1989 yılından itibaren mobil data üzerine çalıştığını ifade eden Masaracıoğlu, ilk mobil data sistemlerini Aygaz’a tüp dağıtım sistemi olarak uyguladıklarını belirtiyor. O yıllarda 30 araca takılacak sistemin bir TIR parası tuttuğunu vurgulayan Masaracıoğlu, nakliyecilerin bugün günde 1 TL’ye bu hizmetlerin çok daha fazlasından yararlanabileceklerini vurguluyor.
Süresiz, Koşulsuz ve Taahhütsüz Garanti!
Sektörde özellikle yabancı nakliyecilere karşı rekabet adaletsizliği yaşayan yerli nakliyecilerin giderlerini kontrol altına almalarının hayati derecede önemli olduğuna vurgu yapan Masaracıoğlu, “Biz verdiğimiz hizmeti süresiz, koşulsuz garantili ve taahhütsüz veriyoruz.” diyor.
“FiloTürk Kuruluş Hedefinin Tam da Ortasında”
Kamyonum Dergisi bugüne kadar yaptığı test sürüşleriyle sektörün hayli beğenisini kazandı. Masaracıoğlu da bu konuda çok önemli bir misyonu yerine getirdiğimizi belirtiyor. “En başta bu test sürüşlerinde tarafsınız. Hem kamyonu yapanın hem kullananın tarafındasınız. Eğer biz maliyetleri kontrol altına alıyorsak bizim de tarafımızdasınız.” diye sözlerine devam eden Masaracıoğlu, “Mercedes otobüs grubunun Türkiye’de ÜR-GE’si var. ‘Biz ürünlerimizi geliştirdikten sonra sahada yapılan testlerin sonuçlarını kontrol altına almak istiyoruz’ diyorlar. ‘Aynı zamanda sahadan elde ettiğimiz bilgileri anında izleyip test senaryosunu değiştirebilme kabiliyetimiz olsun’ istiyorlar. Mevsimsel testler yapılıyor. Herkes bilir Mercedes’in performans testleri meşhurdur. İşte kış testlerini Erzurum’da yapıyorlar. Bir test senaryosu planlıyorlar. Diyorlar ki; ‘Araç buradan çıksın, yarım saat belli bir devri aşmadan seyahat edecek. Gittiği yerde kontak kapatmayacak. Orada bir saat duracak. Bu bir saatten sonra yine seyahate devam edecek.’ 4 saat boyunca şu hızı aşmayacak gibi senaryosu var.” diyor. Böyle bir senaryoyu şoföre aktarmanın ve bunun uygulanıp uygulanmadığını kontrol etmenin çok zor olduğuna vurgu yapan Masaracıoğlu araçlara dönük mobil PC’ler oluşturduklarını, bu PC’lerin sarsıntıdan etkilenmeyen ve diski olmayan PC’ler olduğunu dile getirdi. Şoförün teste başladığı anda navigasyon üzerinden kontrolünün yapılabildiğini, hatta gerekli görüldüğü durumlarda senaryo eklemesinin de yapıldığını sözlerine ekleyen Masaracıoğlu, “Bu durum FiloTürk’ün kuruluş hedefinin tam da ortasında.” diyor.
“Bilginin Toplanması, Değerlendirilmesi, Sunulması Çok Önemli!”
Sahadan bilginin toplanması kadar toplanan bu bilgilerin değerlendirilip sunulmasının da çok önemli olduğuna işaret eden Masaracıoğlu bunu şöyle açıklıyor; “Kamyoncunun debriyaj balatasının kalınlığı sahadan bilginin toplanması, debriyaj balatasının belli bir kalınlığın altına indiğinde, ‘100 KM sonra debriyaj balatanızın kalınlığı istenen seviyenin altına iniyor şu servise git!’, o servise de aracın plakasını verip ‘Sana şu kamyon gelecek, elinde debriyaj balatası bulundur’ demek de bilginin sunulmasıdır.” diyor.
“Nakliye Sektörüne Hizmeti Üç Temel Başlıkta Değerlendiriyoruz”
Nakliye sektörüne hizmeti üç temel başlıkta değerlendirdiklerini ifade eden Masaracıoğlu, bunları “Birincisi ve en önemlisi sahadaki operasyonun yönetilmesidir. Yani doğru operasyonun doğru şekilde yapılması. Doğru işi bulmak çok önemli, doğru işi doğru şekilde yapmak çok daha önemli. İkincisi sürücü ve motor performansı. Örneğin sürücülerin davranışlarını tespit edebiliyoruz. Yaptığımız bir çalışmada sürücünün aynı gün aynı saatte aynı şeyi yapma eğilimini tespit ettik. Perşembe günleri saat 14:00 ile 16:00 arasında aynı şoför aracı daha agresif kullanıyor. Niye bunu yapıyor? O farklı bir araştırma konusu. Üçüncüsü de güvenlik. Yani aracın çalınmasından tutun da römorkun nerde çıkarılması gerektiği gibi.” şeklinde açıklıyor.
“Ford’un Teknoloji Partneriyiz”
Ford Cargo’larda uygulamaya konulan ve Logitrans Lojistik Fuarı’nda lansmanı yapılan ‘Filobil’i Ford ile birlikte tasarlayan FiloTürk ekibi ihtiyaca uygun olarak her türlü çalışmayı yapabiliyor. ‘Filobil’de üçlü bilgi veriliyor. Bunlardan ilki son kullanıcı bilgisi. Bunların içerisine devir bilgisi, yakıt bilgisi gibi seçenekler giriyor. Biz yakıt tüketimini de ölçebiliyoruz. Sistem diyor ki ‘bu aracın bu seferindeki yakıt tüketimi 3800 KM’de 29,8 lt’. Ama bakıyorsunuz şoförden 100 KM’de 34-35 lt hesap geliyor.” diyor ve diğer bilgi seçeneklerini şöyle açıklıyor; “İkincisi servis bilgisini veriyor. Aracın bütün servis bilgileri merkeze geliyor. Üçüncüsü bu bilgileri aynı zamanda AR-GE ile paylaşıyor. Son kullanıcısına 25 tane bilgi veriyorsa servise 40 bilgi veriyor, kendi AR-GE’sine 100 bilgi veriyor. Düşünsenize bir sonraki aracının başarısını! Binlerce araçtan bilgiyi topluyor, nerde problem olduğunu görüyor ve onu toparlıyor.”
‘Neden nakliyeci FiloTürk’ü tercih etmeli?’
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |