Yüzde yüz yabancı sermayenin lojistik sektörüne dahil olmasına karşı olduğunu belirten İmrak, bir yatırım yapılacaksa bunun kontrollü ve kontrolün Türk sermayesinde olacak şekilde yapılması gerektiğini belirtti. Aynı zamanda İMS Lojistik’in yakın zamandaki hedeflerinden bahseden İmrak; sektörün gelişimi, dijitalleşmesi ve yeşil dönüşümüne olan inançlarıyla her zaman sektörün ilerlemesine katkı sağlamaya çalıştıklarının altını çizdi.
İlk olarak Logitrans Fuarı ile ilgili olarak görüşlerini paylaşan İmrak şunları söyleyerek sözlerine başladı; “Biz yıllardır bu fuara katılıyoruz ve bundan da gayet memnunuz. İş telaşı ve yoğunluk içerisinde bir araya gelmek çok zorken, burada üç gün içerisinde belki aylarca görüşemeyeceğimiz dostlarımızı ağırlıyoruz. Burada onları misafir ederek yeni projeler üzerine konuşuyor, görüş alışverişlerinde bulunuyoruz. Dolayısıyla bu açıdan Logitrans Fuarı’nın sektörümüz ve ülkemiz için çok önemli ve değerli olduğunu düşünüyorum.”
2024 yılı lojistik sektörü değerlendirmesinde bulunan İmrak şunları söyledi; “Pandemi zamanında lojistiğin ne kadar değerli ve önemli olduğu herkes tarafından idrak edildi. Lojistik durursa hayatında duracağı görüldü. Lojistik bu dönemde bir büyüme yaşadı ancak pandemi sonrası lojistik sektöründe bir daralma söz konusu oldu. Bunun nedenlerinden biri; yaşanan global ekonomik krizdi. Bir diğeri; bu ekonomik krizden Türkiye’nin oldukça etkilenmesi oldu. Üçüncüsü ise; herkesin pandemi sürecindeki büyümeyi düşünerek çok fazla araç ve park yatırımı yapması dolayısıyla lojistik sektörünün şişmiş durumda olmasıydı. 2024 yılında bir daralma yaşandı. Dövizin ve navlun fiyatlarının da artmaması 2024 yılında insanların yatırım planlarını geri çekmesine neden oldu. Aslında ben bunu küçülme veya daralma olarak görmüyorum. Oluşan köpük dağıldı diyebiliriz. Yoksa lojistik sektörü zaten normal akışında seyrediyor.”
Yabancı sermayenin Türk lojistik sektörüne dahil olmasına dair görüşlerini de paylaşan İmrak şu ifadeleri kullandı; “Yüzde yüz yabancı sermayenin lojistik sektörüne dahil olmasına karşıyım. Yabancı sermayeli bir yatırım olacaksa, burada payın çoğunun Türk sermayesinde olacak şekilde yapılması taraftarıyım. Türkiye, Zengezur Koridoru ve Kalkınma Yolu olmak üzere iki önemli koridorun üzerinde bulunuyor. Dolayısıyla bu iki koridorda bulunan ülkemizin yabancı sermayeye tamamen açılması sektörümüze ciddi anlamda zarar verir. Türk nakliyecisinin hareket alanını kısıtlar. Yani tabi ki yabancı sermaye Türkiye’ye yatırım yapsın ancak bu kontrollü ve kontrol Türk sermayesinde kalacak şekilde olsun.”
Şirketlerini yakın zamanda bekleyen gelişmeler hakkında okuyucularımızı bilgilendirerek sözlerini bitiren İmrak; “Şu anda YYS denetiminden geçiyoruz. YYS alma yolundayız. Aynı zamanda Ocak ayında Yeşil Lojistik başvurumuz da olacak. Biz sektörün gelişimi, dijitalleşmesi ve yeşil dönüşümüne olan inancımızla her zaman sektörün ilerlemesine katkı sağlamaya çalışıyoruz ve buna da devam edeceğiz.” dedi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |