Lojistik Sektörü İçin 2025 Yılı Kolay Bir Sene Olmayacaktır”

2025 yılı hedeflerinden bahseden Deliktaş; “Akar Lojistik olarak uluslararası alanlarda faaliyetlerimizi sürdürmeye devam ediyoruz. 2025 yılı hedeflediğimiz veriler doğrultusunda, pazar hâkimiyetini korumak, finans problemlerimizi önlemek amacıyla Orta Asya ülkelerinde şubeler açmaya devam edeceğiz. Bunun yanı sıra uluslararası fuarlara katılarak pazardaki konumumuzu güçlendirmeyi hedefliyoruz. Gelecek sene itibariyle faiz oranlarının düşmesi ve döviz kurlarında artışlar söz konusu olacaktır. Dolayısıyla filo yatırımlarımıza 2025 yılı ortasında devam edeceğimizi öngörmekteyiz.  2024 yılı son çeyreğinde yeni oluşturduğumuz rotalar mevcuttur. Multimodal taşımalar kapsamında İtalya hattında çalışmalarımızı sürdürmekteyiz.  Avrupa’nın her bir noktasına ulaşım sağlamak ve gelen talepleri en iyi şekilde gerçekleştirmek adına çalışmalarımıza devam etmekteyiz.” dedi. Deliktaş lojistik sektörü açısından da 2025 yılı değerlendirmelerinde bulunarak sözlerini sonlandırırken şunları söyledi; “Lojistik sektörü için 2025 yılı kolay bir sene olmayacaktır. Şimdiden firmalar ticari kayıplara uğramamak adına önlem almak zorundadırlar. Son iki sene verileri ile kıyaslama yapıldığında 2024 yılı lojistik şirketlerinin ticari kayıplarını önlemek amacıyla küçülmeye gittiklerine şahit olduk. Aynı şekilde 2025 yılı için yatırım yaparken bu verilere dayanarak temkinli davranmalarında fayda olacağını düşünüyorum.” 

 

 

 

 
Yenİ EV3 ve EV6, Lokman Koçaslan Otomotiv’de!
 
Tırsan ve ZF İş Birliklerini Güçlendiriyor: 30 Yıllık İşbirliği Yeni Bir Anlaşmayla Genişletildi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nükte Trailer Yönetim Kurulu Üyesi İsmail Nükte Türk Treyler Sektörünü Değerlendirdi
Nükte Trailer Yönetim Kurulu Üyesi İsmail Nükte Türk treyler sektörünü ...
"Türkiye’nin Öncü Firmalarından Biriyiz"
Mutlular Transport Yönetim Kurulu Üyesi ve Logista Global Yönetim Kurulu ...
"Müşteriler Kaliteyi Tercih Ediyor"
Seyit Usta Treyler Genel Müdür Yardımcısı Alp Arslan, hem hafif hem dayanıklı ...
 
"Afrika Kıtasına Açılmayı Hedefliyoruz"
Logitrans Fuarında Kamyonum Dergisi mikrofonuna konuşan Hastrailer İhracat ...
Alp Özler Lojistik ile ‘Yükünüz Her Daim Güvende’!
Alp Özler Lojistik yeni başladığı uygulama ile kalite standartlarını bir ...
"Yabancı Sermaye Türkiye’ye Yatırım Yapsın Ancak Bu Kontrollü ve Kontrol Türk Sermayesinde Kalacak Şekilde Olsun"
İmsan Group Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa İmrak 2024 yılı lojistik sektörü ...
 
Otokar Atlas 11 Özellikleri
Atlas kamyon ailesinin üyesi ATLAS 11 hem üst düzey sürüş konforu hem ...
40 Yıla Dayanan Otomotiv Geçmişiyle VSB Başer Grup, Otomotivde Artık Bir Marka!
VSB Başer Grup Otomotiv Genel Müdür Yardımcısı Murat Başarır; 40 yıla ...
DAF UCR Trucks Gerçekleştirdiği Açılış Töreniyle Farkını Bir Kere Daha Ortaya Koydu!
DAF Trucks Türkiye Ekim ayına bayi açılışlarıyla damga vurdu. Bu açılışlardan ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyonumnewstürkiyebustruckfahrerdikkatsrclkw