Halil şoför 1970 yılından beri direksiyon sallıyor; şoförlüğe muavinlikle başlamış. “Bu işin çekirdeğinden yetiştim; sonradan şoför olmadım.” diyor.
Bir süre yurtiçi taşımacılık yaptıktan sonra yurtdışına yönelmiş ve o gün bugündür de dur durak bilmeden yollar mekânı, kamyonu evi olmuş. “23 yıldır uluslararası taşımayıcım; eşimi 23 defa görmedim” diyor; şoförlüğün zorluklarını anlatırken…
Ağaçlı Ford’a gittiğimizde Lojistik Müdürü İshak Şahin Özer karşılıyor bizi. Bir süre sohbet ediyoruz aracımız test sürüşüne hazırlanırken… Piyasayı, diğer marka araçları ve en çok da bir şoförün araçtan ne beklediğini konuşuyoruz. Artık aracımız hazır; Halil şoförle müsaade istiyoruz ve Ümitköy taraflarında aracımızı test etmeye başlıyoruz. İlginç bir tesadüf olarak şoförümüzün ilk kez Ford marka araç kullandığını öğreniyoruz. “İlk olarak iyi araç nasıl olur” diyoruz cevabı ise; “İyi bir araba yolda gezmez” oluyor.
Aracımız yüklü olduğu zaman 100 km’de 36 litre yakıyor
“Ayrıca taşımacılık zor bir dönemden geçiyor ve tüm giderleri hesap etmek zorundayız” diyerek şöyle devam ediyor; “Bu nedenle yakıt konusunda taşımacıyı en fazla rahat ettirecek aracı tercih etmeye çalışıyoruz. Devir ekonomi devri, önceden mazotun hesabını hiç yapmazdık.”
Ford yetkililerinden aracımızın yüklü olduğu zaman 100 km’de 36 litre yaktığını öğreniyoruz. Yakıt tankı ise 650 litrelik.
Ford marka araçla ilgili ön bilgilerinin fazla olmadığını söylüyor bize; aracımızın şoförümüzün kalbini çalacağını düşünerek yola devam ediyoruz.
Uluslararası taşımacılıkta bir şoförün dikkat emesi gereken diğer özellikleri ise sıralamaya devam ediyor; “Uzun yola çıkan bir şoför araçta ilk önce kabinin rahatlığına dikkat eder; bir de tabi araç yolda arıza yapıp şoförü zor durumda bırakmayacak.”
Araçla ilgili ilk izlenimler dökülüyor şoförümüzün ağzından… “Aracımız uzun yolda şoförün bunalmaması ve rahat yolculuk etmesi için klimalı olarak tasarlanmış. Hız ve dinlenme sürelerini takip etmek için takograf mevcut.”
Eleştiriler ve Ford mühendislerine tavsiyeler var sırada…
Halil Gürbüz yıllardır uluslararası taşımacılık yapmanın kendisine çok şeyler kattığını söylüyor. Araçta önemli gördüğü özelliklerin ise deneyimleriyle şekillendiğini belirterek araçla ilgili eleştirilerini sıralıyor; “Bizim gibi uzun yol şoförleri eşyalarını yanında taşır; evini sırtında gezdirir. Aracımızda eşyalarını koyacağı yan dolaplar düşünülmemiş. Aracımızın yatağı biraz ufak kalmış; ikinci yatak açıldığı zaman altta yatan kişi biraz sıkışır. Kabinin dar olması yatağa ayrılan bölümü de daraltmış. Üst havalandırma otomatik değil; elle ayarlanır şekilde düzenlenmiş.”
Ve şoförümüzün araçta en beğendiği özellikler alıyor sırayı…
Halil şoför yolculuğumuz devam ederken aracın gözüne çarpan beğendiği özelliklerini de belirtmeden geçemiyor; “Direksiyon istenildiği şekilde hidrolik olarak ayarlanabiliyor. Reterdarımız var; reterdar aracın can güvencesidir. Örneğin, rampa aşağı gidiyorsun; reterdarı ayarladığın zaman aynı hızda inersin rampadan; araç kendiliğinden fren yapar. Aynı zamanda reterdarın olması balatanın ömrünü uzatır. Şoförün de can güvencesidir. Rampadan aşağıya rahat iner. Yağışlı, karlı havalarda fazla yüklenmemen gerekir; yüklenirsen makaslar araç. Makaslar dediğimiz yan yatıp, şarampole düşme ihtimalin artar.”
Ford yetkilileri uzun yol şoförlerini düşündüklerini ve bu nedenle araçta şoförlerin istedikleri tüm donanımları koyduklarını belirtiyorlar. Aracımızda CD çalar, ABS, ASR sistemleri, ısıtmalı aynalar, rebosta (kalorifer) mevcut
Aracı fazla esnek bulmadığını ifade eden Halil Gürbüz, “Araç bana biraz sert geldi; kullanımı biraz zorluyor. Ayrıca süspansiyonu biraz az gibi geldi bana; araç esnek olmalı… ” diyor.
“Araç baygın gitmiyor; yol tutuşu güzel…”
Halil Gürbüz genel anlamda aracı beğendiğini belirtirken bir insanın alıştığı aracı kullanmasının daha farklı olduğunu ve aracın ilk etapta kendisine biraz yabancı geldiğini de sözlerine ekliyor. Ve sözlerine aracın beğendiği özellikleriyle devam ediyor; “Aracımızın çekişini ve kalkışını çok beğendim; hemen toparlıyor. Her araç gibi bu aracın da manevra kabiliyeti sola yakın. Vitesimiz düz değil; çarpmalı vites. Çarpmalı dediğimiz dördü ağır, dördü seri vites… Aracımızda buçuk vites de var. Araç baygın gitmiyor; yol tutuşu güzel…”
Ve Halil şoför aracın bir sonraki modelinde dikkate alınması için gördüğü bazı eksiklikleri de söylüyor; “Aracımızda buzdolabı yok. Airbag (hava yastığı) yok. Kabinimiz biraz dar; biraz basık görünüyor.”
Aracımızı rampaya vuruyoruz şimdi ve rampada da tam puan alıyor bizden… Rampadaki performansını ve çekişini başarılı bulduğunu belirten Halil şoför manevra ve dönüş kabiliyetinden de memnun kalıyor.
Yanımızda dört yıllık şoför Bülent Kaya ise Ford markasının dışında araç kullanmamış… Arkadaşlarıyla aralarında konuştuklarında diğer araçlardan Ford’un bir farkı olmadığı fikrine sahip olduğunu ve Ford araç kullanmaktan dolayı mutlu olduğunu söylüyor. Onun da araçla ilgili söyleyecekleri var; “Aracımız doluyken direksiyonda bir ağırlık oluşturmaz. Bazı araç vardır dolu olduğunda direksiyon ağırlaşır.”
“Ben bu araçta rahat hissediyorum kendimi”
Siz bir araçta neye dikkat edersiniz sorumuzu ise şöyle cevaplandırıyor; “Benim için en önemli şey görüş rahatlığı; göstergeleri, yanımı ve önümü rahat görebilmem önemli. Ben bu araçta rahat hissediyorum kendimi.”
Ford yetkililerinden aracı kullananlardan hiç şikayet almadıklarını ve yedek parçasının ve servis ağının kolay bulunurluğu nedeniyle çok tercih edildiğini de öğreniyoruz. Bir de yerli araç olduğu için yedek parçası daha uygun fiyata…!
Ve son söz olarak “Aracımız rahat ve güvenli; kimseyi yolda bırakmaz.” diye kendilerini tercih edeceklere mesajlarını gönderiyorlar.
Biz denedik memnun kaldık; deneme sırası şimdi sizde…
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
|
|||||
|
|
|||||
|