Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden biri olan Goodyear, kış mevsiminin bitmesi ile kış lastiklerinin mevsime uygun lastiklerle değişimi konusunda sürücüleri uyararak doğru lastik kullanımı konusunda önemli bilgiler veriyor. Hamur yapısı, sırt desenleri ve daha bir çok özelliği ile farklı şekilde geliştirilip üretilen kış ve yaz lastikleri üretimlerine uygun şartların dışında kullanıldığı taktirde performanslarını tam anlamı ile ortaya koyamıyorlar.
“Yaz lastikleri yaz şartlarında kış lastiklerine göre her yönden çok daha iyi performans göstermektedir.”
Goodyear Türkiye Genel Müdürü Emin Özkan mevsimine göre doğru lastik kullanımı ile ilgili şunları söyledi;“Kış mevsiminin bitmesi ile sürücülerin kış lastiklerini mevsim şartlarına uygun lastiklerle değiştirmesi bir çok yönden önem taşıyor. Kış lastikleri 7 derecenin altında hamur yapısı gereği daha iyi yol tutuşu daha az fren mesafesi sağlarken bunun aksine yaz lastikleri yaz şartlarında kış lastiklerine göre her yönden çok daha iyi performans gösteriyor. Bunun dışında yuvarlanma direncine bağlı yakıt tüketimi ve gürültü emisyonu konularında kış lastiklerinin yaz mevsiminde kullanılması verimlilik açısından uygun olmamaktadır. Tüm bu sebeplerden dolayı biz Goodyear olarak sürücüleri mevsimine göre doğru lastik kullanımı ile ilgili bilgilendiriyoruz. Nisan ayı itibari ile lastik değişimlerini yapmalarını tavsiye ediyoruz.”
Mevsimine göre lastik kullanımının avantajları
· Hamur yapılarındaki farklılıktan dolayı daha kısa fren mesafesi ve ıslak/kuru zeminde yola tutunma performansı
· Yaz lastiklerinin sırt diş yapılarından dolayı daha az gürültü ve daha çok konfor sağlaması
· Yaz lastiklerinin yuvarlanma dirençlerinin az olması sebebi ile kış lastiklerine göre daha az yakıt tüketimi sağlaması
· Mevsimsel lastik değişimi ile lastiklerin daha uzun süre kullanılabilmesi ve lastik ömrünün uzaması
EfficientGrip Performance, segmentinin en yüksek lastik etiketi değerlerine sahip!
EfficientGrip Performance, ıslak yol tutuşu için A ve yuvarlanma direnci için B etiket değerlerine sahip olarak, pazarda mevcut olan en yüksek AB lastik etiketi sınıfında yer aldığının[1] altını çizen Goodyear Tüketici Lastikleri Direktörü Sibel Raif, “EfficientGrip Ürün Ailesi toplam 68 ebatla her tip araç için tüketicilerin beklentilerini karşılayacak. Yeni lastiklerimiz bizi gururlandıran bir performansa sahip. Yalnızca Avrupa lastik etiketinin gerekliliklerini karşılamakla kalmayıp, aynı zamanda otomotiv test dergilerinin dikkate aldığı 15 kritere
ve bizim Goodyear olarak değerlendirdiğimiz 50’den fazla kritere de uygun olan sağlam bir ürün gamına sahibiz. AB lastik etiketleme uygulamasında kazanma stratejimiz, Ar-Ge ve teknoloji kapasitemizin bir göstergesidir. Bu kapasiteyi kullanarak, başarımızı 2014’e ve ötesine taşıyacağız” dedi.
EfficientGrip Performance yakıt tasarrufu sayesinde kendini amorti ediyor
100 kilometrede ortalama 7 TL yakıt tüketen benzinli bir araç üzerinden yapılan testlerde, yakıt tüketim değeri B sınıfı olan EfficientGrip Performance, F değerine sahip bir lastiğe göre kullanım ömrü boyunca 890 TL yakıt tasarrufu sağlamaktadır.[2]
Benzin litre fiyatının 4.72 TL baz alınarak yapılan hesaplamaya göre EfficientGrip Performance’ın kendi kendini amorti ettiği görülmektedir.[3] EfficientGrip Performance’ın bağımsız denetim ve kontrol kuruluşu TUVSUD tarafından yapılan testlerde rakiplerine göre 2 metre daha kısa fren mesafesi olması, yakıt verimliliği sağlamasının yanında güvenli bir lastik olduğunu da göstermiştir.[4]
[1]Bu derecelendirmeler, 1 Mart 2013 tarihinden itibaren piyasada bulunan ürün ebatlarının %63’ünün BA sınıfı olduğunu temsil etmektedir.
[2] Lastik kullanım ömrü 40.000 km alınmıştır.
[3] Yuvarlanma direnci ve yakıt tasarrufu arasındaki ilişki, iki ayrı dereceye sahip lastikler için ayrı ayrı yapılmıştır. Yuvarlanma direnci testleri laboratuvarlar koşullarında kontrollü şartlarda UNECE 117.02 (Tork Metodu) regülasyonlarına göre, yakıt tasarrufu testleri ise şehir içi ve otoban şartlarını içeren test pistlerinde tüm lastikler için aynı şartlar sağlanarak gerçekleştirilmiştir.
[4] Dört ana rakibinin ortalama ıslak zemin performansı ile karşılaştırılmıştır. Frenleme testi yüksek sürtünme katsayısına sahip ıslak zeminde, 80-20 km/sa hızlarında gerçekleştirilmiştir. Testler Goodyear’ın talebi ile Eylül 2012 tarihinde TÜV-SÜD Automotive tarafından yapılmıştır. Lastik Ebadı: 205/55R16 91 V; Test Otomobili: VW Golf; Test Konumu:Mireval(FR), Papenburg (D) ve Garching (D); Rapor no:76249743