Frost & Sullivan'ın yeri araştırmasına göre araç içi bilgi içeriği, otomotiv ekran ve gösterge panellerinin tasarımında devrim yaratacak
Araç içi bilgi bombardımanı tasarım devrimini tetikliyor
İnternet ve akıllı telefon gibi teknolojiler yön veriyor
Araç içi bilgi miktarındaki yüksek artış, otomotiv bilgi-eğlence pazarındaki görüntü sistemleri tasarımı konusunda bir devrimi tetikliyor. Akıllı telefonların hayatın her alanında kendine yer bulması, aynı işlevselliğin araçların içerisinde de mevcut olması yönünde bir talep yaratıyor. Geniş dokunmatik ekran gibi teknolojiler otomotiv bilgi-eğlence pazarında yeni bir ürün haline geliyor. Araçlarda gelişmiş teknoloji biçimleri gittikçe daha fazla kullandığından, entegre bilgi ekranlarına olan ihtiyaç daha geniş kapsamlı ve çeşitli bir hal alıyor.
Frost & Sullivan'ın "Avrupa ve Kuzey Amerika Otomotiv Ekran ve Gösterge Paneli Pazarlarının Stratejik Analizi" başlıklı araştırmasına göre Avrupa’da merkezi ekran, dokunmatik ekran ve göz hizası gösterge pazarının 2017 yılına kadar sırasıyla 9,5 milyon, 2 milyon ve 0,5 milyon seviyesine ulaşması bekleniyor. Kuzey Amerika’daysa merkezi ekran, dokunmatik ekran ve göz hizası gösterge pazarının 2017 yılına dek sırasıyla 6 milyon, 3 milyon ve 0,4 milyon olacağı tahmin ediliyor.
İnternet bağlantısı ve çeşitli internet hizmetleri, akıllı telefon uygulamaları ve eğlenceyle ilgili işlevlerin araç içerisinde bilgi yoğunlaşmasına yol açtığını ifade eden Frost & Sullivan Araştırma Analisti Krishna Jayaraman, bu gelişmenin, tüm bilgi içeriğine ev sahipliği yapacak büyük ve akıllı bilgi ekran sistemlerine ihtiyaç duyulmasına sebep olduğunu belirtiyor. Jayaraman, rahatlık, uygunluk ve emniyete ilişkin araç içi bilgilere olan talebin bir bilgi bombardımanına neden olduğuna, bu bilgileri sergilemek için yeni teknolojilere ve daha büyük ekranlara ihtiyaç duyulduğunu vurguluyor.
Bilgi sistemleri sürücünün dikkatini dağıtmamalı
Araç içi bilgi yoğunluğu ve sürücü dikkatinin dağılmaması konusunda Jayaraman şunları söylüyor: “Bilgi yönetimi büyük bir zorluk ve sürücünün dikkatinin dağılmasıyla yakından ilgili. Otomotiv orijinal ekipman üreticileri (OEM’ler) rekabette ön sıralarda yer tutmak için yeni teknolojiler sunmakla insan makine arayüzünü (HMI) mümkün olduğunca basit tutma arasında bir denge sağlamak zorunda. Bilgilerin önceliklendirilmesi ve farklı araç içi ekranlara bölünmesi şu anda en büyük ihtiyaç.”
Sürücüde bilgi bombardımanının kamçıladığı dikkat dağınıklığı yalnızca ilave bilgileri saklamakla kalmıyor, aynı zamanda bilgileri önceliklendirerek sürücüye yansıtılan bilgi miktarını sınırlayan HMI çözümlerine yönelik ihtiyacı ortaya koyuyor. Buna bağlı olarak daha fazla bilgiyi barındıracak büyük merkezi ekranlara daha fazla ihtiyaç duyuluyor. Ancak, giriş arayüzlerinin çok kipliliği tek başına yardımcı olacak düzeyde bulunmuyor. Bunun için bilgilerin önceliğe göre farklı ekran seçeneklerine bölünmesi zorunlu gözüküyor.
Frost & Sullivan'ın araştırma sonuçlarına dayanarak Jayaraman bazı önerilerde bulunuyor. Araca özgü olan ve sürüş esnasında gerekli işlevlerin göz hizasındaki göstergelere ve gösterge panellerine yansıtılması gerektiğini ifade eden Jayaraman, eğlenceye yönelik diğer özelliklerin ise merkezi ekranlarda kalmaya devam edebileceğini belirtiyor. Jayaraman ayrıca, dikkat dağınıklığını azaltmak için web-tabanlı içeriğe erişim özgürlüğünü kısıtlamanın da oldukça önemli olduğunun altını çiziyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |