Özel bir şirketin maliyetleriyle kıyaslandığında belediyenin çöp toplama işlemini doğrudan yapmasının daha düşük maliyetli olduğunu gösteren bir rapor sonrasında Aurich Belediyesi, atık toplama görevini kendi üstlenerek Norddeich, Neßmersiel ve Greetsiel gibi deniz kenarındaki kasabalar ve Doğu Frisian adasındaki Norderney'i de içeren 100,000 hanenin çöp masraflarını 2011 yılında yaklaşık yüzde 9.5 azaltırken 2012 yılında buna yüzde 2.6 oranını ekleyerek, toplam yüzde 12'nin üzerinde bir tasarruf sağlamayı başardı.
2.1 Milyon Euro’luk Yatırım
Aurich, atık toplama görevi için 16'sı sürücü olmak üzere, 19 kişiyi işe aldı ve Allison 3000 Serisi tam otomatik şanzımanla donatılmış 11 yeni DAF araca yaklaşık 2.1 milyon Euro yatırım yaptı. İhale sırasında, filonun teknisyen direktörü Carsten Appelhoff açısından gerçekten sağlam bir şanzıman ve servise yakınlık öncelikli iki kriter olarak ön plana çıkıyordu. Carsten Appelhoff yaptığı açıklamada; “Her kamyon, günde yaklaşık 800 çöp bidonu boşaltıyor. Bu nedenle, günde 1000 kez durmaya dayanabilecek sağlamlıkta araç aktarma organlarına ihtiyacımız var. Ayrıca, servisin kolayca ulaşılabilir olması ve rutin bakım için düşük bir maliyet bizim için önem taşıyor. Böylece aracın kullanım dışı kalmasının en aza indirilmesini ve maliyetlerinin azalmasını sağlayabiliyoruz,” dedi.
Şu anda on adet 228 kW'lık (310 PS) DAF CF 75 HS Fahrzeugbau yandan yüklemeli kamyon bir kişi tarafından kullanılarak ana bölgeye hizmet veriyor. Ayrıca sabit konteynerli yükleyiciye sahip yedi kamyon ve CWS konteyner yükleme sistemine sahip üç kamyon bulunuyor. Bölgelere göre farklılık göstermek ile birlikte her aracın, ortalama 1,700 çalışma saatinde yaklaşık 48,000 km. yol kat ettiği bildirildi.
Debriyaj Tamirine Son
Verimli bir çalışma döngüsü ve daha düşük bakım maliyeti sayesinde Allison tam otomatik şanzımanlarla donatılmış araçlar, çöp toplama çalışmaları için ideal olarak ön plana çıkıyor. Allison’ın Continuous Power Technology™/Sürekli Güç Teknolojisi, araçların daha verimli çalışması için patentli tork konvertörü sunuyor ve kesintisiz vites değiştirme sağlıyor. Tork konvertörü sadece aracın daha iyi kalkış yapmasını sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda masraflı debriyaj tamirini de ortadan kaldırıyor. Ayrıca tork sarsıntılarına karşı aktarma organlarını da koruyor. Debriyaj değişimi gerekli olmadığından tam otomatik şanzımanlar işletmecilere tasarruf sağlarken, aracın kullanım dışı olma süresini de kısaltıyor.