Gelecek On Yılın Iveco Ağır Kamyonu: Iveco S–Way
“İşe Bakış Açınızı Değiştirecek” Ticari Araç: Yeni Daily
Uzun yol taşımacılığı için tasarlanan IVECO S – WAY çekici ve ağır segmentte yer alan yeni IVECO WAY serisi sürücüye, sürdürülebilirliğe ve üst düzey kişiselleştirilmiş hizmetlere odaklanan tam bir donanım sunuyor. Diğer yandan işe bakış açınızı değiştirecek Yeni Daily hafif ticarî araç, sürüş deneyiminde yeni standartlar belirleyerek otonom sürüş ve güvenlik konularında önemli adımlar atıyor.
“Bizi Kimse Durduramaz” sloganı ile S-WAY ve yeni Daily’i sektöre tanıtan IVECO Türkiye yetkilileri, araçların sektördeki tüm ihtiyaçları karşılayacağı konusunda iddialı olduklarını ve araçlara çok güvendiklerini belirtiyorlar.
‘Bizi Kimse Durduramaz’
Etkinlikte IVECO Türkiye Genel Müdürü Hakkı Işınak şunları söyledi: “Bugün sizlere hafif, orta ve ağır segmentteki ürünlerimizdeki büyük değişikliği sunuyoruz. Ağır sınıf IVECO WAY serisi, Stralis’in ve Trakker’ın yerini alıyor. IVECO WAY serisi son teknoloji özellikleriyle gelecek on yılın kamyonu. Öte yandan amiral gemi modelimiz Daily’nin hafif ve orta segmentteki versiyonları yenilendi ve son derece kişiselleştirilmiş, müşterinin kullanımına göre şekillendirilmiş, taşımacılık gereklerini karşılayacak bütüncül bir çözüm sunan hizmetlerle geliştirildi. Ürün gamımızdaki bu büyük değişim ile ‘Bizi Kimse Durduramaz’ diyoruz.”
“İleri Sürücü Yardımcı Sistemleri Barındırıyor”
IVECO Türkiye Pazarlama ve Ürün Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Tansu Giz ise basın toplantısındaki konuşmasında “Yeni IVECO WAY serisi, müşterilere ekonomik ve çevresel olarak sürdürülebilir, dolayısıyla ürünün çevresindeki hizmetlerin üründen daha önemli olduğu bütünleşik bir taşımacılık çözümüne evirilmeyi simgeliyor. Diğer yandan Yeni Daily, sürücünün artan miktarda çoklu görev gerektiren işine odaklanmasını sağlayan ve güvenliği artıran kapsamlı İleri Sürücü Yardımcı Sistemleri barındırıyor. Yeni Daily, kabinde yaşam ve sürüş deneyimi konusunda yeni standartlar belirlerken otonom sürüş ve gelişmiş güvenlik özellikleri konusunda önemli adımlar atıyor.” dedi.
IVECO S-WAY VE DAILY’İ YAKINDAN TANIYORUZ!
Kamyonum Dergisi olarak katıldığımız lansmanda, hem IVECO S-WAY’i hem de yeni Daily’yi tüm detayları ile sizlere tanıtmak için IVECO Türkiye Ürün ve Pazarlama Müdür Yardımcısı Tansu Giz, Sürüş Eğitmeni Mehmet Giz, Daily ve Eurocargo Ürün Müdürü Süha Yılmaz ile özel röportajlar gerçekleştirdik.
TANSU GİZ: “ARACIMIZI GÖRÜP DE SATIN ALMAYAN OLMADI”
IVECO’da çekici kabininin 14 yıl aradan sonra tamamen değiştiğini söyleyen IVECO Türkiye Ürün ve Pazarlama Müdür Yardımcısı Tansu Giz, “IVECO S-WAY’in lansmanını yapmadan önce filo satışlarını gerçekleştirdik. Bu gelişme de araca duyduğumuz güvenimizi perçinledi. Şu ana kadar aracımızı görüp de satın almayan olmadı.” dedi.
“Şu Anda 15 Adet S-WAY Satışı Gerçekleşti”
IVECO Türkiye Ürün ve Pazarlama Müdür Yardımcısı Tansu Giz, gururla tanıttıkları S-WAY hakkında şunları söyledi: “Antalya’da 3 gün boyunca bayilerimizle, müşterilerimizle ve siz basın mensuplarıyla bir araya geldik. Ağır vasıta ürün ailemiz WAY serisini ve uzun yol çekicimiz S-WAY’i tanıtmaktan gurur duyuyoruz. IVECO S-WAY’in lansmanını yapmadan önce filo satışlarını gerçekleştirdik. Bu gelişme de araca duyduğumuz güvenimizi perçinledi. Şu ana kadar aracımızı görüp de satın almayan olmadı. Lansman ilk defa burada yapılıyor ve biz şu anda 15 adet S-WAY satışı gerçekleşti. Önümüzdeki haftadan itibaren bayilerimize de araçların sevkiyatları başlayacak.”
“Aracın Sürtünme Kat Sayısında Yüzde 12’lik Bir İyileşme Sağlandı”
IVECO’da çekici kabininin 14 yıl aradan sonra tamamen değiştiğini belirten Giz, “S-WAY tamamen yeni bir ürün ve Stralis’in yerini alıyor. Araç kabini büyütülmüş olsa da aracın sürtünme kat sayısında yüzde 12’lik bir iyileşme sağlandı. Bu iyileşme de yakıt tüketimini yaklaşık yüzde 4e kadar azaltıyor. Tasarımın yakıt tüketimine nasıl katkı sağladığına bahsedecek olursak; tamponlarda hava deflektörleri yer alıyor. Bu hava deflektörleri, havanın daha düzgün bir şekilde önden yanlara yani kapının dışına doğru aktarılmasını sağlıyor. Böylece kapılar daha az kirleniyor ve sürtünme de daha az gerçekleşiyor. Zaten aracın ön kısmında akıcı hatların devam ettiğini görebiliyorsunuz. S-WAY aynı zamanda IVECO ürün ailesinin hatlarını taşıyor. Bunu aracın yine aracın ön kısmında altı düz bir ‘V’ olarak görebiliyoruz. ‘V’ hatlar yanlara doğru bir kanat şekilde açılıyor, bu da sürtünme kat sayısını düşüren faktörlerden bir tanesi olarak karşımızda çıkıyor. Gece kliması daha önce aracın tepesinde yer alıyordu. Bu da sürtünme katsayısına olumsuz etki ediyordu. Şu anda gece kliması da ön panjurun arkasına yani motorun içine alındı. Bu da sürtünme katsayısındaki yüzde 12’lik katkı sağlayan yeni özelliklerden biri. Yeni kabin gördüğümüz üzere çok daha büyük bir kabin ve aracın iç yüksekliği 2.07 metreden 2.15 metreye yükseltildi. Saklama alanları, dolaplar, iç hacmi daha da büyüdü ve sürücülerin konforu için koltuklarda iyileşme sağlandı.” dedi.
“IVECO’nun Yakıt Problemi Hiçbir Zaman Olmadı”
“IVECO olarak kullandığımız motorlarda şu ana kadar hiçbir yakıt problemi yaşamadık.” diyen Giz, “Hafif ticari segmentinden çekici segmentine hiçbir zaman yakıt problemi yaşamadık. IVECO’nun yakıt problemi hiçbir zaman olmadı. S-WAY’in de altyapısı, aktarma organları gayet başarılı. Harcama kalemlerine baktığımızda ise yakıt zaten tek başına problem teşkil etmiyor. Biz her zaman Toplam Sahip Olma Maliyeti’ni önemsiyoruz. Aracın bağlantı özellikleri, sürücü sürüş değerlendirme geri bildirimleri, arıza olmadan yol alması, aracın kalitesi, ikinci el değeri gibi unsurlar Toplam Sahip Olma Maliyeti’ne katkıda bulunuyor. Aracımızın bakım aralıkları 75 bin km’den 90 bin km’ye çıkarıldı. Bu da kullanıcıya çok büyük bir avantaj sağlıyor.” şeklinde konuştu.
“Dünyanın İstediğiniz Yerinden Aracınıza Bağlanabiliyorsunuz”
S-WAY’in data transferi gerektirmeden off-line çalışabilen Sürüş Stili Değerlendirmesi’ne de sahip olduğunun altını çizen Giz, “Sürücü aracı kullandıktan sonra ekranda tek bir tuşa basarak ekranda kendisine geri bildirim ve puanlama alabiliyor. Bu geri bildirim ve puanlamaya göre de kendisini geliştirebiliyor. Araca uzaktan IVECO Myway uygulamasıyla telefondan da bağlanabiliyorsunuz. Dünyanın istediğiniz yerinden aracınıza bağlanıp o anda aracınızın yakıt durumundan akü şarjına kadar birçok şeyi öğrenebiliyorsunuz. Yine uzaktan bağlanıp lambasını, radyosunu, ısıtma sistemini açıp kapatabiliyorsunuz.” dedi.
“Kapı En Alt Basamağa Kadar Uzuyor”
S-WAY’in sürücü konforunu gözeterek geliştirildiğine dikkat çeken Giz: “Araca çıkarken kullandığımız basamaklarda da değişiklik yapıldı. Basamaklarda daha büyük ve daha derin hale getirildi. En önemli özelliklerinden biri de her bir üstteki basamak bir alttaki basamaktan daha geride. Tırmanırken dizinizin çarpmasını engelliyor, inerken de bir sonraki basamağı görmenizi sağlıyor. AS (geniş kabin)kabinde dikkat çeken özelliklerden biri de; kapı en alt basamağa kadar uzuyor. Bu da sürücünün ayakkabılarını saklamak için imkan sağlıyor.”
“Sürücü Koltuğunun Yapısı Tamamen Değiştirildi”
Araçtaki en büyük iyileştirmelerden birinin de sürücü koltuğunda gerçekleştiğini sözlerine ekleyen Giz, kabin içindeki özellikleri şu sözlerle anlattı: “Sürücü koltuğunun yapısı tamamen değiştirildi. Koltuk bazası daha aşağı indirildi. Buna karşın aşağı yukarı ve ileri geri hareketi de artırıldı. Aynı şey yolcu koltuğu için de geçerli. Tepe penceresi eski araca göre yüzde 20 daha büyük ve içindeki sineklik standart olarak sunuluyor. Diğer bir özellik de aracın üst noktasındaki yatay mesafe artırıldı ve 44 cm’den 78 cm’e çıkarıldı. Bununla beraber üstteki dolapların da iç hacmi artırıldı ve 2 buzdolabı yer alıyor. Ayrıca, sürücünün araca iniş ve binişini kolaylaştırmak için direksiyonun altı düzleştirildi. StartStop düğmesi orta konsola alındı. Daha önce direksiyon kolonu üzerinde bulunan anahtar sürücünün bacağını rahatsız edebiliyordu”
MEHMET ER: “ÖNCE GÜVENLİK!”
IVECO S-WAY’in sürücü güvenliği için geliştirilmiş tüm özelliklerini bizlerle paylaşan IVECO Türkiye Sürüş Eğitmeni Mehmet Er “Kabin ve dorse arasına sol taraftan çıkılamıyor. Sürücü herhangi bir arıza ya da kontrol durumunda dorseye çıkmak istiyorsa sağ tarafa geçip çıkması gerekiyor. Bu detay, yol kenarında bir kazaya sebebiyet vermemek adına sürücünün güvenliği için çok önemli.” dedi.
“Şerit Takip Sistemimiz, Gündüz Gece Farlarımız ve Yağmur Sensörümüz Otomatik Çalışıyor”
Sürücülerin araçlarını daha verimli ve daha güvenli kullanmalarını istediğimiz için S-WAY’de birçok yeniliğe gidildi diyen IVECO Türkiye Sürüş Eğitmeni Mehmet Er: “Sürücüler için en önemli şey aracın güvenli ve konforlu olması. Bu nedenle aracımızda birçok yenilik bulunuyor. Şerit takip sistemimiz, gündüz gece farlarımız ve yağmur sensörümüz otomatik çalışıyor. Şerit takip sistemimiz sesli ve ekranda görüntülü olarak sürücüyü uyarıyor. Yağmur başlayınca silecekler otomatik çalışmaya başlıyor. Hava hafif karardığında diyelim ki farları açmayı unuttunuz. Gece farları otomatik yanmaya başlıyor. Yine sesle ve ekranda görüntüyle sizi her şekilde uyarıyor. İstem dışı önümüze ani bir araç çıktığında bizden önce AEBS radarımız devreye giriyor ve mesafeye göre gerekirse öncelikle gazı kesiyor. Eğer çok hızlı bir reaksiyon olmuşsa motor freni ve retarderi kullanıyor. Bu özelliklerin hepsi aracımızda standart olarak sunuluyor.”
“Rüzgar Direncini Azaltan Tüm Özellikleri Barındırıyor”
S-WAY’in ECE R29.03 güvenlik normlarına sahip olduğunu belirten Er, kabinin çelik olduğunun altını çizerek, “Kabinimiz 2.5 metre genişliğinde bir kabin ve rüzgar direncini azaltan tüm özellikleri barındırıyor. Kabinin dışında, sol ve sağ tarafında simetrik olarak bulunan dolaplar derinlik ve genişliği ile sürücülerin eşyalarını rahatça saklamalarına olanak tanıyor.” dedi.
“Akülerimiz İki Şase Arasında Yer Alıyor”
Aracın güvenliğine vurgu yapan Er sözlerini şöyle sürdürdü: “Kabin ve dorse arasına sol taraftan çıkılamıyor. Sürücü herhangi bir arıza ya da kontrol durumunda dorseye çıkmak istiyorsa sağ tarafa geçip çıkması gerekiyor. Bu detay, yol kenarında bir kazaya sebebiyet vermemek adına sürücünün güvenliği için çok önemli. S-WAY uzun yol çekicisi bu nedenle yakıt için çift depo kullanıyoruz. İki deponun toplam 1.120 litrelik hacmi var. Adblue tankını da 80-135 litre arasında seçilebiliyor. Akülerimiz iki şase arasında yer alıyor. Bu da hırsızlıklara karşı bir güvenlik önlemi. Aküler yanda olduğu zaman çok daha rahat ulaşılabiliyor. Diyelim ki akü ile sıkıntı yaşıyoruz ya da akünün bittiğini fark ettik. Dorseyi çıkartmadan aküye takviye yapabiliyoruz.”
“Aracımızda Otomatikleştirilmiş Şanzıman, Hız Sabitleme ve ACC Yani Uyarlanmış Hız Sabitleme Sistemimiz Var”
Yakıt kullanımının birçok faktöre bağlı olduğunu söyleyen ER, “Sürücünün çalıştığı güzergahtan taşıdığı yükün ağırlığına ya da hava durumundan aracı kullanım tarzına göre yakıt kullanımı değişkenlik gösterebiliyor. Bu aracımızda 100 km’de yüzde 26-32 arasında tasarruf sağlıyor diyebilirim. Biz yakıt tüketimini mümkün olduğunca azaltmak için aracımıza ekstra sürüş yardımı sistemleri ekledik. Aracımızda otomatikleştirilmiş şanzıman, hız sabitleme ve ACC yani uyarlanmış hız sabitleme sistemimiz var. Tüm bunlar sürücüye ekstra güvenlik sağlamanın yanında yakıt kullanımına da olumlu katkı sağlıyor. Ayrıca anlık sürüş değerlendirme sistemi ile sürücü hatalarını görebiliyor. Anlık yaptığı hataları veya doğruları ekrandan göstererek sürücüyü uyarıyoruz. Sizi 100 üzerinden değerlendiriyor ve puanlar veriyor. Bunların üstüne bize bir de rapor veriyor. Raporun zaman aralığını sürücü ya da filo sahipleri seçebiliyor. Takografla ilgili bilgileri de ana ekranımızda görebiliyorsunuz. Günlük ya da haftalık, ne kadar kullanım süresi kalmış size ekrandan bilgi veriyor. Burada takograf kartını sürücü taktığı zaman ekranda sürücüyü tanıyor. Mesela, bir firmada aynı aracı 2 sürücü kullanıyor; haftalık raporlarla bize sürücülerin de kullanım performanslarını raporluyor. Ancak ülkemizde yasalar gereği bu özelliği şu anda hiçbir marka kullanamıyor.” diyerek sözlerini noktaladı.
IVECO S–WAY, önceki nesillerin tüm gelişmelerinin üzerine sürücü ve araç sahibinin ihtiyaçlarına yönelik tamamen baştan tasarlanan yeni kabini ve sürücü odaklı tüm özellikleriyle gelecek on yılın IVECO Ağır Kamyonu olarak görülüyor.
IVECO DAILY HI-MATIC YENİ ÖZELLİKLERİ İLE ALICILARINI BEKLİYOR
IVECO EUROCARGO ve DAILY Müdürü Süha Yılmaz: "Tüm Amacımız Güvenlik"
IVECO Daily HI-MATIC model aracı Antalya’daki lansmanda IVECO EUROCARGO ve Daily Müdürü Süha Yılmaz tüm özellikleri ile Kamyonum Dergisi’ne anlattı. Hafif ticari taşımacılığın tüm ihtiyaçlarına cevap vermek için yeniden tasarlanan IVECO Daily’nin yeni jenerasyonunu Yılmaz'dan dinledik. Aracın yeni geliştirilen ve konforlu bir sürüş için hangi özelliklere sahip olduğundan bahseden Yılmaz, “Hem ergonomi hem de güvenlik açısından müşterilerimizin tercihi” şeklinde konuşurken “Tüm amacımız güvenlik.” diyerek de sürücülerin güvenliğinin IVECO markası için ne kadar önemli oluğunun altını çizdi.
"Daha Çok Şehir Dışı Hizmetlerde Kullanılan Bir Araç"
IVECO Daily HI-MATIC modeli tanıtan Yılmaz, “Bu araç 7 tonluk bir araç ve kantardan şikayetçi olanlar aracımızı kullanacak yani daha çok şehir dışı hizmetlerde kullanılan bir araç. Sonuçta 4 buçuk tonluk bir taşıma kapasitesi var ve dolayısıyla yüksek bir kapasiteye sahip. Aracımız otomatik şanzımanlı HI-MATIC versiyon yani 8 ileri şanzımanımız var. Bu araca 4 buçuk tonluk yük yükleniyor.” şeklinde tanımlıyor. Aracın genelde yük taşımaya ihtiyacı olan firmalar tarafından kullanıldığını da belirten Yılmaz, “Örneğin, kendi müşterilerimizden aklıma gelenler Telekom, boya firmaları ve hem yurt içi hem yurt dışı lojistik yapan nakliye firmaları kullanıyor. Çünkü en son teknolojiye sahip bir ürün ve özellikle yurt dışına parsel taşımacılık yapanlar, bu yükü taşımak zorunda olanlar için.” diyor.
“Biz Pazarda Az Yakan Bir Markayız.”
Aracın az yakıt yakıyor olmasının marka kullanıcıları için önemli bir etken olduğunu belirten ve IVECO Daily HI-MATIC model araçta da bu özelliğin bulunduğundan bahseden Yılmaz, “Gerek 7 tonluk aracımız da olsun gerek 3 buçuk tonluk aracımız da olsun yakıt her zaman en önde gelen unsurlardan bir tanesidir. Biz pazarda az yakan bir markayız. IVECO az yakar. Bunu artık biz söylemiyoruz. Normalde bir satıcı aracımız az yakar diye konuşur ama biz bunu müşterilerimizden duyuyoruz.” şeklinde ifade ediyor. Aynı zamanda yakıtı etkileyen değerlerden de bahsederken diferansiyel oranının önemli bir etken olmasını şu sözlerle dile getiriyor, “Mesela yakıt etkileyen değerlerden biri AKS tahvil oranı yani diferansiyel oranı. Bu araca 3’lük bir diferansiyel koyarsanız araç hızlı gider daha az yakar ama yük taşıma da biraz daha sıkıntılı olabilir. Daha ağır 5’lik bir diferansiyel koyarsanız aksi taktirde tahvil oranı değişirse araç daha ağır görevlere gidebilir.”
Araç İle İlgili Veriler Uzaktan Erişimle Toplanıyor
Araçların akıllı sistemi üzerinden veriler topladıklarını ve mühendislerinin çalışmalarına bu doğrultuda yön verdiğinden bahseden Yılmaz, “Bizim araçlarımız uzun süredir akıllı araçlar. Yani zaten bir aracımızın ara yüzüne, sistemine girdiğinizde aracın ne kadar yaktığı gibi veriler uzaktan erişimle toplanıyor. Hangi araba hangi görevde çalışmış, ne kadar yakmış bu veriler var. Bunun dışında IVECO İtalya düzenli aralılarla özellikle filo müşterileri ile toplantılar yapıp o müşterilerden geri bildirim alıyor. Aracımızın nesinden memnunsunuz? Nesinden memnun değilsiniz? Ne kadar yakıyorsunuz? Bu gibi veriler toplanıyor ve IVECO mühendisleri tarafından değerlendiriliyor.” diye anlatıyor.
“Motorlarımız da Bu Gelen Verilerle Dizayn Ediliyor”
Kendi motorunu üreten bir marka olduklarını da vurgulayan Yılmaz, “Aynı zamanda kendi motorumuzu üretiyoruz. Motorlarımız gelen verilerle yeniden dizayn ediliyor ve iyileştirmeler yapılıyor. Bunun dışında IVECO Türkiye olarak müşterilerimizle sahadan gelen arkadaşlarımızdan ve servislerden gelen verilerle değerlendirmeler yapıp hem IVECO İtalya ile paylaşıp hem de kendi içimizde daha ne yapabiliriz, misyonuna göre aracı nasıl iyileştirebiliriz ya da hangi aracı teklif etmeliyiz.” şeklinde açıklıyor.
“Bugün Pek Çok Binek Arabada Olmayan Bir Özellik”
Araca yeni eklenen özelliklerden de bahseden Yılmaz, “New Daily’de City Mood’a yani elektrikli direksiyona geçtik. Aracımızda elektrikli moda bastığınızda direksiyon çok hafifliyor ve hafifleyen bir direksiyonu kullanmak daha kolay. Aynı şekilde tekerlekleri döndürme açısından da rakiplerden daha iyiyiz. Bugün pek çok binek araba bu özelliğe sahip değil.” şeklinde konuşurken sözlerine “Kriz kontrolü var. Bunun dışında aracımızda adaptik kriz kontrolü de var. Hızı kendimiz ayarlayabiliyoruz. Yani otonom sürüşe hazır bir araç geliyor. Mesela yeni bir fark var LCD ekran, biz TFT ekran diyoruz, diğeri daha manuel bir özelliğe sahipti. Yakıt ve hararet göstergeleri elektronik olarak ortaya çıkıyor. Menüye bastığımızda ABS fren sistemi, yol yardım gibi sistemler görünüyor. Aslında araç size nasıl kullanmanız gerektiğini söylüyor.” diyerek devam ediyor.
“Manevra Kabiliyetinde Burunlu Yapının Büyük Bir Faydası Var”
Sürücülerin manevra kabiliyetinin belirlenmesinde araçların burun yapısının önemli bir etken oluşu ile ilgili de önemli detaylar veren Yılmaz, “Bizim aracımız burunlu, bazı rakiplerimiz düz yapıyorlar. Orada yanlış bir algı var, aracın burnu yok manevra kabiliyeti daha yüksektir diye. Hayır öyle bir şey yok. Aracın manevra kabiliyeti tamamen aracın dönüş mesafesiyle ve direksiyon açısı ile sağlanan bir şey dolayısıyla bu aracın manevra kabiliyeti yüksek. Maalesef kazalı araçlar geldiğinde görüyoruz ki bu burunlu yapının büyük bir faydası var.” diyor ve sözlerini “ manevra kabiliyeti burnu olmayan araçta daha yüksektir diye söylenir biz bunun tam tersi olduğunu tamamen kanıtladık, zaten elimizde rakamlar da var. Bu aracın manevra kabiliyeti dingil mesafesi ve direksiyon açısıyla önemli yani tekerlek sizin için çok fazla dışa dönebiliyorsa sizin manevra kabiliyetiniz yükseliyor.” şeklinde sürdürüyor.
“Dizayn edilirken araçlarda çok gelişmiş bir teknikler kullanılıyor”
Dizayn edilirken araçlarda çok gelişmiş teknikler kullanıldığını ve bunun belirli kıstasları olduğunu ifade eden Yılmaz, “Mesela araç sürtünme kat sayısına bakılıyor. Araçta gördüğünüz en ufak bir şeyin bile sürtünme kat sayısı var. Buna olumlu veya olumsuz etkisi var dolayısıyla ama tabi birde konumlandırma yapmak zorundasınız. Regülasyonlar ve kanunlar var. Farın yüksekliği şöyle arabanın emisyonu böyle olmalı gibi regülasyonlar göz önünde bulundurularak bunun dizaynını yapıyorsunuz.” diyerek sözlerini sonlandırıyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |