Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
17 Mart 2012 Cumartesi - 12:26

Benzin kavgası!

Petrol Ürünleri İşverenler Sendikası (PÜİS) Genel Başkanı Muhsin Alkan, Türkiye'de artık benzin satamaz halde olduklarını belirtti

Benzin kavgası!

Petrol Ürünleri İşverenler Sendikası (PÜİS) Genel Başkanı Muhsin Alkan, son dönemde akaryakıtta bazı ana dağıtıcı şirketlerin kanuna aykırı olarak bayilikler açarak ucuz benzin sattığını, kendilerinin ise bayi olarak bu şirketlerle rekabet edemediklerini ve bundan son derece rahatsızlık duyduklarını bildirdi.

Alkan, ''O zaman EPDK bizi de serbest bıraksın, biz de direk TÜPRAŞ'tan akaryakıt alalım ve o ana dağıtıcılardan daha fazla fiyat kıralım'' dedi.

Alkan, son dönemde ''ucuz benzin satıyorum, aracıyı devre dışı bıraktım'' şeklinde söylemleri olan bazı şirketlerin aslında bayi olmadığını, ana dağıtım şirketi olduğunu ve perakendecilik yaptığını savundu.

Söz konusu şirketin başka isimler altında veya kendi ortaklığı altında, tamamen kendisine ait olan şirketlerde perakendecilik yaptığını iddia eden Alkan, ''Yüzde 5, yüzde 5 şeklinde bayi ve dağıtıcı karı var. Bunlar direk kendileri sattığı için bayi karını piyasaya iskonto olarak sunuyor'' dedi.

Bayinin bunlarla rekabet edebilmesinin mümkün olmadığını kaydeden PÜİS Başkanı, ''(ben ucuzakaryakıt satıyorum) diyor. Esasında ucuz akaryakıt satmıyor, kendi karından ödün vermiyor, bayinin karı kadar indirime gidiyor'' dedi.

5015 sayılı Petrol Kanununda bunun yasak olduğunu, fakat EPDK'nın aldığı bir karar ile bayiyi devre dışı bıraktığını kaydeden Alkan, bayinin dağıtıcılarla rekabet yapabilmesinin mümkün olmadığını vurguladı.

BAYİ OLARAK SON DERECE RAHATSISIZ 
Bayi olarak bu durumdan son derece rahatsız olduklarını ve ortada haksız bir rekabetin bulunduğunu öne süren Alkan, şunları söyledi:

'Türkiye'de bir bayilik sistemi var, 5015 sayılı yasaya göre dağıtıcı firmalar kendi satışlarının ancak yüzde 15'i kadar perakendecilik yapabilirler ve bu satıştan dolayı ne sübvansiyon yapabilirler ne de kendilerinin işlettiği firmalarla bayiler arasında bir farklılık arz edebilir. Fakat EPDK kanunla ilgili bir yorum getirdi ve yüzde 15'i ortadan kaldırdı, ana dağıtıcıyı serbest bıraktı. Bize göre bu bir kanun ihlalidir.

(Biz kanunu ihlal etmedik) diyorlarsa bizim de bir talebimiz var. Biz bayi olarak ana dağıtım şirketlerine bağlıyız, onların dışında hiçbir yerden mal alıp satamayız. O zaman bizi de serbest bıraksınlar, biz de TÜPRAŞ'tan akaryakıt alalım, ana dağıtıcıdan daha fazla fiyat kıralım. Ben EPDK'ya diyorum ki bizi serbest bırak, aracıyı ortadan kaldırdım diyenden daha ucuza akaryakıtsatayım. Bunun üreticisi vardır, ana dağıtıcısı vardır, bayisi vardır. Sen kalkıp bayiyi devre dışı bırakırsan, bayi karını sen indirim olarak kullanıyorsan, o zaman bana da müsaade edeceksin ben de gidip TÜPRAŞ'tan akaryakıtımı alacağım, ben daha ucuza satarım.''

Bunun Türkiye'deki 12-13 bayiyi ilgilendiren bir durum olduğunu kaydeden PÜİS Başkanı, EPDK'nın uygulamasının son derece yanlış olduğunu iddia etti.

DAĞITICI LEHİNE ADALETSİZLİK 
Akaryakıt dağıtıcısı şirketlerin serbest kullanıcı olarak tarım satış kredi kooperatifleri ve PANKOBİRLİK gibi kuruluşlara bayi olmadan toptan akaryakıt verdiğini, ayrıca kendi bayilerine satabildiğini vurgulayan Alkan, ''Dağıtıcı her yerden alıp her yere satabiliyor. Bayi tek bir yerden alıp satıyor. Bu da bayi aleyhine çok büyük bir adaletsizlik yaratıyor. Bu nasıl serbest piyasa? Sistemin mutlaka yeniden yapılanması lazım. Bayi olarak bizi ana dağıtıcıya kapı kulu yaptırmaya kimsenin hakkı olmaması lazım'' dedi.

''BENZİN SATAMAZ OLDUK" 
Yüksek benzin fiyatları nedeniyle bugün artık Türkiye'de benzin satamaz hale geldiklerini de savunan Alkan, ''Ne TÜPRAŞ satabiliyor ne biz. Pahalı benzin nedeniyle insanlar benzinkullanmaktan kaçınıyor, ya dizel araba alıyorlar ya da araçlarını gaza çeviriyor'' dedi.

Yurt içinde düşen satışlar nedeniyle rafineride üretilen benzinin yurt dışına ihraç edildiğini kaydeden PÜİS Başkanı, ''Bizim sendika olarak görüşümüz benzin fiyatlarını biraz daha cazip hale getirmek ve benzinli araçların Türkiye'de kullanımını kolaylaştırmak. Hükümetimiz vergiden biraz fedakarlık ederse benzin satışlarımız normale dönecektir'' diye konuştu.

Avrupa'da cüzi de olsa benzin fiyatlarının motorin fiyatlarının biraz daha altında olduğuna dikkati çeken Alkan, ''Bizim de sorunu bu şekilde çözmemiz lazım. Aksi takdirde insanlar sağlıklı olmayan bir takım dönüşümler yapıyorlar. Ayrıca LPG Türkiye'de ithal edilen en pahalı yakıt. Benzin üzerindeki ÖTV motorinle eşitlenirse biz de benzini kullanır hale gelebiliriz'' dedi.

AKARYAKIT KAÇAKÇILIĞI 
Türkiye'de akaryakıtta kaçağın bitmediğini ve tüm hızıyla devam ettiğini de savunan Alkan, vergi oranları yüksek olduğu sürece bu kaçakçılığın devam edeceğini savundu.

Alkan, ''Düşünün bugün akaryakıtta yüzde 55-60 civarında ÖTV var. Vergi kaçak akaryakıtı cazip hale getiriyor. Bir de kaçakçılığın Türkiye'de çok büyük cezası yok. Bugüne kadar kaç kaçak akaryakıtçı yakalandı?'' diye konuştu.

''Akaryakıtı cebine koyarak getiremezsin, belli bir büyüklük var, tankerle gelir...vs ama maalesef yakalayamıyoruz'' diyen Alkan, kaçakçılığın hudutlarda, denizlerde yapıldığını, bir de deniz araçlarına ÖTV'siz olarak satılan akaryakıtın tekrar karaya çıktığını iddia etti.


AA

 
Trafik yoğunlaştı!
 
İşte üçüncü köprünün talipleri!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Trafik yoğunlaştı!
Trafiğe kaydı yapılan motorlu taşıt sayısı Ocak ayında bir önceki aya göre yüzde 74,4 arttı
Subaru geri çağırıyor!
Japon otomotiv şirketi Subaru ABD'de 275 binden fazla aracını geri çağırıyor
Bakan'dan OYAK'a 'yerli' önerisi
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün: Fransız ortaklarınıza deyin ki...
 
Öztürkler Grubu, araç parkındaki Ford Cargo sayısını son bir yılda 134’e yükseltti
34 yıldır akaryakıt sektörünün önde gelen şirketleri arasında yer alan ...
PIRELLI’YE ALMAN OTOMOBİL DERGİLERİNDEN TAM NOT
Dünyanın en saygın otomobil dergilerinden Auto motor & sport, Auto Bild ...
TIRSAN’dan Bir İlk Daha
35 yıldır treyler sektörünün öncülerinden olanTırsan, bir ilke daha imza ...
 
ISUZU CITIBUS ŞİMDİ DE GAZİANTEP’TE
Anadolu Isuzu’nun şehir içi toplu taşımacılık anlayışını değiştirmeyi ...
Michelin, Dünya Ralli Şampiyonası’nda ikinci yarışı da zirvede kapattı
İsveç Rallisi ile start alan ve Meksika Rallisi ile devam eden Dünya Ralli ...
NAKLİYECİLER PETROL FİYATLARINDAN DERTLİ
Solmaz Lojistik Grup Yönetim Kurulu Başkanı Asım Barlın,'petrol fiyatlarının ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
busşoförlkwKamyonkamyoncutreylernewssrcdikkat