Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
19 Mart 2020 Perşembe - 12:08

Cumhurbaşkanımızın Sorunları Çözeceğine İnanıyorum

Kamyonum Dergisi’nin kooperatif ziyaretlerinde bir durağı da Kocaeli’nin Gebze ilçesi oldu. S.S. Gebze-Darıca Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Önder Dordu ile yaptığımız röportajda, sektörde biriken sorunların çözümlenmesi için öneriler ortaya konuldu. Kamyoncunun hareket edemez hale geldiğine dikkat çeken Başkan Dordu, sektördeki sorunları Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın çözebileceğini aktardı.

Cumhurbaşkanımızın Sorunları Çözeceğine İnanıyorum

SORUNLARI CUMHURBAŞKANIMIZIN ÇÖZECEĞİNE İNANIYORUM

Kamyonum Dergisi’nin kooperatif ziyaretlerinde bir durağı da Kocaeli’nin Gebze ilçesi oldu. S.S. Gebze-Darıca Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Önder Dordu ile yaptığımız röportajda, sektörde biriken sorunların çözümlenmesi için öneriler ortaya konuldu. Kamyoncunun hareket edemez hale geldiğine dikkat çeken Başkan Dordu, sektördeki sorunları Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın çözebileceğini aktardı.

“Babamın Mesleğini Devam Ettiriyorum”

S.S. Gebze-Darıca Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Önder Dordu, 1969 yılında kurulan kooperatifte 2011 yılından bu yana başkanlık yaptığını söyledi. Ağırlıklı olarak Ege ve Trakya Bölgelerine taşımacılık yaptıklarından söz eden Başkan Dordu “Kooperatifimiz 1969 yılında kurulmuştur. Gebze’nin ilk kooperatifi olarak hizmet vermeye başlamıştır. Bende burada babamın mesleğini devam ettiriyorum. 2011 yılının Mayıs ayından beri başkanlık yapıyorum. 70 aracımız var ve Sarkuysan Elektrolik Bakır Sanayi Fabrikası’nın işini yapmaktayız. Ege ve Trakya ağırlıklı çalışıyoruz.” dedi.

“Dijital Takograf ile Çalışmak Zor”

Sektörün gündeminden düşmeyen dijital takograf ve U-ETDS konularında açıklamalarda bulunan Dordu “Dijital takograf ve U-ETDS konularında kamyoncunun sıkıntısı büyük. Dijital takograf tek şoför çalıştırma imkanını sağlamıyor. Çift şoför çözüm gibi duruyor ama maliyetleri arttırıyor. Zaten kamyoncu bu yükü kaldıramaz. Devletimizden isteğimiz, bu konuların tekrar masaya yatırılmasıdır. Türkiye’deki çalışma şartları ortaya konularak değerlendirilmesi gerekiyor. Türkiye şartlarındaki kazançlara bakarsak, dijital takograf ile çalışmak zor.” diye konuştu.

“Bizim İşlerimizi Baltalıyorlar”

Sektörde belge kiralama durumunun kendilerini olumsuz etkilediğine dikkat çeken Dordu “Birçok yetki belgesi çıktı. Bize verildiği zamanlardaki fiyatların daha altına şu an veriliyor. Fakat bu hak bize verildiği halde, bazı firmalar belgeleri kiraya veriyorlar. Bizim hakkımızı da gasp ediyorlar. Bunun yanında akaryakıt konusunda da yeterince sıkıntılıyız. Zam gelmeyen gün yok. Bu zamlar bizi çok etkiliyor. Bunun karşılığında firmalardan zam almakta zorlanıyoruz. Bir de kaçak akaryakıt kullanarak maliyet düşürenler ve ucuza yük götürenler var. Devletimizin kanunlar karşısında bu kişileri engellemesi lazım. Bu kişiler bizim işlerimizi baltalıyorlar.” şeklinde konuştu.

“Mazot ve Sigorta Fiyatları Borsa Gibi Oldu”

Sigorta fiyatlarının yüksek olduğunu  ve çok sık artışların yaşandığını ifade eden Dordu “Fabrikalarla yük almak için teminat yapıyoruz. Bunun yanında yük sigortamız var. Bunlar olmadan zaten çalışamayız. Çalıntı ve kazalarda bizim de iyiliğimiz için kullanmamız lazım. Fakat sigorta fiyatları gerçekten çok yüksek. Fiyatlar çok sık artış gösteriyor. Bunların önüne geçilmelidir. Mazotla birlikte sigortalar borsa gibi oldu. Hangi gün zam geleceği belli olmuyor. Bizler senelik sözleşmeler yapıyoruz. Karşı tarafa durumları izah etmekte zorlanıyoruz. Acil çözümler bekliyoruz.” açıklamasında bulundu.

“Kamyoncunun Omuzlarında Çok Yük Var”

Devletin yaptığı yollardan memnun olduklarını fakat maliyetlerin aşırı arttığına dikkat çeken Dordu “Sektör olarak devletimizin yaptığı yollardan çok memnunuz. Yakıttan tasarruf etmemizi de yeni yollar sağlıyor. Fakat kamyoncunun omuzlarında çok yük var. Akaryakıt ve vergiler çok yüksek. Bir bandrolü bile ödemeyince trafiğe çıkamıyorsun. Getirilmek istenen yeni kurallar var. Veri bildirimi gibi kamyoncunun yapamayacağı şeyler var. Bunlar da maliyet getirecek. Kamyoncunun cebinde zaten para yok. Bunları ben gereksiz görüyorum.” sözlerine yer verdi.

“Ton Kilometre Neden Yalan Oldu?”

Ton kilometre uygulamasının neden yürürlüğe konulmadığını soran Başkan Dordu “Ticari taksilerde, toplu taşımalarda, servisçilerde nasıl plaka tahdidi varsa; bizim kamyoncu esnafında da bu durumun olmasını isteriz. Bu işi bilinçli kişilerin yapması gerekir. Ton kilometre de bizim çok istediğimiz bir uygulamadır. Bir zamanlar gündeme gelmişti ama yalan oldu. Neden yalan oldu? Çünkü herkes aynı fiyatlarla iş yapacak, hakkını birlikte arayabilecek ve alınan zamlar aynı olacaktı. Kimse kimsenin hakkını gasp edemeyecekti.” değerlendirmesinde bulundu.

“Federasyon Bizi Çok Boşluyor”

Sorunların çözümü noktasında tüm kamyoncuların bir araya gelerek adım atmasının gerekli olduğunu açıklayan Dordu “Kamyoncu arasında birlikteliğin oluşturulması gerekiyor. Bunun için Ankara’daki odalarımızın bizi toplaması gerekiyor. Şu anda biz kendi çabalarımızla toplanıyoruz. Sakarya’daki toplantıyı biliyorsunuz kendi çabalarımızla bir araya geldik. Her zaman söylüyoruz; bizim başımız yok, kamyoncuyu sahiplenen yok, derdine çözüm arayan yok. Federasyonun bize destek olması gerekiyor. Çünkü bizi çok boşluyor ve bir taksici gibi ilgilenmiyor.” İfadelerine yer verdi.

“Köprü Yerine Feribotu Tercih Ediyoruz”

Yaptıkları sevkiyatlar nedeniyle köprüleri sık sık kullanmak durumunda kaldıklarını anlatan Dordu “Benim kırkayak aracım vardı. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden 14 liraya geçiyorduk. 3. Köprü açıldıktan sonra bu fiyatlar 200 liraya kadar vurdu. Ayrıca zam üstüne zam gelmeye devam ediyor. Yine yeni yapılan zamlar var. Bizim en çok kullandığımız Eskihisar Feribotu ve Osmangazi Köprüsü’ne yine yüzde 14.4 zam geldi. Fiyatlar çok yüksek. Kamyoncunun kaldırabileceği fiyatlar değil. Biz köprüyü kullanmıyoruz ve karadan gidiyoruz. Öncelikli olarak feribotla geçmeye çalışıyoruz. Çünkü feribotun bedeli 140 lira, köprü bedeli ise 260 liradır. Aradaki fark bizim için büyüktür. Dönüşü de hesaba katarsak, rakam ikiye katlanmış oluyor.” dedi.

“Cumhurbaşkanımızın Sorunları Çözeceğine İnanıyorum”

Son olarak yılbaşında yapılan eylemler hakkında konuşan ve sorunların Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından çözülebileceğini aktaran Dordu, sözlerini şu şekilde tamamladı;

“Yılbaşında yapılan eylemler haklıydı ve haklıyız. Çünkü yıllardır hakkımızı arayamadık. Bize sahip çıkan olmadı ve ben yerinde buluyorum. Kanunlar çerçevesinde yapılmak kaydıyla hakkımızı aramaya devam edeceğiz. Kooperatiflerle toplantılarımız devam ediyor. Bu toplantılardan çıkan sonuçlarla Cumhurbaşkanımıza ve Meclisimize ulaşacağız. Bu şekilde yol alacağız ve başarılı olacağımıza ben inanıyorum. Bu arada eylemler de devam edebilir. Bakanlar ve vekillerden olsun bu zamana kadar ilgilenen olmadı. Bizler de Cumhurbaşkanımızdan randevu talebimiz oldu. Kendisinin bu sorunları çözeceğine inanıyorum.”

 
Araçlarımızı Yenilemenin Planlarını Yapıyoruz
 
Virüse Karşı Akıllı Çözümler
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Araçlarımızı Yenilemenin Planlarını Yapıyoruz
Kamyonum Dergisi belediye araçlarını daha yakından tanıtmaya devam ediyor. ...
Ford Trucks Metinler; "F-MAX Bizim Gururumuz"
Merkezi Kayseri’de bulunan ve toplamda 6 ilde faaliyet gösteren Ford Trucks ...
Schmitz Cargobull İki Yeni Ürünle Türkiye'de İddiasını Sürdürüyor!
2016’da Türkiye’deki yapılanmasını tamamlayarak Adapazarı’nda fabrikasını ...
 
Birollar Otomotiv 2020'ye Yeni Projeler ile Hazırlanıyor
Servis denilince ilk akla gelen firmaların arasında yer alan Mercedes-Benz ...
"Köprü Fiyatı Çok Yüksek, Avrupa Yakasına Çalışamıyoruz"
Kooperatif Dosyamızın bir diğer durağı da Denizli’nin Çivril ilçesi oldu. ...
''Araca Lastik Alamazken Aracı Nasıl Yenileyeceksin?''
S.S. Düzce Merkez Bölgesi Kamyon ve Tır Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi ...
 
'Aracımıza Lastik Dahi Alamıyoruz'
Kooperatif Dosyamız kapsamında Çorum’a da yolumuz düştü. S.S. Çorum 32 ...
''Devletin Ton/Kilometreyi Mutlaka Uygulaması Gerekiyor''
Samsun ziyaretimizde Samsun S.S. 30 No’lu Kutlukent Taşıyıcılar Kooperatifi ...
''Kamyoncu Denilince Sorun Başlıyor''
Kooperatif Dosyamızın bir diğer durağı Samsun iline bağlı Havza ilçesi ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwdikkatsrcşoförKamyon haberler newssondakikakamyonum