Honeywell Sürtünme Malzemeleri tarafından hem orijinal ekipman için hem de satış sonrası hizmetler ve ürünler için geliştirilen ileri teknoloji girişimlerden birisi de, araçların trafikte emniyet ve güvenliğini geliştirme amaçlı fren hidrolik test aygıtı. Bu test aygıtı, binek ve hafif yük araçları fren sistemlerinde tamirat, bakım veya teşhis işlemleri yapan servis merkezleri ve garajlar için vazgeçilmez bir araç haline gelmiş bulunuyor.
“Bir aracın fren performansı fren hidroliğinin kalitesiyle doğrudan bağlantılıdır,” diyen Aftermarket Europe GmbH Genel Müdürü Andre Sobottka bu önemi ve Honeywell’in bu çerçevedeki rolünü “Fren sistemleri tedarikçisi olarak Honeywell'in rolü, fren balataları ve disklerinin ötesine geçiyor. Kullanılan fren hidroliğinin, sıcaklık değişimi gibi bazı mekanik ve fiziksel değişimlere karşı direnç gösterebildiğinden emin olmak için, orijinal ekipman tedarikçileri, servis merkezleri ve garajlarla işbirliği içerisinde çalışmaya devam ediyoruz.” cümleleri ile özetliyor.
Fren hidroliği test aygıtı, fren hidroliğinin kaynama noktasını gösteriyor. Bu noktada en uygun seviyeyi 175˚C ve yukarısı oluşturuyor. Bu nedenle 165˚C altında bir sonuçla karşılaşılan tüm hidroliklerin değiştirilmesi gerekiyor. Honeywell, ürettiği bu aygıtın oldukça güvenilir olduğunu vurguluyor. Aygıtın bir diğer önemli avantajı ise 45 saniyeden daha az bir sürede sonuç vermesi, yani çok hızlı çalışması ve kullanımının da oldukça kolay olması.
İyi bir fren hidroliğinin ise beş temel kalitesi bulunuyor. Bunlar; sıkışma direnci; yüksek ıslak ve kuru kaynama noktaları; diğer plastik ve metal fren sistemi parçalarıyla uyumluluk; geniş sıcaklık aralığı boyunca viskozite tutulumu ve oynar parçaları yağlayabilme kabiliyeti. ABS sistemleri için ise yüksek sıcaklıklarda performans daha da fazla önem arz ediyor.
Servis merkezleri ve garajlar için uyarı
Fren hidroliği, her ne kadar hidrolik fren sisteminin ayrılmaz bir parçası olsa da, sıklıkla göz ardı edilebiliyor. Fren hidroliği zamanla kaynama noktasının düşmesine neden olan nemi emiyor. Uzun süreli zor fren şartlarında, özellikle sıcak havalarda veya araç ağır yüklü iken, frenlerden gelen sıcaklık fren hidroliğini buharlaştırabiliyor. Sıvı halinden farklı olarak bu buhar sıkıştırılabiliyor ve bu durum zayıflamış fren basıncı transferine neden oluyor. Bu durumda sürücüler, ayaklarının doğrudan zemine gitmesi (süngerimsi pedal olayı) ve buhar tıkanması olarak da bilinen fren performans kaybı ile karşılaşıyorlar.
Honeywell, buhar kilitlenmesi riskini önlemek için hidroliğin her 40.000 km'de veya kilometreye bakmaksızın en geç iki yılda bir değiştirilmesini öneriyor.