Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
7 Mayıs 2007 Pazartesi - 00:00

Bakan' dan Duygusal Veda...

Bakan  dan Duygusal Veda...

“Zor hemen yapılır, imkansız zaman alır.”

İletişim, havacılık, denizcilik, demiryolları, karayolları sektörlerinde meydana gelen değişimi ve gelişimi rakamlarla ifade eden Yıldırım dört buçuk yıl içerisinde Ulaştırma Bakanlığı’nın kamuda kullandığı kaynak miktarının 28 katrilyon olduğunu ve temettü yoluyla alınan vergilerle birlikte 50 katrilyon katkı sağladığını açıkladı. Binali Yıldırım, bir yandan hizmetleri olabildiğince hızlı yapmanın, diğer taraftan devletin bütçesine 50 katrilyon sokmanın zor olduğunu fakat bunu başardıklarını dile getirdi. Yıldırım ayrıca, Türkiye’ye ulaştırma, haberleşme sektöründe finanstan sonra yerli ve küresel sermayenin girmesini sağladıklarını da belirterek şöyle dedi: “Zor hemen yapılır, imkansız zaman alır anlayışıyla çalıştık. Yaptığım hiçbir şeyden pişman değilim.”

Ulaştırma sektörünün tüm yönüyle değerlendirildiği basın toplantısında, sektörde gerçekleşen ilklerden bahsedildi. Binali Yıldırım, iletişim sektöründe ‘ Dinleniyor muyuz?’ sorusunu ortadan kaldıracak uygulamalar yapıldığını, kayıt dışılığın önlendiğini, demiryollarında ise Cumhuriyet tarihinden bu yana yapılan en önemli yatırımların gerçekleştirildiğini dile getirdi. Yıllardır tamamlanamayan projeleri tamamladıklarını ve yeni projelerin hazırlandığını belirten Yıldırım, yaptıkları çalışmaları şöyle anlattı: “ Yüz yıllık rüya Marmaray 2010 yılı sonunda hizmete açılacak. Ankara- İstanbul arası hızlı tren projesinin Eskişehir etabı tamamlandı. Deneme sürüşlerine başlandı. Bu yıl içerisinde Ankara- Eskişehir arası seferler başlayacak ve 2009’da tamamen bitmiş olacak. Demiryolu yük taşımacılığında ise blok tren yük taşımacılığına geçildi. Böylece taşıma miktarında beş kat artış oldu. Göreve geldiğimizde, Türkiye dışına demiryolu taşımacılığında faaliyet yoktu. Şimdi ayda tarifeli bin sefer yapılıyor; Asya’dan Avrupa’ya. Ro- La taşımacılığını da yine bu dönemde başlattık.”

Denizcilik sektörüyle ilgili açıklamalarda bulunan Yıldırım, Türk denizcisinin bu dönemde altın dönemini yaşadığını ifade etti. Ulaştırma Bakanı denizlerde de güvenliğin arttığını söyleyerek gemi trafik hizmetlerinin devreye sokulmasıyla birlikte, ham petrol taşıması artmasına rağmen güvenlik sorununun yaşanmadığını ve 4.5 yıl içerisinde kaza olmadığını söyledi. Yıldırım ayrıca, “Denizcilikte devrim ÖTV’nin kaldırılmasıyla yakıtın yüzde 65 ucuzlaması oldu. Taşıma ücretlerinde sağlanan indirim, karadan denize 7.5 milyon araç kaydırılmasını sağladı. Bu da daha az çevre kirliliği, daha az kaza ve beraberinde pek çok olumlu gelişmeyi getirdi.” dedi.

Karayolu sektöründe ise bu dönemde ilklerin gerçekleştiğini, elli yıldır mevzuatı olmayan sektörü, Karayolu Taşıma Kanunu ile kurumsal bir yapıya kavuşturduklarını söylerken, kaydı tutulmayan sektörün kayıt altına alındığını sözlerine ekledi.

Konuşmasının sonunda önce vatandaşın kendisine güç ve destek verdiğini, daha sonra 120 bin çalışan ile bu başarı öyküsünü yazdıklarını söyleyen Yıldırım, duygusal anlar yaşarken, basın mensuplarına, “ Sizinle çok güzel zamanlarımız oldu, hakkınızı helal edin.” dedi. Toplantı sonrasında bir basın mensubunun sorduğu “Çok bol vaktiniz olacak, ne yapmayı düşünüyorsunuz?” sorusuna ise “Boş vaktimin olacağına senin kadar emin değilim. Önümüzde çok önemli 2.5 ay var. Milletimizin içinde, halkımla daha fazla bir arada olarak 4.5 yılın hesabını vereceğim. En önemli programım bu.” şeklinde yanıt verdi.

Görevi kime devredeceğini bilmediğini söyleyen Bakan, Cumhuriyet tarihinde 68 yılda 67 bakanın görev yaptığını hatırlatarak, 4.5 yıl kesintisiz görev yapan ve erken ayrılmasına rağmen Cumhuriyet tarihinin en uzun bakanı olduğunu söyleyerek toplantıyı noktaladı. Binali Yıldırım'ın yerine Denizcilik Müsteşarı İsmet Yılmaz Ulaştırma Bakanlığı'na atandı.

 
'Karayolu ile demiryolu birbirini tamamlayan iki taşıma modudur.'
 
Alman Vize Sorununda Çözüm
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyoncu haberler Kamyonsondakikakamyonumtreylerşoförfahrerlkw