Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
8 Şubat 2013 Cuma - 16:11

Filonuz FiloTürk ile Güvende!

Nakliyecilerin giderlerini kontrol altına alabilmelerine olanak sağlayan teknolojiler gün geçtikçe artıyor ve rağbet görüyor. Kamyonum Dergisi bu ay bu teknolojilerin önde gelenlerinden FiloTürk’ün misafiri oldu. FiloTürk Genel Müdürü Adil M. Masaracıoğlu ile sistemlerin Türkiye’deki gelişimi, şu anki durumu ve FiloTürk’ün bu teknolojiler arasında yerini konuştuk.

1989 yılından itibaren mobil data üzerine çalıştığını ifade eden Masaracıoğlu, ilk mobil data sistemlerini Aygaz’a tüp dağıtım sistemi olarak uyguladıklarını belirtiyor. O yıllarda 30 araca takılacak sistemin bir TIR parası tuttuğunu vurgulayan Masaracıoğlu, nakliyecilerin bugün günde 1 TL’ye bu hizmetlerin çok daha fazlasından yararlanabileceklerini vurguluyor.

 

Süresiz, Koşulsuz ve Taahhütsüz Garanti!

 

Sektörde özellikle yabancı nakliyecilere karşı rekabet adaletsizliği yaşayan yerli nakliyecilerin giderlerini kontrol altına almalarının hayati derecede önemli olduğuna vurgu yapan Masaracıoğlu, “Biz verdiğimiz hizmeti süresiz, koşulsuz garantili ve taahhütsüz veriyoruz.” diyor.

 

 “FiloTürk Kuruluş Hedefinin Tam da Ortasında”

 

Kamyonum Dergisi bugüne kadar yaptığı test sürüşleriyle sektörün hayli beğenisini kazandı. Masaracıoğlu da bu konuda çok önemli bir misyonu yerine getirdiğimizi belirtiyor. “En başta bu test sürüşlerinde tarafsınız. Hem kamyonu yapanın hem kullananın tarafındasınız. Eğer biz maliyetleri kontrol altına alıyorsak bizim de tarafımızdasınız.” diye sözlerine devam eden Masaracıoğlu, “Mercedes otobüs grubunun Türkiye’de ÜR-GE’si var. ‘Biz ürünlerimizi geliştirdikten sonra sahada yapılan testlerin sonuçlarını kontrol altına almak istiyoruz’ diyorlar. ‘Aynı zamanda sahadan elde ettiğimiz bilgileri anında izleyip test senaryosunu değiştirebilme kabiliyetimiz olsun’ istiyorlar. Mevsimsel testler yapılıyor. Herkes bilir Mercedes’in performans testleri meşhurdur. İşte kış testlerini Erzurum’da yapıyorlar. Bir test senaryosu planlıyorlar. Diyorlar ki; ‘Araç buradan çıksın, yarım saat belli bir devri aşmadan seyahat edecek. Gittiği yerde kontak kapatmayacak. Orada bir saat duracak. Bu bir saatten sonra yine seyahate devam edecek.’ 4 saat boyunca şu hızı aşmayacak gibi senaryosu var.” diyor. Böyle bir senaryoyu şoföre aktarmanın ve bunun uygulanıp uygulanmadığını kontrol etmenin çok zor olduğuna vurgu yapan Masaracıoğlu araçlara dönük mobil PC’ler oluşturduklarını, bu PC’lerin sarsıntıdan etkilenmeyen ve diski olmayan PC’ler olduğunu dile getirdi. Şoförün teste başladığı anda navigasyon üzerinden kontrolünün yapılabildiğini, hatta gerekli görüldüğü durumlarda senaryo eklemesinin de yapıldığını sözlerine ekleyen Masaracıoğlu, “Bu durum FiloTürk’ün kuruluş hedefinin tam da ortasında.” diyor.

 

“Bilginin Toplanması, Değerlendirilmesi, Sunulması Çok Önemli!”

 

Sahadan bilginin toplanması kadar toplanan bu bilgilerin değerlendirilip sunulmasının da çok önemli olduğuna işaret eden Masaracıoğlu bunu şöyle açıklıyor; “Kamyoncunun debriyaj balatasının kalınlığı sahadan bilginin toplanması, debriyaj balatasının belli bir kalınlığın altına indiğinde, ‘100 KM sonra debriyaj balatanızın kalınlığı istenen seviyenin altına iniyor şu servise git!’, o servise de aracın plakasını verip ‘Sana şu kamyon gelecek, elinde debriyaj balatası bulundur’ demek de bilginin sunulmasıdır.” diyor.

 

“Nakliye Sektörüne Hizmeti Üç Temel Başlıkta Değerlendiriyoruz”

 

Nakliye sektörüne hizmeti üç temel başlıkta değerlendirdiklerini ifade eden Masaracıoğlu, bunları “Birincisi ve en önemlisi sahadaki operasyonun yönetilmesidir. Yani doğru operasyonun doğru şekilde yapılması. Doğru işi bulmak çok önemli, doğru işi doğru şekilde yapmak çok daha önemli. İkincisi sürücü ve motor performansı. Örneğin sürücülerin davranışlarını tespit edebiliyoruz. Yaptığımız bir çalışmada sürücünün aynı gün aynı saatte aynı şeyi yapma eğilimini tespit ettik. Perşembe günleri saat 14:00 ile 16:00 arasında aynı şoför aracı daha agresif kullanıyor. Niye bunu yapıyor? O farklı bir araştırma konusu. Üçüncüsü de güvenlik. Yani aracın çalınmasından tutun da römorkun nerde çıkarılması gerektiği gibi.” şeklinde açıklıyor.

 

“Ford’un Teknoloji Partneriyiz”

 

Ford Cargo’larda uygulamaya konulan ve Logitrans Lojistik Fuarı’nda lansmanı yapılan ‘Filobil’i Ford ile birlikte tasarlayan FiloTürk ekibi ihtiyaca uygun olarak her türlü çalışmayı yapabiliyor. ‘Filobil’de üçlü bilgi veriliyor. Bunlardan ilki son kullanıcı bilgisi. Bunların içerisine devir bilgisi, yakıt bilgisi gibi seçenekler giriyor. Biz yakıt tüketimini de ölçebiliyoruz. Sistem diyor ki ‘bu aracın bu seferindeki yakıt tüketimi 3800 KM’de 29,8 lt’. Ama bakıyorsunuz şoförden 100 KM’de 34-35 lt hesap geliyor.” diyor ve diğer bilgi seçeneklerini şöyle açıklıyor; “İkincisi servis bilgisini veriyor. Aracın bütün servis bilgileri merkeze geliyor. Üçüncüsü bu bilgileri aynı zamanda AR-GE ile paylaşıyor. Son kullanıcısına 25 tane bilgi veriyorsa servise 40 bilgi veriyor, kendi AR-GE’sine 100 bilgi veriyor. Düşünsenize bir sonraki aracının başarısını! Binlerce araçtan bilgiyi topluyor, nerde problem olduğunu görüyor ve onu toparlıyor.”

 

 ‘Neden nakliyeci FiloTürk’ü tercih etmeli?’

 

‘Neden nakliyeci FiloTürk’ü tercih etmeli?’ sorusuna “Eğer nakliyeci kendi giderlerini, ve  işini kontrol etmek istiyorsa bu sistemden elde edeceği fayda bu sisteme harcayacağından onlarca kat daha fazla. Şu anda nakliyeci 100 KM’de 34 LT’den hesap kesiyor. 34 LT’de hesap kesen bir firmanın ortalama maksimum yakıtı 31 LT’dir. Her yüz KM’de 3 LT mazot için ekstra ödeme yapılması söz konusu. Kamyonlar ortalamada ayda 3000-4000 km yol yapmakta. 3000 km için hesaplama yaptığınızda 90 LT. Bu da 300 lira, biz ayda 30 lira talep ediyoruz.”

 
Chevrolet Modellerinde Şubat Ayı Fırsatları
 
Her Zaman ve Her Yerde Güç Sizinle
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Chevrolet Modellerinde Şubat Ayı Fırsatları
• Yeni Captiva’lar 78.000 TL'den başlayan fiyatlar ile Chevrolet’nin 78 ...
U.N. RO-RO 2023’e Hazır
Global krize rağmen son 5 yılda 260 milyon Euro filo yatırımı yapan U.N. ...
GEFCO Güney Afrika Şubesini Hizmete Açıyor
Sanayi lojistiğinde dünyanın, otomotiv lojistiğinde Avrupa’nın lider firmalarından ...
 
Tır Karnesi Ocak Ayı İstatistikleri Yayınlandı
2013 yılı Ocak ayında, bir önceki yılın Ocak ayına göre verilen geçiş ...
İDO Sevgililer Günü’nüzü Hediye Millerle Kutluyor
Yıl boyu sunduğu avantajları, hesaplı kampanyaları ve fiyatlarıyla yolcularını ...
Gentaş Group, filosunu 25 adet Volvo FH ile güçlendiriyor!
Faaliyet gösterdikleri her alanda müşterilerine sundukları uygun çözümler ...
 
TOTAL’DEN 45 Günde 45.500 Kişiye 514.500 TL Değerinde Yakıt Hediye
Total’in 20 Aralık 2012 tarihinde başlayan ve 45 günde 45 kişiye 1 yıllık ...
2013’te Volkswagen sahibi olmak çok kolay
Volkswagen Doğuş Finans (vdf) çatısı altında hizmet veren Volkswagen Finans’ın, ...
BUDO, 20 Günde 10 Bin Yolcuya Ulaştı
Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından İstanbul-Bursa arasında konforlu ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Kalkınma Yolu
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newssondakika haberler bustruckdikkatKamyonfahrersrc