Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
15 Ekim 2012 Pazartesi - 09:12

Allison’ın Hibrit Otobüsleri İle Her Şey Yemyeşil!

2008 yılına geri döndüğümüzde, Allison H 50 EP ile donatılan ilk 18 metrelik belden kırma Solaris Urbino hibrit otobüs, Almanya’nın Hannover şehri toplu taşıma operatörü "Ustra Hannoversche VERKEHRSBETRIEBE AG (kısaca üstra’da) tarafından hizmet vermeye başladı. Fraunhofer Enstitüsü’nün de katıldığı yoğun testlerin sonunda, 10 adet Allison donanımlı hibrit otobüs daha 2011 yılı Eylül ayında üstra’nın otobüs filosunda yerini aldı.

 

Hannover’de hizmet veren Allison donanımlı 11 hibrit otobüs, bugüne kadar 750.000 kilometrenin (466.028 mil) üzerinde yol yaptı ve yaklaşık 5 milyonun üzerinde yolcu taşıdı.

 

Şu an Almanya, Hannover’de her birinin üzerinde “Her şey yeşil” yazan 11 adet hibrit otobüs hizmet veriyor. Şehir merkezi boyunca Haltenhoffstraße‘dan Altenbekener Damm’a kadar 121. hat üzerinde manzara, artık bu otobüsler olmadan hayal edilemiyor. İlk hibrit otobüsün 2009 yılında üstra’da test sürüşüne başladığı günden bu yana, 121.hattın hibrit otobüsler için uygun olduğu düşünülüyordu. Duraklar arasındaki kısa mesafeler, düşük ortalama hız ve yolcuların yoğunluğu göz önünde bulundurulduğunda hibrit otobüslerin sunduğu avantajlar bu hatta büyük faydalar sağlıyor. Kırsal alanlara veya banliyö hatlarının bulunduğu bölgelere göre daha yoğun ve hassas frenlemeye ihtiyaç duyulan bu güzergah üzerinde hibrit otobüsler en verimli şekilde kullanılıyor.

Otobüs servisleri ve üstra şehir içi otobüsleri araç mühendisliği sorumlusu Hubert Nawa yaptığı açıklamada; “Sürekli dur-kalk gerektiren şehir içi hatlarda ihtiyacınız olan tek şey hibrit otobüsler. Çünkü avantajları gerçekten çok fazla. 121. hat boyunca, hibrit otobüsler yaklaşık yüzde 30 oranında yakıt tasarrufu sağlıyor” diyor.

İstatistiksel olarak her bir hibrit otobüs, ön görülen 12 yıllık ömrü boyunca 88.100 litre (23.273 galon) dizel yakıt tasarrufu sağlayacak. Bu rakamlar, bu güne kadar alınan fiili ölçümlerle yakıt tüketimini 18,8 oranında azalttığının doğrulanması ve tahmini olarak tüm hizmet dönemine yansıtılması ile hesaplanıyor. Aynı zamanda, bu hesaplamalarda aşırı sıcaklar dikkate alınmalıdır. Şiddetli geçen kış aylarında, özellikle ısıtma sistemi gibi araçta çalıştırılması gereken ek fonksiyonlar da bu rakamları etkilemektedir.

 

Daha az ses, daha fazla çevre koruma

CO2 emisyonlarında sağlanan düşüş ve yakıt tasarrufu, hibrit otobüslerinin önemli avantajlarından sadece bazıları. Bu faydaların yanı sıra Hibrit otobüsler üstra için çok önemli olan gürültü kirliliğini de azaltıyor. Nawa “121. hat yakınında yaşayanlar gerçekten çok mutlu. Onlar neredeyse hibrit otobüsün geçtiğini duymakta zorlanıyorlar” diyor.

Üstra Çevre Yönetim Müdürü Jens Ernsting ise açıklamasında; “Tüm faydalarının yanı sıra hibrit otobüsler, bize daha fazla yolcu sayısı ve bağlantılı yolcu kazandırıyor. Toplu taşıma araçlarında yer alan her kişi de aktif olarak iklimin korunmasına katkıda bulunuyor” diyor.

Bu düşünceyle Çevre ve Doğa Koruma Federal Bakanlığı tarafından devlet, 2011 yılında 10 yeni hibrit otobüsün satın alması için 1.120.000 avroluk (1,41 milyon dolar) bir destekte bulunmuştu.

 

Allison hibrit teknolojisi hızlandırıyor

Özellikle güçlü hızlanması nedeniyle Hubert Nawa Allison H 50 EP hibrit sisteminin büyük bir hayranı. “Allison sistemi ile donatılmış otobüsler ile gerçek performansınızı ortaya koyabilirsiniz. Bize göre bu, işletim sürelerinin hızlanması demek. Üstün ve serbest vites ivmesi, sürücü ve yolcuların daha rahat yolculuk yapmalarını sağlıyor” diyor.

Solaris hibrit otobüsler, her biri patentli iki modlu paralel Allison H 50 EP hibrit sistemini içeriyor. Allison hibrit sistemi 6692cm3 kapasiteli, 181 kW (246 hp) Cummins dizel motor tarafından üretilen tork ile iki elektrikli 75 kW jeneratör tarafından kombine ediliyor. Elektrik motorları, güç ve tork üretmek için dizel motora daha az gereksinim duyarak, otobüsün faaliyete geçmesine önemli ölçüde katkıda bulunuyor. Yüksek kapasiteli aküler frenleme sırasındaki enerjiyi depolayarak daha sonra otobüsü hızlandırmak için güç olarak yeniden kullanılıyor.

 

Vazgeçmek zor

Hibrit otobüs sürücüleri, yeni sürüş deneyimine çok hızlı adapte olunması konusunda hem fikir oluyor. Başlangıçta, frenleri neredeyse hiç kullanmak zorunda olmamak sıra dışı bir deneyim gibi geliyor. Aslında, sürücüler gaz pedalından ayaklarını çekerek gaz kestiğinde elektrikli motor, otobüsü yavaşlatırken, otobüsün çatısındaki yüksek kapasiteli nikel metal hibrit aküyü şarj ediyor. Hatta, yumuşak ve kesintisiz otobüs  kalkışı sürücülere başlangıçta garip geliyor. Şimdi ise sürüşteki farklar, sürücülere ve yolculara sağladığı performans ve konfor sayesinde çok daha vazgeçilmez oluyor.

Üstra’da tüm sürücüler, düzenli olarak yakıt tasarrufu sürüş eğitimi alıyor. Bu eğitim, hibrit otobüs teknolojisinden tam olarak yararlanmak, en iyi performans ve tasarrufu sağlamak için yineleniyor.

 

Hibrit otobüs pazarındaki deneyim

Allison Transmission Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Pazarlama Müdürü Manlio Alvaro açıklamasında; “Kanıtlanmış hibrit sistemimiz ile donatılmış otobüslere dünyada giderek daha fazla şehirde güven duyulmasından dolayı çok mutluyuz. Çünkü hibrit müşterilerimiz aslında  sürdürülebilirliğe ve çevre korumaya yatırım yapıyor. Hibrit sistemlerimizin otobüslerde gösterdiği performans, dayanıklılık ve güvenilirlik, Allison deneyimi ile birleştiğinde sağlanan düşük servis maliyetleri, filo operatörlerinin karar sürecinde çok önemli bir faktör olmaya devam ediyor” dedi.

 

Allison Transmission, 2003 yılında H 40/50 EP sisteminin seri üretimine başladı. Şu anda, Allison iki modlu paralel hibrit sistemleri ile donatılmış 5.000'den fazla şehir içi otobüsü dünya çapında 230’u aşkın şehirde faaliyet gösteriyor. Allison ile donatılmış hibrit otobüslerin yaklaşık 100 milyon litre (26.4 milyon galon) dizel yakıt tasarrufu sağladığı ve 259,000 ton fazla karbon dioksit emisyonunun atmosfere salınmasını engellediğini ön görülüyor.

 

 

 

 
En Büyük Lojistik Deposu Gebze’de
 
Citroën’de Ekim Ayinda da Ötv Zammi Yok!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
En Büyük Lojistik Deposu Gebze’de
Dünyanın lider lojistik firmaları arasında yer alan CEVA Lojistik, Türkiye’deki ...
Üç Lider El Ele
Treyler sektörünün lideri Tırsan Treyler, sıvı gıda taşımacılığında ülkemizin ...
EBUS 2012 Ödülü ZF’nin
ZF AVE-130 Elektroportal Aksının başarısı: Alman Trafik Derneği (VDV) ...
 
Avrupa, hibrid ve elektrikli kamyon-otobüs merkezi olacak
Frost & Sullivan'ın analizine göre Avrupa, Ortadoğu ve Afrika pazarlarında ...
yeni trend araç paylaşımı
Gelişmesini hızla sürdüren kentleşme olgusu ve değişen sosyal tercihlere ...
UTİKAD’dan Sektörel Eğitim Atağı!
Türk Lojistik sektörünün hızla artan nitelikli işgücü talebine katkıda ...
 
OTOMOTİVDE DARALMA DEVAM EDİYOR!
OSD Ocak-Eylül dönemine ilişkin verilere göre otomotiv pazarındaki daralma ...
TIR Karnesi İstatistikleri Açıklandı!
TOBB’un Uluslararası Karayolu Taşımacılığına İlişkin İstatistiklerine ...
GÜVEN VEREN,GÜÇ KATAN İTHAL ATEGOLAR TÜRKİYEDE…
*HER YOLDA ZORLANMADAN GİDEN,YÜKSEK MANEVRA KABİLİYETİNE SAHİP İTHAL ATEGO ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrerlkwnewssrckamyoncutreyler haberler türkiyetruck