ZF AVE-130 Elektroportal Aksı, şehir içi otobüslerinde tamamen elektrikli tahrik gerçekleştiriyor. Tekerden gerçekleşen tahrik, alçak zeminli portal aksa entegre edilmiş iki elektrik motoru ile sağlanıyor. EBUS ödülü 28 Eylül 2012 tarihinde Köln şehrinde ZF’ye takdim edildi.
Köln’deki DEVK merkezinde EBUS Award ödülünü teslim alan ZF Ticari Araçlar Aks Sistemleri Başkanı Sn. Andreas Moser törende: “EBUS Award ödülü sadece geleceğe yaklaşım açısından değil, gerçek hayatta sınırsız uygulama imkanı bulabilen yenilikçi Elektrobüslerin gelişimi bakımından da önem taşımaktadır. Şehir içi trafiğinde CO2, toz ve ses kirliliğine çözüm aranırken, ZF AVE-130 Elektroportal Aks tüm bunları sağlamaktadır”. dedi.
“Emisyonsuz ve Sessiz Tahrik Sağlıyor”
ZF AVE-130 Elektroportal aksları şehir içi otobüslerinin emisyonsuz ve sessiz tahrik edilmesine imkan sağlıyor. Tekerleklere yapılan tahrik, alçak zeminli portal akslara entegre edilmiş, her biri 120kW gücünde olan, su soğutmalı, asenkron motorlar vasıtası ile gerçekleştiriliyor.
2010 yılından itibaren 150 adet ZF Elektroportal aks ile çoğunluğu körüklü otobüs olan EvoBus marka araçlarda olmak üzere, 2 milyon km üzerinde saha testleri yapıldı. 2013 yılı sonuna kadar dünya çapında birçok projede, çevre dostu ve yenilikçi ZF Elektroportal Aks AVE-130 kullanımına geçilecek. Uygulamalarda bugün güncel hale gelmiş olan Yakıt Hücresi, Akümülatör, Supercap (supercondenser), Troleybüs ve Dizel Jeneratörü (seri hibrit) gibi tüm enerji kaynakları kullanılabilecek.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |