Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
12 Ekim 2012 Cuma - 16:40

Avrupa, hibrid ve elektrikli kamyon-otobüs merkezi olacak

Frost & Sullivan'ın analizine göre Avrupa, Ortadoğu ve Afrika pazarlarında hibrid ve elektrikli kamyon ve otobüs üretiminde yaşanan yüksek rekabet, sürdürülebilir büyüme ve gelişmeye zemin hazırlıyor.

Avrupa, hibrid ve elektrikli kamyon-otobüs merkezi olacak

Frost & Sullivan, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika pazarlarında hibrid ve elektrikli ticari araç sektöründe agresif genişleme stratejisinin

çok büyük fırsatlar yaratacağını vurguluyor

 

Avrupa, hibrid ve elektrikli kamyon-otobüs üretiminde rekabet merkezi olacak

2010 yılında Türkiye’de faaliyetlerine başlayan dünyanın önde gelen araştırma ve danışmanlık kuruluşlarından Frost & Sullivan, Türkiye’de hazırladığı başta enerji, otomotiv, savunma ve sağlık olmak üzere çeşitli sektörlerde uzun vadeli pazar öngörülerini de kapsayan raporlarıyla uluslararası şirketlerin ve yatırım fonlarının Türkiye’deki faaliyetlerine yardımcı olmanın yanı sıra farklı sektörlerde birçok Türk firmasına özel araştırma ve danışmanlık hizmetleri vererek iç ve dış pazarlarda büyümelerine yardımcı olmayı sürdürüyor. Bu kapsamda Frost & Sullivan, hibrib ve elektrikli kamyon ve otobüs üretimi kapsamında Türkiye ticari araç üreticilerini de yakından ilgilendiren küresel pazarlar arasındaki rekabeti ve işbirliğini mercek altına alıyor.

 

Frost & Sullivan'ın analizine göre Avrupa, küresel ölçekte hibrid ve elektrikli orta-ağır kamyon ve otobüs segmentinde en rekabetçi bölgesel pazar haline gelecek. Bu durum özellikle orijinal ekipman üreticileri (OEM) ile tedarikçi kısmında rakiplerin artmasının beklendiği transit otobüs segmenti için geçerli olacak.

 

Şartlar hibrid ve elektrikli ticari araçları gerektiriyor

Avrupa, Ortadoğu ve Afrika'yı kapsayan "Orta-Ağır Hibrid ve Elektrikli Ticari Araç Pazarının Stratejik Analizi" başlıklı çalışmada Frost & Sullivan, 2020 yılında küresel olarak üretilen tüm orta-ağır ticari araçların yaklaşık yüzde 7’sinin hibrit/elektrikli güç aktarım sistemlerine sahip olacağını ileri sürüyor.

 

Enerji fiyatlarının dalgalanması, enerji bağımsızlığı, tüketicilerin yeşil teknolojilere gitgide artan talebi, OEM ve tedarikçilerin hibrit/elektrikli ticari araç geliştirme yönündeki faaliyetlerinin sürdürülebilir büyüme ve gelişmeye zemin hazırladığını ifade eden Frost & Sullivan Endüstri Analisti Bharani Lakshminarasimhan, tüm alternatif güç aktarım teknolojileri arasında hibrid teknolojinin mevcut altyapıya en az baskıyı uygulayan teknoloji olduğunu belirtiyor.

 

Analiz kapsamında, hibrid ve elektrikli orta-ağır kamyon ve otobüs üretiminin 2020 yılına kadar Avrupa, Ortadoğu ve Afrika’da 45,000’i bulması bekleniyor. Bu zaman zarfında, hibridlerin, ticari olarak üretilen tüm orta-ağır hibrid ve elektrikli ticari araçların yarısına karşılık geleceği tahmin ediliyor.

 

Lakshminarasimhan, bu araçlarla ilgili olarak halihazırda çoğu potansiyel müşteri tarafından engel olarak kabul edilen başlangıç maliyetleri ve kullanım ömrü maliyetlerini azaltacak yenilikçi ürün, teknoloji ve tedarik zincirleri geliştirme ihtiyacının altını çiziyor. Nitekim OEM’ler ve tedarikçiler, hızla değişen pazardaki büyüme ivmesini desteklemek için hem bağımsız olarak hem de işbirliği içerisinde dikey ve sanal entegrasyon kombinasyonu çerçevesinde çalışmalar yürütüyor.

 

Sektörün önünde duran engeller hakkında ise Lakshminarasimhan şunları söylüyor: "Şu an pazarda en büyük zorluk, teknolojinin yüksek başlangıç maliyeti ve hibrid/elektrikli araçların başta uzun mesafe nakliye hareketi olmak üzere çok çeşitli ticari araç hizmet döngülerini destekleyememesidir. Yeni oluşan pil teknolojisi ve sıvılaştırılmış petrol gazı ve basınçlı doğal gazla (LPG/CNG) çalışan ticari araçlar gibi gelişmekte olan teknolojilerin yarattığı rekabet, hibrid ve elektrikli ticari araçların pazara daha hızlı girmesini engelliyor."

 

Pazarın gelişmesi için dikey entegrasyon öngörülüyor

Frost & Sullivan'ın araştırmasına göre yakın gelecekte modül tedarikçilerin marjları daralacak. Hacimler artmaya başlayıp OEM’ler ücretlendirme baskılarını artırdıkça, aynı durum parça tedarikçileri için de geçerli olacak. Şu anki hibridlerin görev döngüsü kısıtlaması, hedeflenen belli mesleklerde ve görev döngülerinde en yüksek verimliliği sağlayan araç ve ürünleri geliştirmeyi amaçlayan uyumlu stratejilere olan ihtiyaca işaret ediyor.

OEM’lerin görev döngüsü odaklı ürün platformları geliştirmelerinin şart olduğunu belirten Lakshminarasimhan, sürdürülebilir bir pazar büyümesi ve gelişimi sağlamak için tedarikçilerin dikey entegrasyona odaklanmaları gerektiğinin altını çiziyor.

 

 
yeni trend araç paylaşımı
 
Araç içi bilgi bombardımanı tasarımı tetikliyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
yeni trend araç paylaşımı
Gelişmesini hızla sürdüren kentleşme olgusu ve değişen sosyal tercihlere ...
UTİKAD’dan Sektörel Eğitim Atağı!
Türk Lojistik sektörünün hızla artan nitelikli işgücü talebine katkıda ...
OTOMOTİVDE DARALMA DEVAM EDİYOR!
OSD Ocak-Eylül dönemine ilişkin verilere göre otomotiv pazarındaki daralma ...
 
TIR Karnesi İstatistikleri Açıklandı!
TOBB’un Uluslararası Karayolu Taşımacılığına İlişkin İstatistiklerine ...
GÜVEN VEREN,GÜÇ KATAN İTHAL ATEGOLAR TÜRKİYEDE…
*HER YOLDA ZORLANMADAN GİDEN,YÜKSEK MANEVRA KABİLİYETİNE SAHİP İTHAL ATEGO ...
Standard Profil ENOVIA V6 çözümünü tercih etti
Otomotiv sektöründe sızdırmazlık profil sistemlerinin lider tedarikçisi ...
 
V1 Challenge’tan yeni bir rekor
V1 CHALLENGE AYDIN SOKAKLARINDA 10 BİNİ AŞAN SEYİRCİYLE TARİH YAZDI
Carlos Ghosn ve Bruno AncelIn
Automotive News Europe dergisi Renault-Nissan İttifakının Başkanı Carlos ...
Üç Lider El Ele
Treyler sektörünün lideri Tırsan Treyler, sıvı gıda taşımacılığında ülkemizin ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
bussrcnewskamyoncu haberler kamyonumşofördikkatsondakika