Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
20 Ekim 2014 Pazartesi - 12:16

Allison Yeraltı Madenciliğine Damgasını Vuruyor

Knauf Gips KG firması, Hüttenheim madenindeki ham alçıtaşlarının taşınmasında kullanılan üç adet iki akslı Zetros 1822 4x4 çekiciyi, yüzde yirmi iki oranında daha düşük yakıt tüketimi ve yüksek verimlilik sağlaması nedeniyle Allison 3000 Serisi™ tam otomatik şanzımanlar ile güçlendirdi.

Allison Yeraltı Madenciliğine Damgasını Vuruyor

İnşaat malzemeleri üretiminde bir dünya lideri olan Knauf Gips KG firması, Hüttenheim madenindeki ham alçıtaşlarının taşınmasında kullanılan üç adet iki akslı Zetros 1822 4x4 çekiciyi, yüzde yirmi iki oranında daha düşük yakıt tüketimi ve yüksek verimlilik sağlaması nedeniyle Allison 3000 Serisi™ tam otomatik şanzımanlar ile güçlendirdi.
Knauf Gips KG firması, Hüttemheim madeninde ağır yükler, dar virajlar, engebeli arazi ve sürekli dur-kalk gerektiren çalışma ortamında manüel şanzımanlı çekicilerin kapasite bakımından limitli kaldığına karar verdi. Bu doğrultuda operasyonların verimliliğini arttırmak amacıyla iki akslı Zetros 1822 4x4 çekicilerde Allison 3000™ serisi tam otomatik şanzımanlara geçilmesi uygun görüldü.
 
Knauf Gips KG,  Kasım 2012’de Allison donanımlı ilk Zetros aracı, öncesinde 15 yıl boyunca madende kullanılan bir çekici ile yeniledi. Yeni aracın üstün dayanıklılığı ve ekonomik performansı, Knauf firmasını diğer iki kamyonunu da Zetros çekici ile değiştirmeye teşvik etti.  
 
Knauf, hizmete sunulduğu tarihten itibaren ilk yeni Zetros çekicinin yakıt tüketimini düzenli olarak kayıt altına alarak önceki araçları ile karşılaştırdı. Elde edilen etkileyici sonuçlara göre Allison donanımlı Zetros aracın, manüel şanzımanlara sahip diğer çekicilere kıyasla %22 oranında daha az yakıt tükettiği ortaya konuldu.
 
Knauf firmasının Atölye ve Filo Müdürü Norbert Feilner konuyla ilgili olarak; “Zetros, eski çekicilere kıyasla geleceğe yönelik üç büyük adımı teşkil ediyor. Allison şanzımanlar ise daima en ideal vites değiştirme noktalarını seçiyor.” diyor.
 
Zetros çekicileri, Alt Franconia bölgesinde bulunan Hütterheim madeninde çıkarılan ham alçıtaşlarını dağların arasında kalmış, dar, karanlık ve bir labirenti andıran yollardan geçerek kırma makinesine aktarıyor. Bu çalışma toplamda 38 ton ağırlığındaki yükün hareket ettirilmesi, kontrolü ve çekilmesi anlamına geliyor. Her bir kamyon, günde maksimum 30 km/saat hızda yaklaşık 200 kilometre yol kat ediyor.
 
Feilner çalışmalarıyla ilgili olarak; “Çekicilerin, tonlarca ağırlıktaki yükleri sürekli dur kalk şeklinde çekmeleri gerekiyor. Bu nedenle sık sık debriyaj değişmesi gerekirken Allison tam otomatik şanzımanlar ile bu durum ortadan kalkıyor. Allison şanzımanlar, manüel ya da otomatikleştirilmiş manüel şanzımanlara kıyasla daha üstün bir dayanıklılık ve daha az bakım gereklilikleri sunarken sürücüleri günde 500’ü aşkın manüel vites değiştirme işleminde harcanan efordan kurtararak daha rahat bir çalışma ortamı sunuyor,”  diyor.
 
Tork konventörü, motor ile şanzıman arasında doğrudan bağlantı kurarak aracın çalıştırıldığı sırada üstün bir ivmelenme ve yüksek hız değerlerine ulaşıldığında ise doğrudan mekanik çekiş sağlıyor. Tork konvertörünün titreşimleri azaltma etkisi, güç aktarma organlarını yıpranma ve aşınmaya karşı korurken Allison’ın 5. Nesil elektronik kontrolleri de hatalı ve verimliliği düşüren vites değişikliklerinin engellenmesi amacıyla optimal vites değiştirme noktaları sunuyor.
 
Ekonomik ve konforlu bir araç modeli arayışına giren Krauf şirketi, iyi bir süspansiyon, alçak ek yük mesafeleri nedeniyle maksimum 2.90 metre uzunluk ölçüsü ve zorlu sürüş koşullarına yönelik tam otomatik şanzıman özelliklerini ön koşuyor. Tüm bu koşulları sağlayan Allison donanımlı Zetros çekicinin, Hüttenheim madeninde dokuz yıl boyunca faaliyet göstermesi bekleniyor.
 
Mercedes Zetros 1833 4x4 alçıtaşı taşıyıcı
 

Motor R6, LA, 240 kW, 2200 rpm, OM 926 LA,
Euro 3/Euro5
Silindir / Kapasite 7,200 cm³
Motor Gücü 240 kW (326 hp)
Tork (maksimum güç) 1.300 Nm 1,200 - 1,600 rpm
Şanzıman Altı ileri Allison tam otomatik şanzıman 3000R SP
Transfer kutusu dişlisi MB VG 1700-3W 2-hız
Uzunluk x Genişlik x Yükseklik Yaklaşık 6.35 m x 2.52 m x 2.89 m
Dingil Aaalığı 3.90 m
Dönüş yarıçapı Yaklaşık 20 m
Eğim açısı Yaklaşık 31 derece
Yüksüz ağırlık 7,720 kg
Bürüt araç ağırlığı 18,000 kg
Treyler Knauf kuğu boyunlu treyler
 

 
Goodyear ve Rainer Zietlow’dan Yeni Dünya Rekoru!
 
Yanlış akaryakıt kullanımı: facia, ölüm, kayıp!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Goodyear ve Rainer Zietlow’dan Yeni Dünya Rekoru!
Rainer Zietlow, Norveç Nordkapp’tan Güney Afrika Cape Agulhas’a uzanan ...
Beklenen Amarok 4x2 Otomatik Türkiye’de
Volkswagen’in pick up sınıfındaki modeli Amarok, 4x2 otomatik şanzımanlı ...
Sikorsky’den OMSAN’a Bir Ödül Daha…
2008 yılından bu yana Türk Sivil Havacılık sektörünün gelişimine öncülük ...
 
Etis Lojistik, Hamidiye Su’larını taşıyacak
Entegre lojistik çözümleriyle sektörde dikkat çeken Etis Lojistik uzun ...
Şoförlük Mesleği Bitmez!
Ancak daha saygın, daha çekici ve daha talep edilen bir meslek haline ...
Scania’dan Kişiye Özel Seri:“Kızıl Tutku”
Scania’nın, kullanıcılarına kendilerini özel hissettiren serilerine Red ...
 
Ekim Sayımız Çıktı!
Kamyonum Dergisi Ekim sayısı ile okuyucularıyla buluşuyor. Avrupa’nın ...
Michelin Lastikleri 3’üncü Havalimanında Kullanılacak
İstanbul’da inşası başlanan yüksek kapasiteli İstanbul’un Üçüncü Havalimanı ...
Gönülden Gönüle Sevgi Yolu
Azerbaycan temaslarına Türk ve Azeri Şehitliğini ziyaret ederek başlayan ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
treylersrckamyonumdikkatsondakikaşoförnews haberler kamyoncu